-Kuulitko että Saikkonen lentää nykyään puttea? -Ei se sitä osaa lentää! [V/S/I]

(1/6) > >>

Saikksa:
Oikein pullantuoksusita huomenta foorumille!

Eilisiltana paineltiin tosiaan Malagasta takaisin Tukholmaan, aluksi oli tarkoitus laittaa vain muutama kuva mutta sattuneista syistä kuvia tuli niin paljon, että en jaksanut alkaa valikoimaan. Myös viimeisestä stoorista on hälyttvä paljon aikaa joten korjataan se virhe nyt samalla! 


[ Attachment not found - or removed ]

Reittimme kulkee tänään Ranskan, Belgian, Hollannin, Saksan ja Tanskan ilmatilojen halki kohti Tukholmaa, lentokorkeus aluksi FL360 josta myöhemmin pompataan parittomalle pinnalle FL370.

ATS -tiedote:

-(FPL-SAS1804-IS
-B738/M-SIJPRWXY/S
-LEMG0925
-N0448F360 BLN UN865 VTB UN867 DGO UN858 VADOM UN874 VEKIN/N0454F370 UN873 HELEN UZ702 MEDEL Z702 DEKIK N851 TRS
-ESSA0410 EFTU
-EET/LFFF0055 EBUR0151 EHAA0156 EDVV0216 EKDK0230 ESAA0246 REG/LNRRH OPR/SASVA DOF/110726 DAT/V RVR/200)

Säät näyttivät seuraavilta:

LEMG 262030Z 00000KT CAVOK 26/19 Q1010 NOSIG

ESSA 262020Z 07003KT CAVOK 19/16 Q1015 NOSIG

EFTU 262020Z AUTO 00000KT CAVOK 20/18 Q1015

Malagassa tuulien ollessa tyyniä lennonjohto valitsi lentoonlähtöä varten kiitotien 32. Tukholmassa odotellaan kiitotietä 01L.

Aamubriefing suoritettu ja miehistö suuntaa koneelle, joka on tänään tyyppiä Boeing 737-800, rekisteriltään LN-RRH.
[ Attachment not found - or removed ]

Ohjaamo kylmänä, ja eikun hommiin! 
[ Attachment not found - or removed ]

Kun koneeseen on saatu virtaa alginoimme IRS -laitteiston ja suoritamme läjän erilaisia testejä.
[ Attachment not found - or removed ]

Aloitamme Boardingin, matkustajia valuu sisään 137 kappaletta joista 25 on lapsia, ja 5 on sylilapsia. Soppaa tungetaan tankkiin 13800 kiloa.

Tämän jälkeen siirrymme FMC:n kimppuun, kuvassa reitin täyttelyä.
[ Attachment not found - or removed ]

Työntö ja käynnistys alloitettiin aikaan 09:20, eli 5 minuuttia aikataulusta edellä! 
[ Attachment not found - or removed ]

Rullaillaan kohti kiitotietä 32.
[ Attachment not found - or removed ]

Lineup, ''Clear on the approach''
[ Attachment not found - or removed ]

''Eighty knots''
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Nousee kuin tykki, aloitetaan käännös.
[ Attachment not found - or removed ]

Lentokorkeus saavutettiin 12 minuuttia nousun jälkeen.
[ Attachment not found - or removed ]

Kahden ja puolen tunnin lentelyn jälkeen TOD ilmesty näkyviin. 
[ Attachment not found - or removed ]

Aluksi odoteltiin kiitotietä 01L laskuun, mutta tuulien muuttuessa valittiin laskuun kiitotie 19R. Seuraillaan TROSA2N P-RNAV lähestymisreittiä, joka on huomaamattomasti myös merkitty allaolevaan karttaan. Kiitotie tullaan vapauttamaan YG:n kautta.

[ Attachment not found - or removed ]

Down we go.
[ Attachment not found - or removed ]

City of Stockholm taustalla.
[ Attachment not found - or removed ]

Autopilotti heitetty mäkeen ja päästetään kapteeeni sorvaamaan. 
[ Attachment not found - or removed ]

Sieltä se tulee..
[ Attachment not found - or removed ]

Taivas varjele, silkinpehmeää. eiku.
[ Attachment not found - or removed ]

Video laskusta: http://www.youtube.com/watch?v=rEh78_NGjN4

Kiitotie vapautettu via YG.
[ Attachment not found - or removed ]

Tähdätään ständille 5.
[ Attachment not found - or removed ]

Polttoainetta kuluteltiin noin 10500kg.

Lopussa haluan pyytää syvästi anteeksi, ja kiittää että jaksoitte katoa loppuun asti! 

Kone on mulle vielä aika uusi tuttavuus joten kommenttia operointivirheistä ja kuvista saa, ja pitääkin antaa!

samuli123456:
Olihan noi ihan kivoja suttukuvia näin miniläppärin ruudusta katsottuna. Ja toivon syvästi ettei kyydissä sattunut olemaan mummoja sillä tuossa videossakin näyttää siltä että kone suorastaan putosi kiitoradalle, eikä laskeutunut. Tuossa nimittäin vois mennä ihan hauraan mummon niskaluut poikki 

erese:
Quote

Olihan noi ihan kivoja suttukuvia näin miniläppärin ruudusta katsottuna. Ja toivon syvästi ettei kyydissä sattunut olemaan mummoja sillä tuossa videossakin näyttää siltä että kone suorastaan putosi kiitoradalle, eikä laskeutunut. Tuossa nimittäin vois mennä ihan hauraan mummon niskaluut poikki 


Noh noh, eikös sitä sanota että hyvä lasku on sellainen mistä voi kävellä ehjänä pois? Joo, tiedän koskee sotilaskoneita 

Ja onkos Saikkonen asentanut vc-päivityksen minkä löytää tuolta iFlyn foorumilta? Parantaa kummasti tuon vc:n näköä, valittavissa joko "puhdas" ohjaamo tai sitten dirty  http://ifly.flight1.net/forums/forum_posts.asp?TID=711&title=improving-vc

ALind:
On turha alkaa kehumaan mistään, kuvien laadussa paljon korjattavaa, samoin kun koneen lentämisessä.

Luin stoorin minuutissa läpi, ja silmään osuivat ainakin seuraavat korjausta vaativat asiat:

- BARO pitää ottaa pois lentoonlähdössä.
- LNAV armataan suurimmalla osalla lentoyhtiöistä (mukaan lukien SAS) ennen lentoonlähtöä, usein jo portilla ennen käynnistystä.
- TOGA -moodi ei käytössä lentoonlähdössä!?
- Kurssi ruuvataan nollaan pinnoilla, ja VOR:t annetaan automaattisesti virittää itsensä reitin edetessä.
- Laskussa ylösvetokorkeus valittuna, 1500ft 19R tapauksessa.
- Laskussa taisi haarukat lennellä kabiinin puolella, hienosti hoidettu!   (lue: ei)
- Miksi polttoainetta jäi noin paljon yli?
- Flight director pois laskun jälkeen.
- Chrono pois päältä kiitotieltä poistuttaessa.

Varmaan jäi paljon huomaamatta. Tuhlasit aikaani 10 minuuttia. Kiitos!

samuli123456:
Quote

Noh noh, eikös sitä sanota että hyvä lasku on sellainen mistä voi kävellä ehjänä pois? Joo, tiedän koskee sotilaskoneita 


Musta tuntuu et tossa ei ykskää ihminen kävelly ehjänä ulos. Meinaan vaan että simussahan ei voi nähdä niitä nipottavia matkustajia jotka astelevat koneesta ulos. Eri juttu toki jos on animoitu erikseen.

Navigation

Up one level

Next page