WOA201H VTBS-EFHK Valtiovaltaa kotiin [PMDG MD-11/IVAO]

(1/1)

Teemuxs:
Päivät, eilen kesken legin sain mahtavan idean lähteä lentämään Bangkokista Helsinkiin ja kirjoittaa siitä pienen "opetus- ja esittelystoorin." 

Mutta itse asiaan, eli tänään pulkkana toimii Worldin MD-11 rekisteriltään N270WA jotkut saattavat havaita, että koneessa on jotain tuttua ja se on aivan totta sillä N270WA on Ex-OH-LGA. Pulkkamme on parkeerattu standille 103.
ATS-sähke
Code:

(FPL-WOA201H-IX
-MD11/H-SDGHJPRWYZ/SD
-VTBS1350
-N0450F320 BETNO P646 DOPID P646 JJS/M081F340 B209 LAPAN/N0479F340
M875 DI/N0484F350 A466 SITAX/N0484F340 A466 AMDAR/K0887S1060 A466 TMD
A66 ODIVA B824 URL G3 FV/K0887S1160 R11 TU R58 NOTAR/N0468F380 UL56
INTOR
-EFHK0939 EFTP EFKU
-STS/HEAD STS/ATFMEXEMPTAPPROVED STS/PROTECTED REG/N270WA
SEL/DEAG OPR/WORLD RVR/125 RMK/TCAS AGCS DAT/SHV
NAV/RNVA1 RNP10 RNVD2A1)

Loadsheet saatiin "datalinkillä":
Code:

LOADSHEET 30JUL11 1339
VTBS-EFHK WOA201H
N270WA MIXED CLASS
MD-11 CF6-80C2D1F
----------------------
ALL WEIGHTS IN KG
AD/141 C/0 I/0
TOTAL PAX   141+0
TOTAL CARGO 19825
----------------------
DOW         124000
PAYLOAD      31951
ZFW ACT     155951
TKOF FUEL   103600
TOW ACT     259551 LIM
TRIP FUEL    79270
LDW ACT     180281

UNDERLOAD    26439
LIMITED BY TOW
MACTOW 21.7% STAB/ FMC
----------------------
END/LOADSHEET WOA201H

Nopeudet
V1:156
VR:173
V2:181


Tarkkasilmäisimmät saattoivat huomata että Remarks-kohdasta löytyy STS/Head eli meillä on kyydissämme tässä tapauksessa tasavallan Presidentti Tarja Halonen saattueineen lisäksi matkassa ovat myös Eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb.

Notameissa ei ollut mitään ihmeellistä lukuunottamatta, muutamaa suljettua ständiä.

Sitten itse kuviin

Kylmänä ja pimeänä
[ Attachment not found - or removed ]

Tässä ollaan saatu maavirta koneeseen kiinni, sen jälkeen siirretään kaikki kolme IRS-kytkintä Nav-asentoon ja valitaan CDU:sta FMC-1 painamalla LSK1L tällöin aukeaa sivu jossa lukee koneen versio, mottorien-tyyppi sekä Navdatan AIRAC numero sen jälkeen mennään INT-sivulle jossa katsotaan, että kordinaatit ovat oikein ja painetaan INITIALIZE IRS jolloin IRSsit aliganisoituvat
[ Attachment not found - or removed ]

Paneelin pitäisi näyttää tältä ennen INITIALIZE IRS:n painamistä, menossa myös TCAS:n sekä GPWS:n testaus. Tämän jälkeen otettiin yhteys Bangkok Centeriin:
World 201H Cleared to Echo Foxtrot Hotel Kilo via Planned route Squawk 6201 After Departure Radar vectors BETNO and cleared  to Push and Start.
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Ready to taxi World 201H
World 201H Taxi to Holding B1
Taxi to Holding B1 World 201H
Sitten hetken päästä todella aikaisin ennen B1:kkostä kajahtaa:
World 201H wind are 210 9 knots runway 19L Cleared for take Off and After Departure Climb 5000 and wait radar vectorS to BETNO
runway 19L Cleared for take Off and after Departure Climb 5000 and wait radar vectorS to BETNO World 201H
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten mennään eikä meinata. TCAS on, Transponder on, Nose light: Landing, Hi-Int on.
[ Attachment not found - or removed ]

V1
[ Attachment not found - or removed ]

Noususta ei ole kuvia, koska siinä vaiheessa Bangkok Centeriltä hajoaa mikki joten mentiin vähän aikaa tekstillä ja sen jälkeen kun Bangkok Center sai vaihdettua mikin toiseen niin ohje oli: World 201H Dct BETNO
[ Attachment not found - or removed ]

PROG-sivun tietoja
[ Attachment not found - or removed ]

Pinnoilla Overheadin pitäisi näyttää tältä:
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Jossain päin Intiaa
[ Attachment not found - or removed ]

Steppi Metriselle pinnalle 10600m
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Sitten jossain päin Venäjää tulee Varoitus Cabin Altitude. Siinä vaiheessa tiputettiin maskit ja QRH esille kunnes vika löytyi Overheadistä jostain kumman syystä Ilmastoinnin-auto mode oli halunnut sulkea kaikki "Pax"-venttiilit, joten vika ratkaistiin vaihtamalla Ilmastointi manual-modeen jos vikaa ei olisi löytynyt olisimme tehneet divertin Orenburgiin (OWOO)
[ Attachment not found - or removed ]

SD:n air-sivu
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Hetki sini-punainen
[ Attachment not found - or removed ]

SD:n status-sivu
[ Attachment not found - or removed ]

Matkan aikana selailtiin CDU:n eri sivuja
[ Attachment not found - or removed ]

Steppi toiselle ja viimeiselle metripinnalle 11600m
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten taas Steppi, mutta vaan sata jalkaa alaspäin eli takaisin jalkoihin
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Sitten olikin lähestymisbrieffin aika odotettavissa oli kiitotie 04R jonka ILS:n liitytään INTOR2R kautta

Sää Helsingissä ja varakentillä saatiin Datalinkillä
Code:

WX BRIEF 30JUL11 2304Z
** NOT FOR OPERATIONAL USE **
------------------------
EFHK 302220Z 35005KT 9999 FEW023 BKN029 17/13 Q1010 NOSIG
------------------------
EFTP 302220Z AUTO 09001KT CAVOK 12/11 Q1012
------------------------
EFKU 302220Z AUTO 05008KT CAVOK 17/11 Q1013
------------------------
[ Attachment not found - or removed ]

Pilveen
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten päästiinkin jo Helsigin Tutkan vektoroitavaksi Kiitotielle 04R
World 201H Desend 2300 QNH 1010
Desend 2300 QNH 1010, World 201H
[ Attachment not found - or removed ]

World 201H Trun Right Heading 010 Cleard to ILS Approach runway 04R Report localizer
Trun Right Heading 010 Cleard to ILS Approach runway 04R Report established ,World 201H
[ Attachment not found - or removed ]

Established, World 201H
[ Attachment not found - or removed ]

World 201H Wind are 350 6 knots runway 04R Cleard to land
Runway 04R Cleard to land, World 201H
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Vacating via Y, World 201H
World 201H Stand of your choice Helsinki radar closing, you may leave this Freq
Stand of your choice, thanks ja öitä, moro World 201H
[ Attachment not found - or removed ]

Bisneksellä oli Bordaamassa joku Saksalainen putterna
[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Se on siinä
[ Attachment not found - or removed ]

Overheadin pitäisi näyttää tältä ennen kuin poistut koneesta
[ Attachment not found - or removed ]

Erityiskiitokset Leevi Lehtoselle Helsingin Tutkaan

Aikaa kului 0938 ja löpöä 75500 kiloa

Vinkit, kehitysideat ja huomautukset otetaan mielellään vastaan.

B-7-5-7:
Asiaa!

lekale20:
Hieno stoori! Mitkäs valot sulla on tuola kentällä? Onko REXin ?

Teemuxs:
Quote

Hieno stoori! Mitkäs valot sulla on tuola kentällä? Onko REXin ?


Mikko Maliniemen Starlight paketti joka löytyy tuolta: http://files.fsnordic.net/Flight_Simulator/Miscellaneous/Others/ ja Koneen laskuvalot ovat joku Xenon-paketti joka löytyy Avsim:stä

leppäkeihäs:
Nice!   

Navigation

Up one level