PIK-5b purjekone Silent Wings -simulaattoriin - apuja saatu

(1/1)

Transisto:
Terve,

Olen aloittelemassa PIK-5b:n mallintamista Silent Wings ohjelmaan.

Mallintamiseen löytyy melko hyvä wiki (http://wiki.silentwings.no/index.php?title=Category:Aircraft)  joten sitä tutkimalla varmasti pääsee alkuun.
Tiedustelen nyt kuitenkin ensin, onko foorumilla sellaista henkilöä jolle tämä modelin teko on jo tuttua entuudestaan. Olen tarvittaessa valmis maksamaan korvauksen koneen mallintamisesta.

Tässä vielä koneen ominaisuuksia:
[ Attachment not found - or removed ]

ja Wikipediasta: (http://en.wikipedia.org/wiki/PIK-5#cite_ref-KI_3-1)

General characteristics

Crew: One pilot
Length: 6.4 m (21 ft 0 in)
Wingspan: 12.40 m (40 ft 8 in)
Empty weight: 124 kg (273 lb)
Gross weight: 210 kg (462 lb)
Performance

Maximum speed: 150 km/h (93 mph)
Maximum glide ratio: 18:1

Transisto:
Ensimmäisenä kysymyksenä: miten /millä ohjelmalla nuo .dat tiedostot saa auki muokkausta varten? Notepad ei niitä ainakaan avaa.

Malliin ei ole tarkoitus rakentaa paneelia tms. näkyvää vaan pelkkä lentomalli riittää. Virtuaaliohjaamo poistetaan näkyvistä oikean tieltä.
Mittareitakaan ei tarvi erikseen mallintaa. Mittaripaneelissa käytetään Simmeterin tuotteita:
http://www.simmeters.com/

Transisto:
Muutaman tunnin muokkauksien jälkeen tämän konemallinnuksen sielunelämä aukenee.

Mittarit saa helposti poistettua ruudulta, mutta nyt pitäisi vielä keksi miten virtuaaliohjaamon saa poistettua niin, että villalanka-indikaattori säilyy.

Silent Wings wikistä löytyikin seuraavaa tietoa:
"cockpit.gng - The cockpit 3d Gng model file. Trim away parts of the aircraft that are not visible from the cockpit in this model, to increase the framerate."

Millähän tälläinen .Gng tiedosto aukeaa ja miten sitä pääsee muokkaamaan? Tarvitaanko esim. jo järeämpää ohjelmaa ohjaamon osien poistamiseen?

Teemuxs:
Quote

Muutaman tunnin muokkauksien jälkeen tämän konemallinnuksen sielunelämä aukenee.

Mittarit saa helposti poistettua ruudulta, mutta nyt pitäisi vielä keksi miten virtuaaliohjaamon saa poistettua niin, että villalanka-indikaattori säilyy.

Silent Wings wikistä löytyikin seuraavaa tietoa:
"cockpit.gng - The cockpit 3d Gng model file. Trim away parts of the aircraft that are not visible from the cockpit in this model, to increase the framerate."

Millähän tälläinen .Gng tiedosto aukeaa ja miten sitä pääsee muokkaamaan? Tarvitaanko esim. jo järeämpää ohjelmaa ohjaamon osien poistamiseen?


http://www.silentwings.no/article/articleview/65/1/5/ Tuosta löytyy tietoa .Gng-filestä ja sen avaamiseen tarvittava ohjelma.

Transisto:
Kiitos paljon linkistä. Tuon takaa se tarvittava tieto löytyikin:

"Making the cockpit model
The Astir has separate graphics for the cockpit model and the outside model. We now repeat the process by restarting GngModeler and loading the Astir MDL file once more. Only this time we select “Virtual Cockpit” and “No Shadow” on the MDL parameters dialog box.

The virtual cockpit model has some instrument panel polygons that aren’t imported correctly. Find these polygons by moving down the node list and delete all ugly polygons."

Samaan tapaan voidaan ilm. poistaa virtuaaliohjaamosta ne osat mitä ei haluta näyttää. Toivottavasti tämä on käytännössä yhtä helppoa kuin ohjeessa.
Demo-versiossa tätä ei valitettavasti pääse testaamaan, koska demon mukana ei tule GngModeler development-ohjelmaa.

Pitänee siis ostaa lähiaikoina koko versio SW-ohjelmasta, että pääsee jatkamaan koneen mallintamista. Jos jollain muulla on jo ohjelmasta koko versio sekä aikaa ja mielenkiintoa, kuulen
mielelläni pystyykö virtual cockpitista poistaa muut osat kuin meidän tarvitsemamme Yaw string, eli tuo nokalla näkyvä lanka-indikaattori.

Navigation

Up one level