PMDG 737NGX Släppt!

<< < (9/9)

kitte:

Har flugit den i alla fall fyra legs.. ESSA-EFHK, ESTA-ESSA-ESTA och LCLK-ESSA. Inga större problem, förutom att den är hal som en ål på final, man ska inte vänta med att komma ner i rätt hastighet. Har heller inte haft några krascher efter att jag slutat dumma mig med FMC:n. Gör man som man ska verkar det funka utmärkt.

/T

Den är verkligen som du säger hal som en ål och i synnerhet 800-serien lär ju vara så på riktigt. Jag har försökt mig på några landningar vid innsbruck by the book, men det är ett helsike att hålla höjden i svängen över sluttningarna, farten korrekt i den trots allt branta lutningen och sedan snabbt komma ner utan att applicera speedbrakes och flaps samtidigt. Det GÅR men det kräver timing och planering och är attans kul. HUGS är en stor fördel här, i synnerhet när det blåser, och det är nog inte bara en gång som den indikerat att dit hamnar jag medan jag själv riktat in mig på något helt annat!

freddehboy:
Hej

Jobbar med tutorial nu och jag lyckades att få den att flyga efter rutten med LNAV men VNAV ville den icke följa? Några andra med samma problem, antagligen är det jag som gör något fel?

Den verkade vara ett kul och trevligt plan för den som vill hand flyga, märkte hur mjuk den var innan ap sattes på!

Fredrik

Bork:
737NGX inhandlades för några dagar sedan. Jag har flugit den manuellt, gjort NDB, VOR, ILS o visuella approacher, flög ESSA-ESGG, o har precis avslutat en flygning på Vatsim (ESSA-ENGM). Jag har inte haft några problem med den, allt har flutit på bra. NGXen är det bästa som har gjorts till FSX, vilken realism o verklighetskänsla! PMDG har verkligen levererat, så ni som tvekar....den slår allt med hästlängder
PS: När jag kollar på mina replays av landningar, så ser jag varken spoilers ute eller reverseringen på motorerna, samt i cockpit är alla instrument helt frusna....detta är som sagt på replays....någon som vet om det är meningen att det skall vara så? :DS
EDIT: här är svaret:According to Tabs (Ryan), there are 1000+ animations on the NGX, and FSX can't handle it all on replay because of the limited nature of the coding.

Navigation

Up one level

Previous page