VOR DME Approach

(1/2) > >>

butthead:
Om man ska göra en VOR DME approach, ska man ligga med final approach speed redan vid FAF? Och om descent graden är 818 (lszh 28 för 140kn) avrundar man då till övre hundratal för v/s och kör ner till MDA fram till MAP? Jag försöker mig på den approach som flight 3597 hade kring 2001 om ni undrar......

Scandfox:
Hej Magnus !

Man skall vara landningsklar innan passage av FAF, då stämmer profilen med i ditt fall GS 140 820/ROD 3,3 grader...

Sen har du två sk Hard Altitudes som du inte få gå under : D8.8 KLO/4200 och D6 KLO/3220  (samt MDA 2360)

Följer du diagrammet DME KLO/ 3.3 ALT så funkar det ganska bra

Lycka Till !

butthead:
Hej!

Tack för info. 737:an har väl ingen FDA inställning för 3.3 grader, utan man får ställa in med jämna 100-tal i v/s? Eller måste man använda fmc? Jag tänkte i första hand flyga med autopilot, men utan fmc. Ska kan avrunda då till närmsta 100-tal?

Scandfox:
hej Magnus !

Jag vet inget om 737, jag testade med PSS A321 och flög Track/FPA och det funkade bra..

Ligger VOR/DME 28 i burken så går det bra att flyga med FMC men personligen flyger jag som Du dvs Autopilot utan FMC.

Avrunda hur du vill bara du inte går under sk. Hard Altitudes

butthead:
Gäller final approach speed innan FAF bara vid VOR DME approach? För på Arlanda når de FA speed strax innan landningsbanan. Det kanske är annorlunda med ILS approach? (kollar på flightradar 24 pro)
Mvh
Magnus

Navigation

Up one level

Next page