Total frysning FSX

(1/2) > >>

frazer:
Hallåj!

Någon här som haft problem med att datorn fryser totalt (bilden fryser, ljudet loopar, svarar inte tangentbord/mus/power-knapp) efter en stunds flygande i FSX?
Är väldigt svårt att felsöka eftersom man inte får något felmeddelande eller blåskärm.

Vet att FS9 kunde bete sig underligt om t.ex. minnet tog slut (p.g.a. minnesläcka i scenerier eller dyl.), finns det problemet även i FSX?

Postar infon om datorn för säkerhets skull

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor: Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Processorkylare: Antec Kühler H2O 620
Moderkort: Asus P8P67 Pro B3
Minne: Corsair XMS3 DDR3 PC16000/2000MHz CL9 2x4GB
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 460 HDMI Dual-DVI 2GB
Hårddisk: Intel 510 Series 2.5" SSD 120GB
Nätaggregat: Corsair CMPSU-650TXV2 650W
Övrig kylning: 1x120mm utsug och 2x80mm insug i lådan
Temperaturer: max 50C processor i krävande spel

Sudden81:
Hittade detta:

http://www.flightsim.com/vbfs/showthread.php?159934-FSX-Freezes-up-after-10-minutes/page2
Please check and report!

http://forum.avsim.net/topic/335555-unexplained-hardware-crashes-resolved/

Gubben:
HEJ.
Har haft nåt dylikt för några år sedan.
Har du många skärmar, krävande scenerier,  tror det beror på overload testa dra ner inst lite.
Det liknar även symtomen när graffet får för mycket testa inst om drivarna för grafikkortet.
Du fick alltså stänga nätagget för att starta om , då är det möjligt att nån fil i drivarna för graffet blivit korrupt det hände ofta
när man öveclockade.
Är det Swesims 737 burk?

Hasse

frazer:

Är det Swesims 737 burk?

Njae, men nästan. Det är nya datorn till Viggen-simulatorn. 737an går faktiskt helt krasch-fritt (*tar i trä*).

thomashjelm:

Samma hände mig med min nya dator. Det var GPUn som överhettade. I mitt fel berodde det på att en kabel låg mot fläkten så den aldrig kom igång. Lättåtgärdat i alla fall, men frustrerande innan jag kom på vad det var.

/T

Navigation

Up one level

Next page