FSnordic.net Forums

Finnish Discussion / Lentosimulaattorit => Kuvakaappaukset => Topic started by: Patrick Ojanen on 05.12.12, 19:50



Title: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Patrick Ojanen on 05.12.12, 19:50
Hyvää iltaa koko foorumiväki  :)! Tervetuloa tälle virtuaaliselle matkalle tuonne Gran Canarialle Norwegianin lennolla. Koneemme on Boeing 737-800 mallinen ja rekisteriltään LN-DYP.
Matkustajia tänään tulee kyytiin 156 ja matkalaukkuja tulee yhteensä 1913kg. Tänään polttoainetta kyytiin otettiin 20900kg.
Reittimme kulkee tänään Tukholman korkeuksille josta lähdemme kohti Kööppenhaminaa josta mennään Hollannin ilmatilan läpi kohti Ranskan maata. Biskajan lahden yli
Espanjaan ja Portugalin läpi kohti Kanariaa. Vielä vähän tarkemmin:
Code:
RUNEN N872 RUNGA/N0450F340 N872 DEMIR UN872 EEL UP174 GISEB/N0450F360 UP174 WOODY
UN872 MEDIL/N0450F350 UN872 GASNO/N0450F370 UN872 BARKO DCT BAROK UN873 MITLA/N0450F390 UN873 SAMAR

Lähtö tapahtuu kiitotie 04R:ltä ja VETUD 1C -sidiä pitkin. 5-laippa jolloin saadaan nopeudeksi V1 151, Vr 158, V2 164.
Sään ollessa tämän näköinen:
Code:
EFHK 051020Z 02005KT 6000 SCT003 OVC007 M16/M17 Q1000 TEMPO 4000

No mennääs sitten ohjaamoon joka on jätetty kylmäksi edelliseltä lennolta.
[ attachment removed / expired ]

Jätetään perämies sähläämään ja lähetään katsomaan konetta ulkopuolelta.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Ja kone näytti sopivalta lennolle.
Tähän asti perämies oli päässy joten hoidellaa loppuun sekin työ.
[ attachment removed / expired ]

Tsekataa vielä reitti.
[ attachment removed / expired ]

Ja tässä vaiheessa yläpaneeli näyttää tältä.
[ attachment removed / expired ]

Ja näkyi kentällä muitakin  :thmbup:
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten käydään läpi TCAS test.
[ attachment removed / expired ]

Työnnetään ja käynistellään #2 moottori.
[ attachment removed / expired ]

Vähän meni sivuun  ;D
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten rullataan 04R päätyyn.
[ attachment removed / expired ]

Mennääs suoraan kiitotielle.
[ attachment removed / expired ]

Ja lähetään ilmaa ja kohti Gran Canariaa.  :)
[ attachment removed / expired ]

Rotate
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]

Mennää heti pilveen jotta matka sujuu mukavammin.
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten ollaan päästy pinnoille.
[ attachment removed / expired ]

Ruotsissa saatiin mukava directi  :thmbup:
[ attachment removed / expired ]

Samoin Hollannissa.
[ attachment removed / expired ]

Sitten ollaan jo päästy Portugalin läpi ja jatketaan hetki vielä meren yllä.
[ attachment removed / expired ]

Tänään lähestymme Gran Canaria SAMARA 2C -staria pitkin kiitotie 03L. Sää on ihan hyvä perillä.
Code:
GCLP 051700Z 02010KT 9999 SCT045 20/10 Q1023 NOSIG
Ja tässä vaiheessa mennään kohti kenttää.
[ attachment removed / expired ]

Ja sitten mennään yli ja vasemmalle.
[ attachment removed / expired ]

Sitten lähetään kaartamaan kohti 03L ja se suoritetaan ILS lähestymisenä
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]

Norshutlle 8CK, cleared to land rwy 03L
[ attachment removed / expired ]

Ja jokunen ulkoshotti.
[ attachment removed / expired ]

Sorvia sorvia.
[ attachment removed / expired ]

Ja läts down ;D
[ attachment removed / expired ]

Sitten jarrutellaan jotta päästään vapauttamaan kiitotie ja rullailemaan.
[ attachment removed / expired ]

Rullataan portille vapauttamisen jälkeen.
[ attachment removed / expired ]

Ja laskun jälkeen katto näyttää tältä.
[ attachment removed / expired ]

Portille jätetään kone sammuksiin seuraavan miehistön lennettäväksi takaisin Helsinkiin tai minne lie.
[ attachment removed / expired ]

Kapteeni Ojanen ja Norwegian kiittää lennosta  :)
[ attachment removed / expired ]

Operointivirheet ja muu kommentti on erittäin tervetullutta  :)


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Juha Teurokoski on 05.12.12, 20:00
Kuvassa 2 on tainnut motti osua maahan, vai miksi se on litistynyt alapuolelta. Saattaapi roottorin siipi osua runkoon.  ;D


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Patrick Ojanen on 05.12.12, 20:01
Quote from: Juha Teurokoski on 05.12.12, 20:00
Kuvassa 2 on tainnut motti osua maahan, vai miksi se on litistynyt alapuolelta. Saattaapi roottorin siipi osua runkoon.  ;D


Se vaa näyttää  ;D


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Jaakko Polet on 05.12.12, 20:04
Hyvä stoori Patrick! ja operointi virheistä kun kysyit nii noi Engine start vivut CONT asentoon alle 10 000ft :)


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Patrick Ojanen on 05.12.12, 20:06
Quote from: Jaakko Polet on 05.12.12, 20:04
Hyvä stoori Patrick! ja operointi virheistä kun kysyit nii noi Engine start vivut CONT asentoon alle 10 000ft :)


Joo näköjään ne jäi.  :)


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Mikael Leinonen on 05.12.12, 20:06
Ja jos lyödään lisää löylyä kiukaalle niin instrumentointi on väärin vrt. tähän kuvaan http://aviationphotos.fi/view/527
Ihan kaikkeen kuten satelliittiantenniin ei iFly ikävä kyllä taivu mutta jos pilkkua viilataan niin noi ISFD:t sun muut pystyy kyllä konfiguraattorista muuttamaan jos haluaa   ::)  Stoori ja kuvat oli hyvät  :thmbup:


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Joonas Mustonen on 05.12.12, 20:08
Quote from: Juha Teurokoski on 05.12.12, 20:00
vai miksi se on litistynyt alapuolelta.

Sehän on ihan oikeasti tuon 737NG:ssä käytettävän CFM56 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ce/CFM_56_Lauda_737.jpg/800px-CFM_56_Lauda_737.jpg)-moottorin erään variantin ominaisuus tuo "epä-pyöreys" :)


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Patrick Ojanen on 05.12.12, 20:09
Quote from: Mikael Leinonen on 05.12.12, 20:06
Ja jos lyödään lisää löylyä kiukaalle niin instrumentointi on väärin vrt. tähän kuvaan http://aviationphotos.fi/view/527
Ihan kaikkeen kuten satelliittiantenniin ei iFly ikävä kyllä taivu mutta jos pilkkua viilataan niin noi ISFD:t sun muut pystyy kyllä konfiguraattorista muuttamaan jos haluaa   ::)  Stoori ja kuvat oli hyvät  :thmbup:


Mitä meinaat tuolla ettei olisi ajantasalla?


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Mikael Leinonen on 05.12.12, 20:17
Quote from: Patrick Ojanen on 05.12.12, 20:09
Mitä meinaat tuolla ettei olisi ajantasalla?


No pikkusen ihmetyttää tietyt seikat mitä noiden kuvien perusteella näkee  :) Vieläkin sulta uupuu esim. ANP-RNP+Terrain radar ominaisuudet ND:ltä ja kuten sanoin niin oikeassa koneessa on ISFD eikä tuota mekaanista hässäkkää. Mutta jokainen lennelköön niillä sydeemeillä mistä tykkää  ;) Mutta jos tässä realismia haetaan niin... :P


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Patrick Ojanen on 05.12.12, 20:21
Quote from: Mikael Leinonen on 05.12.12, 20:17
No pikkusen ihmetyttää tietyt seikat mitä noiden kuvien perusteella näkee  :) Vieläkin sulta uupuu esim. ANP-RNP ominaisuudet ND:ltä ja kuten sanoin niin oikeassa koneessa on ISFD eikä tuota mekaanista hässäkkää. Mutta jokainen lennelköön niillä sydeemeillä mistä tykkää  ;) Mutta jos tässä realismia haetaan niin... :P


Eipä saa tolla mun configurationilla noita ISFD:tä.


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Mikael Leinonen on 05.12.12, 20:26
Quote from: Patrick Ojanen on 05.12.12, 20:21
Eipä saa tolla mun configurationilla noita ISFD:tä.


No sitten se ei ole ajantasalla koska viimeisimmällä versiolla joka on FP-3.1 http://ifly.flight1.net/forums/forum_posts.asp?TID=8865&title=fs2004-v31-feature-pack-download-details saa noita muuteltua  :thmbup:


Title: Re: Helsingistä Las Palmasiin NAX3CK |IVAO|
Post by: Markku P Pitkänen on 11.12.12, 19:04
Parrick hieno stoori.  :thmbup:
Markku


1