Silent Wings

(1/1)

andm31:
Hej hej!

Ville kolla om det är någon annan som använder Silent Wings simulatorn? Den simulerar segelflyg och jag laddade ner den och provade demot idag den är rätt cool faktiskt även om det är skitsvårt att hålla sig kvar i termiken...

Någon som faktiskt segelflyger som har några bra tips för mig som aldrig har gjort det varken i verkligheten eller i flygsimulatorn tidigare?

kapten_joel:
Jag har den som demo som jag fick av PC Pilot för en tid sedan.

Rätt så hyffsad flygsimulator ändå i mitt tycke.

Har läst teorin för mycket länge sedan på Stockholms Segelflygklubb. Och sedan flugit ASK 21 och Bergfalke 3 på Långtora.

Är Du intresserad borde Du testa ett pass i någon klubb! Det är absolut värt det!

M.v.h.

/Joel

andm31:
Jag har funderat lite på det men närmsta klubb för mig är Västerås och klubben i sig verkar vettig men som gammal fallskärmshoppare så vet jag att det finns en massa praktiska aspekter till en flyghobby, typ vilka andra klubbar man samsas med och hur mycket tid som klubben faktiskt har till sitt förfogande, dvs. antalet flygdagar i praktiken och när jag kollade Västerås kalender så tyckte jag nog att det var lite glest mellan flygdagarna...

Sedan om jag kan sälja in idén till min vet jag inte... vi får se kanske om några år.

Gripen94:
Jag segelflyger och kan starkt rekommendera det!

Navigation

Up one level