FSnordic.net Forums

Finnish Discussion / Lentosimulaattorit => Kotiohjaamot / Home Cockpits => Topic started by: Mikko Pajunen on 08.09.11, 15:54



Title: 737NG (päivitelty 11.1.2014)
Post by: Mikko Pajunen on 08.09.11, 15:54
Morjens kaikille!

Editoidaan sen verran, että laitan tähän linkin projektin Facebook-sivuille. Kuvia jatkossa siis sinne.

https://www.facebook.com/737FinSim

-Mikko


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: h-enri on 08.09.11, 15:56
Tuohan näyttää oikein hyvältä! ;) Onnea projektille!


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Markus Mäkelä on 08.09.11, 16:00
Älä nyt anteeks pyytele. Tuosta 30 neliöstä olen vähän kade.
Näkisit missä mä olen simuni rakentanut.
Tervetuloa vaan "isojen poikien" klubiin. Hyvä alku sulla...


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 08.09.11, 16:09
Quote from: Markus Mäkelä on 08.09.11, 16:00
Älä nyt anteeks pyytele. Tuosta 30 neliöstä olen vähän kade.
Näkisit missä mä olen simuni rakentanut.
Tervetuloa vaan "isojen poikien" klubiin. Hyvä alku sulla...


Joo, no tuon tilan kanssa kävi hyvä säkä, koska totuushan on että kolvailisin pelkkiä nappuloita edelleen keittiön pöydän ääressä ellei tuota olisi löytynyt. Projekti lähti siitä oikeasti käyntiin. Tekemistä tuossa on niin että hirvittää, enkä uskalla alkaa edes laskeskella lopullista budjettia... mutta pala kerrallaan. Kiva harrastus kuitenkin. :)


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Tommi Ahonen on 08.09.11, 16:46
Quote from: Mikko Pajunen on 08.09.11, 16:09
totuushan on että kolvailisin pelkkiä nappuloita edelleen keittiön pöydän ääressä

Tuo kuulosti aika tutulta! Nimimerkillä "polttomerkki" keittiön pöydässä :)


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Ville Pietilä on 08.09.11, 18:13
Joo, tervetuloa tähän ikuisuusprojektien mahtavaan maailmaan.  ;D


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: O-P Pietila on 08.09.11, 18:16
Tervetuloa hienon harrastuksen pariin!

Asiallinen projekti aluillaan ja tuo valmis tila projektille on tosi iso plussa. Meilläkin tuo pysyvämmän tilan metsästys aiheutti ongelmia pitkään.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 08.09.11, 18:35
Kiitoksia vaan! Aika näyttää miten tilan kanssa käy, mutta nyt on kyllä hyvä puuhastella. Sen puolesta jonkinmoista visuaaliakin voisi miettiä, sitten kun sen aika on...


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Tommi Ahonen on 08.09.11, 18:39
Tässä hommassa ikävä oravanpyörä on se, että harrastus vaatii rahaa, rahaa saa työstä joka taas verottaa harrastukseen käytettävissä olevaa aikaa...  :P


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 08.09.11, 19:34
Quote from: Tommi Ahonen on 08.09.11, 18:39
Tässä hommassa ikävä oravanpyörä on se, että harrastus vaatii rahaa, rahaa saa työstä joka taas verottaa harrastukseen käytettävissä olevaa aikaa...  :P



Näinhän se on, mutta kun en moottoripyöräilyä, oikeaa lentämistä tai muuta kallista harrasta niin menköön...  8)


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Marco Tammes on 08.09.11, 20:37
Quote from: Mikko Pajunen on 08.09.11, 15:54
Hommaa helpottaa tällä hetkellä se, että käytössäni on n. 30 neliötä lämmintä tilaa pelkästään tälle projektille (eikä se kerrostalokaksioon oikein sopisikaan).



Mulla on varattu 34 neliötä simulaattorille, kaikki mikä tuosta jää yli on sitten sitä "asuinpinta-alaa". Meillä ei muuten ole enää sohvia  ;D Hienolta näyttää toi sun projekti jo tässä vaiheessa  :thmbup:

t-Marco


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 09.09.11, 09:45
Quote from: Marco Tammes on 08.09.11, 20:37
Mulla on varattu 34 neliötä simulaattorille, kaikki mikä tuosta jää yli on sitten sitä "asuinpinta-alaa". Meillä ei muuten ole enää sohvia  ;D Hienolta näyttää toi sun projekti jo tässä vaiheessa  :thmbup:

t-Marco


Pitäähän asiat laittaa tärkeysjärjestykseen. :D


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 15.09.11, 16:37
Ennen lattian tekemistä halusin hommata penkit, jotta tilankäyttö hahmottuisi paremmin. Suht nopealla haulla päädyin Voyagerin keskipenkkeihin... niistä kun löytyy käsinojat. Jos näillä pääsisi alkuun...


[ attachment removed / expired ]


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 21.10.11, 15:00
Vähitellen etenemme...


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Musta tekonahka on jo hommattu glarea varten.  8)


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 17.11.11, 18:03
Pölyä ja sahanpurua on nielty siinä määrin, että välillä pitää kolvailla...


[ attachment removed / expired ]


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 07.12.11, 18:01
Laitetaas nyt pari kännykkäräpsyä kuitenkin...

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Glare on ihan just valmis. MIP alkaa olla myös aika hjuvassa jamassa... Jos huomenna ups tuo paketin, niin saadaan CDU:kin paikalleen.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Marco Tammes on 10.12.11, 16:51
Terve, miten sä teit tuon mustan keinonahkanäköisen pinnan?


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Markus Mäkelä on 10.12.11, 18:09
"Meillä ei muuten ole enää sohvia" :MT

- Eipä pääse emäntä nalkuttamaan, että äijä löhöö vaan sohvalla.

Mikko, hieno projekti sulla.  Tiedän tarkalleen mitä tarkoitat sahapölyllä keuhkoissa ;)


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 11.12.11, 07:35
Quote from: Marco Tammes on 10.12.11, 16:51
Terve, miten sä teit tuon mustan keinonahkanäköisen pinnan?


Moi,
mustaa maalia se vaan on. Glare on sitten päällystetty mustalla keinonahalla. Voin laittaa kuvia siitäkin, kunhan saan paketin kasaan.



Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Tuomas Kuosmanen on 12.12.11, 12:35
Tämä on meille kaikille  ;)

(http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135269987216.gif)


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 12.12.11, 20:12
Quote from: Tuomas Kuosmanen on 12.12.11, 12:35
Tämä on meille kaikille  ;)

:laugh: osuva!


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: Mikko Pajunen on 04.01.12, 12:02
Vuoden ensimmäinen tilannepäivitys... projektin ensimmäinen osavaihe (eli MIP-hässäkkä) kun alkaa hiljakseen valmistua.

Muutamia kuvia:



[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Perämiehen puoli on vielä vaiheessa, glaren alapuolen muotoilut ja EFIS-moduulit puuttuvat ja muutakin pientä säätämistä on vielä. Puhumattakaan kammottavasta piuhaviidakosta toisella puolella.

Homma on edennyt siten, että uusi pääkone simua varten on kasattu. Se on rakennettu 2600K-prossun ympärille. Jahka saan FS:n ja muun softan asennettua ja saan koneet (4kpl) ja muun raudan kytkettyä, pääsen toivottavasti jo piakkoin testailemaan Prosim737-softan 1.0-versiota näissä puitteissa. Pikkuhiljaa pitäisi aloitella myös pedestaalin kasailua sekä jatkaa polkimet valmiiksi.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG
Post by: smä on 04.01.12, 14:05
Quote from: Mikko Pajunen on 04.01.12, 12:02
Vuoden ensimmäinen tilannepäivitys... projektin ensimmäinen osavaihe (eli MIP-hässäkkä) kun alkaa hiljakseen valmistua.

Muutamia kuvia:



Kyllä vaan on hienoa jälkeä!


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 4.1.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 06.01.12, 15:23
Sain jouluvaloihin kipinän vähän myöhässä... jouluhan meni jo.

[ attachment removed / expired ]

Nämä on himmentimen takana, ja systeemi toimiikin ihan näppärästi.

Tämä kaikki on meikäläiselle niin uutta ja ihmeellistä, että tässä vaiheessa alkaa toden teolla syyhytä sormissa. Ei vaan pääse lentelemään vielä pitkään aikaan. Syö miestä.




Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 6.1.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 02.03.12, 19:04
Enpä olisi arvannut, miten paljon aikaa moisen piuhaviidakon kanssa tapellessa voi mennä. Kaipa tästä vähitellen selvitään.

Pari suttukuvaa... Outputien testailua.


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


Seuraavaksi herätellään näytöt henkiin.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 2.3.2012)
Post by: Jouni Laulajainen on 03.03.12, 08:53
Moro. Tää on vähän niin kun tuppakka lakko pari ensimmäistä vuotta siinä on vaikeinta,sen jälkeen alkaa vähän helpottaa.Mulla on viides vuosi menossa.//jouni.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 2.3.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 03.03.12, 12:06
Quote from: Jouni Laulajainen on 03.03.12, 08:53
Moro. Tää on vähän niin kun tuppakka lakko pari ensimmäistä vuotta siinä on vaikeinta,sen jälkeen alkaa vähän helpottaa.Mulla on viides vuosi menossa.//jouni.


Joo, nyt on puolessa vuodessa tajunnut, miten paljon aikaa tähän oikeasti menee.

Jokin aika sitten tuli postissa lisää palikoita rakennettavaksi:

Näitä 4kpl:tta...

[ attachment removed / expired ]

Ja pari tällaista:

[ attachment removed / expired ]

Näiden lisäksi tillerin kahva...


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 2.3.2012)
Post by: Leevi Lehtonen on 03.03.12, 22:49
Quote from: Mikko Pajunen on 03.03.12, 12:06
Ja pari tällaista:


Hienon näköistä! :thmbup:

Mistä tilasit nuo yoket?


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 2.3.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 04.03.12, 06:07
Quote from: Leevi Lehtonen on 03.03.12, 22:49
Mistä tilasit nuo yoket?


Moi. Nuo on Simquipilta Australiasta (http://www.simquip.com). Jonkinlaista alumiiniseostahan ne ovat. Sama juttu pedaalien kanssa. Mitoiltaan pitäisi olla aika lailla yksi yhteen alkuperäisten kanssa.

-Mikko


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 23.07.12, 13:14
Moro!

Tämäkin projekti etenee, joskin tuskaisen hitaasti omasta mielestäni. Mutta onhan sitä vissiin muutakin tekemistä, etenkin näin kesäisin. :)

Pedestaalin palikoita on aloitettu kasaamaan, mutta eniten aikaa on vienyt visuaalin rakentaminen. Nyt aletaan olla voiton puolella vihdoin. Mullahan tavoitteena oli eräänlainen "köyhä miehen visuaalikaari", kahdella tykillä toteutettuna. Visuaalinäkymän pitäisi kattaa noin 150 astetta, mutta nähtäväksi jää miten tuo sitten lopulta taipuu. Kaari on koottu kuudesta 90x200cm moduulista, joihin tehtiin runko rimasta, tukikaaret vanerista ja kaariosa kovalevystä. Tässä(kin) ajatuksena on, että rakenne on jokseenkin helppo purkaa jos (ja kun) simua joutuu joskus siirtämään.

Käytettynä ostetut tykit eivät ole ST-tykkejä, vaan erittäin hyvällä zoomilla ja säädöillä varustettuja kotiteatteritykkejä (Sanyo PLV-Z5). Tykit on asennettu vastakkaiselle seinälle noin 2,7 metrin korkeuteen, josta ne ulottuvat heittämään alaviistoon ristiin yli tulevan kokkarin katon.

Aloitin jo säätämään kuvaakin Immersive Display Lite 2:lla, mutta tässä ollaan vasta alkutekijöissään. MIP alkaa olla lähellä valmista, nyt kun näytötkin pelittävät.


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Pientä säätöä aiheutti ja aiheuttaa edelleen yksi näytön himmennyspotikka, jota Bodnarin kortti ynnä Prosimin konffausohjelma ei millään suostu tunnistamaan. Muut vastaavat löytyvät kuten pitääkin. Vaihdoin jo potikankin, koska epäilin sen olevan rikki, mutta eipä auta ei...



[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


Seuraavaksi pitäisi lyödä Saitekin yoke + kaasu tähän väliaikaisesti kiinni, jotta vihdoin ja viimein pääsisi kokeilemaan sitä varsinaista asiaa eli kaiketi lentämistä...

-Mikko





Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.7.2012)
Post by: Patrick Ojanen on 23.07.12, 13:49
Hiljaa hyvää tulee ja on kyllä asiallista jälkeä  :thmbup:


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.7.2012)
Post by: Marco Tammes on 23.07.12, 20:44
Hienolta näyttää  :thmbup:. Laita kuvia tuosta visuaalista simu päällä, kun mahdollista. Mullakin on ollu mielessä 2x normitykki yhtenä vaihtoehtona. Kuva ei mulla paljon levenisi, mutta sais parempilaatuisen kuvan verrattuna tuohon mun peilisysteemiin.
Miten leveän kuvan noilla tykeillä saa esim. 2 metrin päästä? t-Marco


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 24.07.12, 06:30
Quote from: Marco Tammes on 23.07.12, 20:44
Hienolta näyttää  :thmbup:. Laita kuvia tuosta visuaalista simu päällä, kun mahdollista. Mullakin on ollu mielessä 2x normitykki yhtenä vaihtoehtona. Kuva ei mulla paljon levenisi, mutta sais parempilaatuisen kuvan verrattuna tuohon mun peilisysteemiin.
Miten leveän kuvan noilla tykeillä saa esim. 2 metrin päästä? t-Marco


Joo, tarkoitus on laittaa myös kuvia, joissa näkyy tykkien sijoittelukin. Tavallinen huonekorkeus (n. 2,5m) ei olisi riittänyt tähän. Koska tykit eivät ole short throw -mallia, pitää etäisyyttä olla noin 3,5 metriä, jotta kuva on riittävän iso. Lisäksi tärkeää on se, että säätöjen ansiosta kuvaa voi siirtää 50% kuvan pystykorkeudesta keskilinjan alapuolelle. Hankintahinta tykeillä oli noin 350e/kpl ja visuaalitarpeista voi laskea n. 150 euroa siihen päälle. Tuo kattanee myös maalit.

Tuolta löytyy helposti tietoa etäisyyden vaikutuksesta kuvaan: http://www.projectorcentral.com/Sanyo-PLV-Z5-projection-calculator-pro.htm


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 24.07.12, 13:58
Quote from: Mikko Pajunen on 23.07.12, 13:14
Pientä säätöä aiheutti ja aiheuttaa edelleen yksi näytön himmennyspotikka, jota Bodnarin kortti ynnä Prosimin konffausohjelma ei millään suostu tunnistamaan. Muut vastaavat löytyvät kuten pitääkin. Vaihdoin jo potikankin, koska epäilin sen olevan rikki, mutta eipä auta ei...


Itse itseäni lainaten... Välillä kannattaa näköjään kokeilla bootata kaikki vermeet ja kappas vaan, ongelma on sillä selätetty. Tulipahan kuitenkin tehtyä taas vähän ylimääräistä (=tollon töitä). :/


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 26.07.12, 16:11
Jaahas, Saitekin vermeet asennettu paikoilleen toistaiseksi... Lisäksi näissä kuvissa näkyy hieman keskeneräinen mutta toimiva poljinrakennelma, jossa on mekaniikka myös jarruja varten. Alun perin pedaaleissa oli kaasujousikeskitys, mutta jousista hajosi toinen, joten vaihdoin tavallisiin kierrejousiin. Toimii jotenkuten ok, ei silti mikään hifi. :)


[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]


Sellainen konttori tässä vaiheessa. Sitten jatketaan radiopedestaalin kimpussa sekä rakennellaan ohjaamon lattia + penkit....




Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 26.7.2012)
Post by: Patrick Ojanen on 26.07.12, 17:31
Noista polkimista olisi kiva saada pari kuvaa lähempää, kun itsekin polkimia ehkä kiinostunut tekemään.
Mutta hyvältä se näyttää  :thmbup:


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 26.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 27.07.12, 08:50
Quote from: Patrick Ojanen on 26.07.12, 17:31
Noista polkimista olisi kiva saada pari kuvaa lähempää, kun itsekin polkimia ehkä kiinostunut tekemään.
Mutta hyvältä se näyttää  :thmbup:


Tässä pari kuvaa mekaniikasta. Tämä lienee kolmas tai neljäs prototyyppiversio, joten aika lailla päänvaivaa on aiheuttanut. Jos olisi mahdollisuus itse hitsata ja koneistaa erilaisia palikoita tai teettää, olisi lopputulos luultavasti paljon parempi. Mutta nyt sitä saa mitä sattuu tulemaan. :)



[ attachment removed / expired ]



[ attachment removed / expired ]


Noiden kaasujousien tilalle on nyt vaihdettu tavalliset. Toisessa kuvassa näkyy varvasjarrujen jousitusta. Potikoita ei vielä kiinni missään.



Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 26.7.2012)
Post by: Marco Tammes on 27.07.12, 09:25
Hyvältähän noi näyttää. Mä laitoin varvasjarrut ja niiden potikat tällälailla. Kovin pitkää liikettä ei potikalle tule, mutta hyvin se pitäs toimia Fsuipc:n kalibroinnin kautta.

[ attachment removed / expired ]


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 26.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 27.12.12, 18:59
Vuoden viimeistä päivitystä.

Throttletekin kaasuhässäkkä tuli ennen joulua postissa, ja sille alettiin kasaamaan räkkiä. Kuvassa näkyy myös osin keskeneräiset yoket (akselit on kalibroitu mutta kytkimet asentamatta) sekä tyhjä pedestaali (tosin paneelit aikas hyvässä vaiheessa) ja tietenkin lattia, joka vihdoin rakenteilla.

Tuosta Throttletekistä vähän varoituksen sanaa sitä aikoville... on aika hirveä muovirakennelma, joka kyllä petti odotukset. Näyttää kuvissa ihan hyvältä, mutta tuntuu käteen muoviselta ja huteralta. Asennus FSUICP:iin vielä kesken, mutta saas nähdä sen jälkeen tekeekö tuolla yhtään mitään. Jos toimii, niin saa mennä paremman puutteessa.

Alkaa pian sapettaa, kun ostin Ebaysta jenkeistä lokakuussa toisen CDU:n rungon näppäimineen, mutta vieläkin odotellaan. Selityksiä on kuultu, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan...

Ei siis ihan putkeen mene kaikki täälläkään, mutta jospa uusi vuosi toisi uutta puhtia. Baby steps.  :santa:

[ attachment removed / expired ]


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 26.7.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 27.12.12, 19:16
Quote from: Samuli Niemi on 27.12.12, 19:08
Olisiko iso hommat purkaa tuo vehjake ja teetättää metalliosia huteriin kohtiin?


Ihan mahdollista, täytyy tutkia. Ainakin laippa- ja speedbrakevipujen varsi pitää vaihtaa alumiiniin, nyt osittain muovia. Mietin joka tapauksessa trimmipyörien lisäämistä, ja usb-liitin pitäisi myös siirtää etureunasta pohjaan.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 27.12.2012)
Post by: Mikko Pajunen on 23.01.13, 18:36
Välikevennys...

[ attachment removed / expired ]


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 23.1.2013)
Post by: Mikko Pajunen on 25.01.13, 19:19
Jos tiedätte paremmin, meniköhän indikaattoriledit oikein... FCOMin mukaan muistaakseni näin, mutta näissä kuvissa (http://www.cpflight.com/sito/dettagli/cargo737.asp) myös "armed"-tekstit palavat.

[ attachment removed / expired ]


Eniveis, homma etenee ja ollaan jo vähän pitemmällä mitä alla olevassa kuvassa. Glareshieldin kansi piti muotoilla uudelleen, ja siitä tulikin ihan jees.

[ attachment removed / expired ]

Seuraavissa kuvissa sitten mukana myös sivuikkunat sekä penkit kiskoineen...



Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 20.3.2013)
Post by: Mikko Pajunen on 20.03.13, 18:29
Vein projektin Facebookiin, kuvienkin kannalta kätevämpi niin. Kuvia jatkossa siis sinne.

https://www.facebook.com/737FinSim

Kokkarin runko alkaa olla kasassa kattoa lukuun ottamatta. Pointtina tässä oli/on tehdä runko moduuleissa, jotka voi tarpeen tullen irrottaa toisistaan joko siirtoa tai vaikka työskentelyä varten. Lattia on irrotettavissa 3-4 osaan, MIP pariin osaan plus glare erikseen, seinät molemmilla puolilla kahteen osaan, takaseinät omina palikoinaan, etuikkuna sekä molemmat sivuikkunakehykset erilleen. Katto rakentuu 2-4 moduuliin (luultavasti kahteen), jahka ehdin suunnittelemaan sen.

[ attachment removed / expired ]


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 20.3.2013)
Post by: Marco Tammes on 22.03.13, 20:43
Hienolta näyttää  :thmbup:


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 20.3.2013)
Post by: Petri Koivisto on 23.03.13, 16:09
Ristus että on nättiä jälkeä! 8) Tuollaista kun pääsis koeajamaan! Tai että ois varaa ja tilaa rakentaa itelle ... ;D


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 20.3.2013)
Post by: Mikko Pajunen on 23.03.13, 17:07
Quote from: Petri Koivisto on 23.03.13, 16:09
Ristus että on nättiä jälkeä! 8) Tuollaista kun pääsis koeajamaan! Tai että ois varaa ja tilaa rakentaa itelle ... ;D


Vähän kerrallaan kun rakentelee, niin ei tämä niin kallista ole. Veikkaan, että moottoripyöräilyä halvempaa. ;) Ja tervetuloa vaan kokeilemaan joskus! Paletti on nyt tosin niin levällään vielä, ettei tästä paljon iloa ole.


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 20.3.2013)
Post by: Petri Koivisto on 24.03.13, 17:38
Quote from: Mikko Pajunen on 23.03.13, 17:07
Vähän kerrallaan kun rakentelee, niin ei tämä niin kallista ole. Veikkaan, että moottoripyöräilyä halvempaa. ;) Ja tervetuloa vaan kokeilemaan joskus! Paletti on nyt tosin niin levällään vielä, ettei tästä paljon iloa ole.
Olisi kyllä tosiaan makee päästä kokeilemaan tuollaista "oikeaa simua". Sitä NGX:ää kun on tuossa köyhänmiehensimussa väännelty menemään varmaan lähemmäs 400h kohta... 8)

Ja mitä nyt ohimennen katsoin tuon cpflightin sivun niin kyllähän tuolla on noilla palikoilla hintaa, jotkut jopa tonnin kappale, ellei enemmänkin... ;D Ja vaikka ei olisikaan pelimerkeistä kiinni, niin tilanpuute tulee ainakin heti vastaan... ei tuollaista ihan olkkariin viitti pystyttää... ;D

Mutta seuraillaan mielenkiinnolla projektin etenemistä... hiljaa paras tulee :thmbup:


Title: Re: Terveisiä idästä - 737NG (päivitelty 20.3.2013)
Post by: Mikko Pajunen on 11.01.14, 17:19
Moi!

Päädyin tiivistämään ohjaamoa siten, että FO:n puoli sahattiin pois. Toisaalta harmittaa luopua kokonaisen ohjaamon ideasta, mutta tähän päädyttiin. Visuaali menee myös uusiksi. Uusi vuosi, uudet kujeet.


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


PS. Nyt taitaa muuten jäädä toinen buttkicker ylimääräiseksi. Vai saisikohan siitä rakenneltua jotenkin stickshakerin... Prosimissa on nimittäin varta vasten gate/ohjaus tätä varten... :)


Title: Re: 737NG (päivitelty 11.1.2014)
Post by: Tuomas Kuosmanen on 11.01.14, 21:54
Stickshakerin tehnee sähkömoottorista ja epäkeskopainosta aika helposti, buttkicker taitaisi mennä siinä vähän haaskoille?


Title: Re: 737NG (päivitelty 11.1.2014)
Post by: Mikko Pajunen on 12.01.14, 08:06
Quote from: Tuomas Kuosmanen on 11.01.14, 21:54
Stickshakerin tehnee sähkömoottorista ja epäkeskopainosta aika helposti, buttkicker taitaisi mennä siinä vähän haaskoille?


Totta. Nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee.


Title: Re: 737NG (päivitelty 11.1.2014)
Post by: Tuomas Kuosmanen on 12.01.14, 08:16
Jos iocardsin tms outputtiin kytkisi releen sillä voisi ajella moista moottoria helposti, kun siihen ei tarvita mitään sen ihmeempää moottorin nopeuden tms säätöä varmaankaan.


Title: Re: 737NG (päivitelty 11.1.2014)
Post by: Mikko Pajunen on 12.01.14, 08:34
Quote from: Tuomas Kuosmanen on 12.01.14, 08:16
Jos iocardsin tms outputtiin kytkisi releen sillä voisi ajella moista moottoria helposti, kun siihen ei tarvita mitään sen ihmeempää moottorin nopeuden tms säätöä varmaankaan.


Jep, noin niitä lienevät rakentaneetkin maailmalla. Tosiaan Prosimissa on stickshakerille oma "gate" eli lähtö, joka ohjaa relekorttia tai muuta vastaavaa. Eli aikalailla plug and play.


1