Tee-se-itse- pedaalit simuun...

(1/1)

Pade:
Morjensta!

Joo elikkäs tuolta rojujen seasta löytyi vanha Sidewinder ratti joka oli jäänyt tyhjänpantiksi. Itse olen tietenkin ympäristöystävällinen ja pistän vanhan kiertämään.
Kuten otsikkokin jo kertoo, että pedaalit olivat hakusessa niin keksin aivan järjettömän idean ja toteutin sen vielä järjettömästi. Ratista sekä lisäaineista tuli tehtyä pedaalit.

Kuvista huomaatte, että ne eivät ole Saitek laatua, mutta nämä riittävät minulle ja tein tämän tänne ihan vaa sen takia, että jos jollai on ylimäärästä energiaa ja aikaa sekä tekemisen puutetta.
Elikkäs kuviin...

Tässä on koko homman runko, joka koostuu lattiiaa vasten olevasta kahdesta paksummasta paneeli-levystä jotka ovat liimattu yhteen.
Ylöspäin tuleva osa on tehty kahdesta pöydän palasesta jotka on liimattu yhteen ja huonekalu-tapeilla yhdistetty. Tämä osa on liimattu alla olevaan osaan ja ruuveilla varmistettu pitävyys.
(Kirjat eivät tota kuulu systeemiin, vain pitämässä tuon paikallaan.)

[ Attachment not found - or removed ]

Tässä on tuo Sidewinder -ratti josta on poistettu tuo "ratti" ja jätetty tuollaiseksi. Takana oleva pikakiristys-lukitusmenetelmä pitää ratin kiinni tuossa puussa.

Ja vielä viimeiseksi tuo "pedaali-osa", joka koostuu koivusta ylimääräiseksi jääneestä "ympyrän" muotoisesta osasta johon on porattu tuo ratin valkosen osa kuvio. Tuon palan päälle on sitten liimattu
tuo paneelin palanen johon myös porattiin samainen kuvio.
Työn vaikein osuus oli keksiä pedaalit. Ne lopulta tein silleen että sahasin paneelista palan ja sen päälle ruuvilla tuo vihreä puutarhapolvisuoja joka on sitte kahdella muulla ruuvilla kiinitetty tuohon paneeliin.,
Toisella puolella on samanlainen.

Tiedän sen, että monia alkaa naurattamaan tämä hökötys, mutta älkää valitakko materiaaleista.
Kommenttia saa antaa tietenkin, mutta muistakaa yllä oleva teksti!

Saikksa:
Kieltämättä kekseliäs idea, nostan hattua! 

henkkafinn:
Nauramisen sijasta täältä tulee täydet pisteet siitä että olet itse ideoinut ja rakentanut! 

tigert:

Tiedän sen, että monia alkaa naurattamaan tämä hökötys, mutta älkää valitakko materiaaleista.
Kommenttia saa antaa tietenkin, mutta muistakaa yllä oleva teksti!

Noh, virityksissä on parasta se miten ne toimivat. Hurjakin härveli voi saada aikaan melkoisen huikean lisäfiiliksen lentämiseen. Se, miltä ne näyttävät on sivuseikka. Jos liikaa häiritsee voi aina lentää valot sammutettuina yölentoja  

Meiksin eka rattiohjainviritys, ei ihan parasta salonkilaatua vuodelta 2002

... mutta se fiilis oli huikea, lentelin jotain pikkujettiä pitkin poikin Tallinnan ja Helsingin väliä ja oli uskomatonta kun ohjaimesta pystyi vetämään ihan aavistuksen ja kone reagoi kuin ajatus, ero joystickiin verrattuna oli huikea, siinä kun liikerata on niin pieni että pienikin tärähdys vaikuttaa koneen lentorataan paljon.

//T

henkkafinn:

Meiksin eka rattiohjainviritys, ei ihan parasta salonkilaatua vuodelta 2002
//T

Sehän on TV-Shopista ostettu kuntoilulaite! Maksoitko osamaksulla? 

Navigation

Up one level