No niin, tässä sitä taas ollaan! :)

(1/4) > >>

Esko:
Sain imatteeksi Piper PA-28 rungon tänään, ja en pystynyt vastustaan aloittamaan uuden simulaattori projektin...
http://www.youtube.com/user/VasterasFlygmuseum?feature=mhee#p/u/4/PxTc4QRPITY

Mitäs luulette, tulisikohan tästä projektista mitään..

Transisto:
Erittäin hieno uuden projektin aihio. Siirrätkö Simkits-mittarit aikaisemmasta simulaattorin rungostasi tähän uuteen?

Jos, niin foorumilla saattaisi löytyä kiinnostusta tuohon aikaisempaan runkoosi. Meinaatko muuten säilyttää koko ohjaamo-osan vai katkaisetko rungon esim. pilotin penkin takaa?

t. OP

Esko:
Kyllä, olen jo tänään irroittanut kaikki niitit porakoneella ja erottanut rungon takapään. Ja aion siirtää Rallyen simkits mittarit uuteen simuun.
Harkin vaan nyt minkä tyyppistä PA-28 oikein haluaisin tehdä.
Koneen runko on PA-28 140 cherokee.
Mutta miksi ei siitä voisi tehdä vaikka Piper PA-28 181 Archer III, joka olisi paljon nykyaikainen kone. Tykkään sen sileestä ja puhtaamman näköisestä mittaritaulukosta.
Joillakin malleilla on jopa sisäänvedettävät laskutelineet, taikka miksi ei tekisi "glass cockpit" version?

Transisto:
Kerrassaan mielenkiintoista. Avaa muuten ihmeessä tänne foorumillekin vaikka koneen rekisteritunnuksella Piperille oma topic kotiohjaamojen alle.
Olisi kiva seurata projektin etenemistä.

Yksi vaihtoehto mittaripaneelille voisi olla lasiohjaamo ja Simkits-mittarit standby-instrumenteiksi.

Täällä Simkits:n uutisissa on vastaava ratkaisu:
http://www.simkits.com/blog.php

Uusi kuvia odotellessa. 

tigert:
Tuossa kannattanee ensin vähän miettiä millaiseen käyttöön simua ajattelee ja miettiä konetyyppiä sen pohjalta. Joku Arrow lasi- tai "höyryohjaamolla" toimisi varsin hyvin esim. "oikeiden" lentäjien harjoittelussa, saisi mittari- ja ohjaamomenetelmiä hiottua hyvin. Arrow sisäänvedettävillä telineillä olisi monipuolinen lentsikka kyllä, sekä harjoitus- että ihan simulentäjän lentoreissumielessä, mutta tokihan tuohon saisi vaikka Senecankin, aika samanlaisia nuo Piperit ovat, jos vain paneeliin mahtuu riittävästi tavaraa, tuplakaasut rakentaa helposti kuitenkin jos haluaa.

Meillä MIK:issä esim. tuo OH-TWN, joka on ihan "geneerinen" kaksimoottorisimu, on kerännyt jonkun verran ammattilentäjäopiskelijoita treenaamaan omatoimisesti ohjaamomenetelmiä. Kerhon jäsenmaksun hinnalla härveli on vähintäänkin ihan mainio diili omatoimiseen opiskeluun, ja samalla se on "simujengille" mainio elämyslentskari Hyvä symbioosi..

//Tuomas

Navigation

Up one level

Next page