FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.11.17, 11:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  KDFW-KBUR /B744X
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: KDFW-KBUR /B744X  (Read 951 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

KDFW-KBUR /B744X
« on: 24.07.11, 21:15 »

Nyt on MD-11:stä luovuttu lopullisesti ainakin hetkeksi Roll Eyes Jumbolla on nyt jonkin aikaa tullut harjoiteltua, kun se tuli aikanaan ostettua. Tämän päivän lento on Northwestin vuoro 879 Dallasista Burbankiin Bob Hopen kentälle. ZFW on 244,7 tonnia eli melkein maksimissa. Polttoainetta otetaan 33 tonnia kyytiin ja okkonaismassaksi tulee näin n. 277 tonnia. Reittinä toimii

PODDE3.ABI J66 WEM J4 SSO J4 BXK J212 CULTS J212 PSP V16 PDZ VNY

Arvioitu lentoaika n. 2 tuntia 35 minuuttia. Reitille on luvattu n. 10kts myötästä.

Ajoneuvon käyttövirheistä saa ja pitää huomauttaa!


Portti E15. Siivous käynnissä.
[ attachment removed / expired ]


Pirssi maavirralla.
[ attachment removed / expired ]


Jonkin verran vekotinta jo konffittu ja syötellään reittiä FMC:hen.
[ attachment removed / expired ]


Matkustajan kuvakulmasta.
[ attachment removed / expired ]


Before pushback checklist complete, valmiina työntöön.
[ attachment removed / expired ]


Työntö.
[ attachment removed / expired ]


 Cheesy
[ attachment removed / expired ]

Käynnistellään moottorit 2 ja 3. 1 ja 4 jo vakaana.
[ attachment removed / expired ]

Rullataan K K7 L Y K EF pitkin odotukseen 17R
[ attachment removed / expired ]


Rullaati...
[ attachment removed / expired ]


..rullaa.. Koukkia saa kuten MD-11:llä..
[ attachment removed / expired ]


Lähestytään 17R:ää. Dallas alkaa tulla tutuksi pikkuhiljaa. Etenkin 17R/EF Grin
[ attachment removed / expired ]


Lineup 17R, viime hetken tarkistukset. Noustaan D-TO 54c
[ attachment removed / expired ]


Rotatointi suoritettu.
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]


Otetaan linjaa kohti ensimmäistä reittipistettä PODDE3 lähtöreitillä.
[ attachment removed / expired ]


Kaarrellaan. En oikein tule toimeen FD:n navigointiviivan kanssa.
[ attachment removed / expired ]


Sama ulkoa.
[ attachment removed / expired ]


FL270. Noustaan aina FL380 asti.
[ attachment removed / expired ]


Cruisaillaan.
[ attachment removed / expired ]


Northwest - kohti auringonlaskua..
[ attachment removed / expired ]


Oho! ELEC GEN 2 OFF tuli. Ei auttanut restart, sammutettiin generaattori.
[ attachment removed / expired ]


Cruise kohti yötä.
[ attachment removed / expired ]


Näin tullaan Burbankiin. Ensin lennetään kentän yli ja kaarretaan vähän matkan päässä vasemmalle finaaliin ILS 08Z. Koulutehtäviin syventyessäni jäi STAR laittamatta ja descentkin vähän myöhään.. Embarrassed
[ attachment removed / expired ]


Ylitetään Burbankin kylää.
[ attachment removed / expired ]


Alaspäin.
[ attachment removed / expired ]


Ylitetään kenttä.
[ attachment removed / expired ]


Kaarrellaan finaaliin. Hyvin häikäisee laskeutumisvalot Cool
[ attachment removed / expired ]

..
[ attachment removed / expired ]


Loppuosalla.
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]


Käsin, myös A/T pois päältä.
[ attachment removed / expired ]


Melkein kiinni jo.
[ attachment removed / expired ]


Ja käännytään pois radalta ja rullataan johonkin missä on tilaa. Tuntuu aika ahtaalta paikalta.
[ attachment removed / expired ]


Sammutellaan järjestelmiä.
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]



Täytyy todeta, että GIMP on aivan paska, joten kuvien laatu on vähän mitä on Angry thmbdn
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #1 on: 24.07.11, 22:21 »

Nyt on asiallinen lentolaite alla!  thmbup

Pitäisi varmasti harkita itsekin tuon ostoa.

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #2 on: 24.07.11, 22:30 »

Missäs sen wingletit on Grin Kunhan ehdit perehtymään enemmän tsydeemeihin niin valaise vähän tuota A/T hässäkkää, miten käytetään tai miten toimii (lähinnä lentoonlähdössä), kun ei ole meigäläiselle valjennut vielä. Ei ole mitään N1/EPR/TOGA tai muutakaan jännää...?

Enpä ole tosin jaksanut liiemmin ottaa selvääkään...
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #3 on: 24.07.11, 22:46 »

Missäs sen wingletit on Grin Kunhan ehdit perehtymään enemmän tsydeemeihin niin valaise vähän tuota A/T hässäkkää, miten käytetään tai miten toimii (lähinnä lentoonlähdössä), kun ei ole meigäläiselle valjennut vielä. Ei ole mitään N1/EPR/TOGA tai muutakaan jännää...?

Enpä ole tosin jaksanut liiemmin ottaa selvääkään...

Näyttää nätimmältä ilman winglettejä, joten otin pois päältä. Oon nyt 4 lentoa lentänyt tolla. Tää oli eka kunnon yritys. Manuaalit luin läpi joskus viime vuonna ostaessani ton ja nyt olen lukenut samalla kun olen harjoitellut. A/T tuntuu ainakin näin MD11:n jälkeen täysin oudolta ja laskuissa tuntuukin toimivan parhaimmin ottamalla pois päältä Grin Lähdössä annostellaan kaasua riittävästi (mutta varotaan luistoa kuitenkin..) ja painetaan ruuvia, joka esittää TOGA-kytkintä ja näin tulee nousutehot. Manuskoja saa kyllä tosiaan lukea ihan kiitettävästi, jotta pääsee jyvälle kaikista boringin omituisuuksista... Grin
Jesperi Lauhio
Online Online

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #4 on: 25.07.11, 06:39 »

Siis autopilotin logiikka on muuten samanlainen kuin muissakin Boeingeissa. B757/767 on kaikista lähimpänä. TO/GA nupit löytyvät sieltä kaasukahvoista. Manuaalisesti tiettyyn pisteeseen asti, sitten TO/GA kehiin, ja away you go. Approachissa, kun lennetään intercept hdg, armataan APPR moodi, jonka jälkeen kone nappaa LOC ja G/S kiinni itsestään. Kyllä se siitä sitten ihan siististi alas tulee Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #5 on: 25.07.11, 11:05 »

Siis autopilotin logiikka on muuten samanlainen kuin muissakin Boeingeissa. B757/767 on kaikista lähimpänä. TO/GA nupit löytyvät sieltä kaasukahvoista. Manuaalisesti tiettyyn pisteeseen asti, sitten TO/GA kehiin, ja away you go. Approachissa, kun lennetään intercept hdg, armataan APPR moodi, jonka jälkeen kone nappaa LOC ja G/S kiinni itsestään. Kyllä se siitä sitten ihan siististi alas tulee Grin

Kyllähän toi APPR toimii ihan samalla tavalla muissakin koneissa. Mutta nyt vain puhuttiin Auto Throttlesta Grin Nopeus pitää  käsin ruuvata aina MCP:hen lähestyessä.
Jesperi Lauhio
Online Online

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #6 on: 25.07.11, 11:22 »

Nopeus pitää  käsin ruuvata aina MCP:hen lähestyessä.
Juu niin pitää Smiley

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
tjh80
Former member
Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #7 on: 25.07.11, 13:34 »

Tosipilotti tulee manuaalilla alas Grin
Nim. Kokemusta on ja vähän liiankin.
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3948
Date Registered: 19.06.07

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #8 on: 25.07.11, 14:28 »

Jos niitä ajoneuvon operointivirheitä piti kommentoida niin TCAS OFF paistaa nousussa ainakin silmään  Wink Ja kuuluuko laskutelineen käyttövivun olla OFF-asennossa telineen ollessa lukittuna yläasennossa? Vai muuttiko Boeinki tätäkin ohjetta ajan saatossa  Huh Hyvät kuvat  thmbup
« Last Edit: 25.07.11, 14:41 by Mikael Leinonen »
Jesperi Lauhio
Online Online

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #9 on: 25.07.11, 14:29 »

Ja muistankos ihan väärin, että telineet lyödään OFF asentoon heti kun kolahtavat kokonaan sisälle? Huh

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3948
Date Registered: 19.06.07

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #10 on: 25.07.11, 14:42 »

Ja muistankos ihan väärin, että telineet lyödään OFF asentoon heti kun kolahtavat kokonaan sisälle? Huh

Minä muistelin tätä samaa mutta ainakin 757:ssa tätä ohjetta muutettiin jossakin vaiheessa siten ettei vipua siirretäkään OFF-asentoon vaan annetaan olla yläasennossa ellen vallan väärin muista  Huh  Tiedä sitten onko taas jossakin välissä muuttunut  Huh
« Last Edit: 25.07.11, 14:54 by Mikael Leinonen »
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #11 on: 25.07.11, 14:48 »

Ja muistankos ihan väärin, että telineet lyödään OFF asentoon heti kun kolahtavat kokonaan sisälle? Huh

Minä taas muistelen että ainakin 757:ssa laitetaan off-asentoon "climb checklistin" yhteydessä, ei ainakaan heti.
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3948
Date Registered: 19.06.07

Re: KDFW-KBUR /B744X
« Reply #12 on: 25.07.11, 14:56 »

Se, laitetaanko telineistä paineet OFF:lle milloin josko ollenkaan, on yhtiön menetelmistä kiinni. Olikohan se nyt KLM Asia vai mikä joka ajoi dumboa telineet yläasennossa eikä OFF:lla ollenkaan.

No näinhän se tosiaan taisikin olla eli yhtiökohtaista tuo menettely  Cool
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1