KDFW-KBUR /B744X

(1/3) > >>

Joona:
Nyt on MD-11:stä luovuttu lopullisesti ainakin hetkeksi Jumbolla on nyt jonkin aikaa tullut harjoiteltua, kun se tuli aikanaan ostettua. Tämän päivän lento on Northwestin vuoro 879 Dallasista Burbankiin Bob Hopen kentälle. ZFW on 244,7 tonnia eli melkein maksimissa. Polttoainetta otetaan 33 tonnia kyytiin ja okkonaismassaksi tulee näin n. 277 tonnia. Reittinä toimii

PODDE3.ABI J66 WEM J4 SSO J4 BXK J212 CULTS J212 PSP V16 PDZ VNY

Arvioitu lentoaika n. 2 tuntia 35 minuuttia. Reitille on luvattu n. 10kts myötästä.

Ajoneuvon käyttövirheistä saa ja pitää huomauttaa!


Portti E15. Siivous käynnissä.
[ Attachment not found - or removed ]


Pirssi maavirralla.
[ Attachment not found - or removed ]


Jonkin verran vekotinta jo konffittu ja syötellään reittiä FMC:hen.
[ Attachment not found - or removed ]


Matkustajan kuvakulmasta.
[ Attachment not found - or removed ]


Before pushback checklist complete, valmiina työntöön.
[ Attachment not found - or removed ]


Työntö.
[ Attachment not found - or removed ]


 
[ Attachment not found - or removed ]

Käynnistellään moottorit 2 ja 3. 1 ja 4 jo vakaana.
[ Attachment not found - or removed ]

Rullataan K K7 L Y K EF pitkin odotukseen 17R
[ Attachment not found - or removed ]


Rullaati...
[ Attachment not found - or removed ]


..rullaa.. Koukkia saa kuten MD-11:llä..
[ Attachment not found - or removed ]


Lähestytään 17R:ää. Dallas alkaa tulla tutuksi pikkuhiljaa. Etenkin 17R/EF
[ Attachment not found - or removed ]


Lineup 17R, viime hetken tarkistukset. Noustaan D-TO 54c
[ Attachment not found - or removed ]


Rotatointi suoritettu.
[ Attachment not found - or removed ]

...
[ Attachment not found - or removed ]


Otetaan linjaa kohti ensimmäistä reittipistettä PODDE3 lähtöreitillä.
[ Attachment not found - or removed ]


Kaarrellaan. En oikein tule toimeen FD:n navigointiviivan kanssa.
[ Attachment not found - or removed ]


Sama ulkoa.
[ Attachment not found - or removed ]


FL270. Noustaan aina FL380 asti.
[ Attachment not found - or removed ]


Cruisaillaan.
[ Attachment not found - or removed ]


Northwest - kohti auringonlaskua..
[ Attachment not found - or removed ]


Oho! ELEC GEN 2 OFF tuli. Ei auttanut restart, sammutettiin generaattori.
[ Attachment not found - or removed ]


Cruise kohti yötä.
[ Attachment not found - or removed ]


Näin tullaan Burbankiin. Ensin lennetään kentän yli ja kaarretaan vähän matkan päässä vasemmalle finaaliin ILS 08Z. Koulutehtäviin syventyessäni jäi STAR laittamatta ja descentkin vähän myöhään..
[ Attachment not found - or removed ]


Ylitetään Burbankin kylää.
[ Attachment not found - or removed ]


Alaspäin.
[ Attachment not found - or removed ]


Ylitetään kenttä.
[ Attachment not found - or removed ]


Kaarrellaan finaaliin. Hyvin häikäisee laskeutumisvalot
[ Attachment not found - or removed ]

..
[ Attachment not found - or removed ]


Loppuosalla.
[ Attachment not found - or removed ]

...
[ Attachment not found - or removed ]


Käsin, myös A/T pois päältä.
[ Attachment not found - or removed ]


Melkein kiinni jo.
[ Attachment not found - or removed ]


Ja käännytään pois radalta ja rullataan johonkin missä on tilaa. Tuntuu aika ahtaalta paikalta.
[ Attachment not found - or removed ]


Sammutellaan järjestelmiä.
[ Attachment not found - or removed ]

...
[ Attachment not found - or removed ]



Täytyy todeta, että GIMP on aivan paska, joten kuvien laatu on vähän mitä on

Saikksa:
Nyt on asiallinen lentolaite alla! 

Pitäisi varmasti harkita itsekin tuon ostoa.

Pe7e:
Missäs sen wingletit on Kunhan ehdit perehtymään enemmän tsydeemeihin niin valaise vähän tuota A/T hässäkkää, miten käytetään tai miten toimii (lähinnä lentoonlähdössä), kun ei ole meigäläiselle valjennut vielä. Ei ole mitään N1/EPR/TOGA tai muutakaan jännää...?

Enpä ole tosin jaksanut liiemmin ottaa selvääkään...

Joona:
Quote

Missäs sen wingletit on Kunhan ehdit perehtymään enemmän tsydeemeihin niin valaise vähän tuota A/T hässäkkää, miten käytetään tai miten toimii (lähinnä lentoonlähdössä), kun ei ole meigäläiselle valjennut vielä. Ei ole mitään N1/EPR/TOGA tai muutakaan jännää...?

Enpä ole tosin jaksanut liiemmin ottaa selvääkään...


Näyttää nätimmältä ilman winglettejä, joten otin pois päältä. Oon nyt 4 lentoa lentänyt tolla. Tää oli eka kunnon yritys. Manuaalit luin läpi joskus viime vuonna ostaessani ton ja nyt olen lukenut samalla kun olen harjoitellut. A/T tuntuu ainakin näin MD11:n jälkeen täysin oudolta ja laskuissa tuntuukin toimivan parhaimmin ottamalla pois päältä Lähdössä annostellaan kaasua riittävästi (mutta varotaan luistoa kuitenkin..) ja painetaan ruuvia, joka esittää TOGA-kytkintä ja näin tulee nousutehot. Manuskoja saa kyllä tosiaan lukea ihan kiitettävästi, jotta pääsee jyvälle kaikista boringin omituisuuksista...

B-7-5-7:
Siis autopilotin logiikka on muuten samanlainen kuin muissakin Boeingeissa. B757/767 on kaikista lähimpänä. TO/GA nupit löytyvät sieltä kaasukahvoista. Manuaalisesti tiettyyn pisteeseen asti, sitten TO/GA kehiin, ja away you go. Approachissa, kun lennetään intercept hdg, armataan APPR moodi, jonka jälkeen kone nappaa LOC ja G/S kiinni itsestään. Kyllä se siitä sitten ihan siististi alas tulee

Navigation

Up one level

Next page