FSnordic.net Forums

Finnish Discussion / Lentosimulaattorit => Virtual Finnair => Topic started by: Santeri Lehtonen on 29.07.13, 19:50



Title: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Santeri Lehtonen on 29.07.13, 19:50
Heihei,

[img width=800 height=533]http://santer.kapsi.fi/a/vfmainos.jpg[/img]

Virtual Finnair avaa taas lentäjähakunsa pienen tauon jälkeen. Haku aukeaa 9.8. klo 19. Lentäjähaku on auki toistaiseksi ja sisään otetaan ennalta määrämätön määrä uusia lentäjiä, jotka käyvät haun jälkeen teoria- sekä lentokoulutusta. Koulutuksen teoriaopetus kestää muutaman tunnin ja lentokoulutus noin 25 tuntia. Sekä teoria- että lentokoulutukseen kuuluu kokeet PPL-jakson lopussa. Kokeiden läpäisemisen jälkeen lentäjä siirtyy lentäjäosastoon lentämään joko Embraer 170/190 tai Airbus A32S -koneita.
http://vfinn.fsnordic.net/Hae/Lentajaksi

Kysykää innokkaasti vaan mahdolliset hakijat tässä aiheessa kysymyksiänne. Koulutusosasto vastailee pikaisesti ja parhansa mukaan. Innokasta odotusta!

Virtual Finnair koulutusosasto


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Alex Lund on 29.07.13, 20:14
Onko ppl koulutua pakollinen? Olen ollut vf:ssä jo kerran ja suorittanut koulutuksen. Liityin kun aloitin simu harrastuksen ja nyt kokemusta on ja nykyään lennän paljon samantyyppisiä lentoja kuin ppl ja ksossa. Eli laskukierroksia sun muuta vastaavaa Forssasa ja malmilla.               


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Mika Mononen on 29.07.13, 20:28
Joo kyllä, kaikki koulutuksen vaiheet ovat pakollisia kaikille.


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Alex Lund on 29.07.13, 20:37
Quote from: Mika Mononen on 29.07.13, 20:28
Joo kyllä, kaikki koulutuksen vaiheet ovat pakollisia kaikille.


ok.


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Mika Virolainen on 31.07.13, 15:59
Quote from: Axu Lund on 29.07.13, 20:14
Onko ppl koulutua pakollinen? Olen ollut vf:ssä jo kerran ja suorittanut koulutuksen. Liityin kun aloitin simu harrastuksen ja nyt kokemusta on ja nykyään lennän paljon samantyyppisiä lentoja kuin ppl ja ksossa. Eli laskukierroksia sun muuta vastaavaa Forssasa ja malmilla.               


Terve vaan Axu. olet hyvin nuori. En tiedä onko sinulla kenties jonkinlaista lukihäiriötä, jota ainakin minulle on vanhemmiten ilmennyt. Olen hieman seuraillut kirjoituksiasi tällä foorumilla, ja todennut että jos lukihäiriöistä et kärsi, niin sitten olet kovin hätäinen viestejäsi lähettäessäsi. Ivaossakin kerran "törmättiin", kun sait ohjeet rullauksesta muttet niitä sitten tarkasti seurannutkaan! Koneesi taisi olla A320 Finnair, mutta maalaukset olivat Avian...? Intosi on tasoa "uskomaton", mutta koita silti hieman perehtyä perusasioihin jotka ovat kultaakin kalliimpia...! Ainakin verkossa lennettäessä.

Itse en ole mikään "ammattipilotti", ja opittavaa on aina. Itse lähdin verkkoon vuosien OFFLINE:n jälkeen v.2007 Finnairin väreissä, lennolla AY057 Helsingistä Sanghai:hin. Lento sujui pääosin hyvin, mutta Venäjällä kyselivät saapumisaikoja seuraavalle reittipisteelle johon vastasin tietysti ajan, joka pyöri simulaattorissa eikä oikeassa kellossa = ZULU-aika :-[ Olivat varmaankin ihmeissään, mutta perille päästiin. VF tarjoaa mielestäni melko kattavan koulutuksen yksityislentäjän lupakirjasta aina ammattilentäjän lupakiraan saakka (tosin simulaattorimaailmaan soveltuvan). Tämän päälle tulee tietysti tyyppikoulutus reittilennoille tarkoitettuun konetyyppiin, joka on erittäin suppea. Oma-aloitteisuutta tarvitaan paljon juurikin tuolloin.

Itse tutustuin, ja tutustun edelleenkin koneeseen ja sen operoimiseen ennalta, jolloin tyyppilennotkin on jo "rutiinia" jos niin voisi sanoa? Olen myös "simuloinut" yksi(2)moottoritilanteita ennen varsinaisia reittilentoja. Myös syksyiset tuulet Vantaalla on etukäteen simuloitu. Mitään "tiedettähän" tämä ei ole, vaan virtuaalinen lentoyhtiö. On silti tärkeää että lennot lennetään asianmukaisesti, jotta yhtiön maine ei maailmalla ole huonompi kuin toisten vastaavien. Mielummin hieman parempi! Usein matkalennolla "pinnoilla" keskustellaan lennoista ym. Chatin voimalla VF:n pilottien ja myös muiden yhtiöiden pilottien kanssa ja vaihdetaan kuulumiset!

Axulle ja kaikille hakeville uusille piloteille sanoisin kuten ennenkin. Lukekaa materiaalit tarkasti ja rauhassa. Lentäkää harjoituslennot "niin puuduttavia kun ovatkin" tunteella. Ennen kokeita lukekaa teoriat vielä kerran, tai kaksi (haitaksi se ei ainakaan ole).

Jälleen kerran. Uudet lentäjät Terveluloa Virtual Finnairiin...

See you into sky... I Hope so... :thmbup:


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Alex Lund on 31.07.13, 18:49
Juu eli siis kun liityin VF:ään niin halusin päästä koulutuksen jälkeen lentämään A320. Silloin lensin offline defu bussilla ja FSX:n ATC:llä joka joka viides minuutti käskee muuttamaan suuntaa. Kun mainittiin ivao niin minulle tuli sellainen tunne että siellä on pakko lentää kun ei offlinessä ole kivaa lentää. Myöhemmin kuulin Wilcon busseista ja latasin ne. Mutta niissäpä oli erilainen autopilotti kuin defu koneissa ja olin tottunut kääntämään headin ja speed nuppia ilman että sitä pitäisi vetää. Luulin sitä 3 pistettä ja pallo siinä autopilotin paneelissa ensin bugiksi ja kysyin foorumilta. Siellä mainittiin että pitää käyttää FMC:tä joka oli minulla Aakkosnumerolaskin. Sitten harjoituslennot VF:llä lesin kaikki. Pidin käytännön osuudesta. Kun aiemmin liityin VF niin olin jotenkin säätänyt niin että PDF:t aukeavat Notepadissa. Siitä seurasi 2x hylätty teoriakoe ja potkut. :-[ Myöhemmin liityin uudestaan. Silloin luin Teoriamatskut ja lensin harjoituslennot. Mutta juuri kun olin valmistunut A320 perämieheksi... Potkut. Ja VF:n ansiosta löysin itseni noin viikon päästä liittymisestä FsNordicista. Joskus olen hieman hätäinen. Lukihäiriötä mulla ei ole. Ja tiedän että olen paljon tänne foorumille kirjoitellut kaikkea roskaa mutta osa on ihan hyviäkin kirjoituksia (kai). Ei kai mulla mutua oo ;D


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Juuso Issakainen on 31.07.13, 21:23
Quote from: Mika Virolainen on 31.07.13, 15:59
Terve vaan Axu. olet hyvin nuori. En tiedä onko sinulla kenties jonkinlaista lukihäiriötä, jota ainakin minulle on vanhemmiten ilmennyt. Olen hieman seuraillut kirjoituksiasi tällä foorumilla, ja todennut että jos lukihäiriöistä et kärsi, niin sitten olet kovin hätäinen viestejäsi lähettäessäsi. Ivaossakin kerran "törmättiin", kun sait ohjeet rullauksesta muttet niitä sitten tarkasti seurannutkaan! Koneesi taisi olla A320 Finnair, mutta maalaukset olivat Avian...? Intosi on tasoa "uskomaton", mutta koita silti hieman perehtyä perusasioihin jotka ovat kultaakin kalliimpia...! Ainakin verkossa lennettäessä.

Itse en ole mikään "ammattipilotti", ja opittavaa on aina. Itse lähdin verkkoon vuosien OFFLINE:n jälkeen v.2007 Finnairin väreissä, lennolla AY057 Helsingistä Sanghai:hin. Lento sujui pääosin hyvin, mutta Venäjällä kyselivät saapumisaikoja seuraavalle reittipisteelle johon vastasin tietysti ajan, joka pyöri simulaattorissa eikä oikeassa kellossa = ZULU-aika :-[ Olivat varmaankin ihmeissään, mutta perille päästiin. VF tarjoaa mielestäni melko kattavan koulutuksen yksityislentäjän lupakirjasta aina ammattilentäjän lupakiraan saakka (tosin simulaattorimaailmaan soveltuvan). Tämän päälle tulee tietysti tyyppikoulutus reittilennoille tarkoitettuun konetyyppiin, joka on erittäin suppea. Oma-aloitteisuutta tarvitaan paljon juurikin tuolloin.

Itse tutustuin, ja tutustun edelleenkin koneeseen ja sen operoimiseen ennalta, jolloin tyyppilennotkin on jo "rutiinia" jos niin voisi sanoa? Olen myös "simuloinut" yksi(2)moottoritilanteita ennen varsinaisia reittilentoja. Myös syksyiset tuulet Vantaalla on etukäteen simuloitu. Mitään "tiedettähän" tämä ei ole, vaan virtuaalinen lentoyhtiö. On silti tärkeää että lennot lennetään asianmukaisesti, jotta yhtiön maine ei maailmalla ole huonompi kuin toisten vastaavien. Mielummin hieman parempi! Usein matkalennolla "pinnoilla" keskustellaan lennoista ym. Chatin voimalla VF:n pilottien ja myös muiden yhtiöiden pilottien kanssa ja vaihdetaan kuulumiset!

Axulle ja kaikille hakeville uusille piloteille sanoisin kuten ennenkin. Lukekaa materiaalit tarkasti ja rauhassa. Lentäkää harjoituslennot "niin puuduttavia kun ovatkin" tunteella. Ennen kokeita lukekaa teoriat vielä kerran, tai kaksi (haitaksi se ei ainakaan ole).

Jälleen kerran. Uudet lentäjät Terveluloa Virtual Finnairiin...

See you into sky... I Hope so... :thmbup:

Hienosti sanottu :thmbup:


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Santeri Lehtonen on 09.08.13, 16:13
Haku ollut nyt tosiaan 14 minuuttia auki. Kaikki halukkaat vaan hakemuksia laittamaan sisään!


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Jarkko Kautto on 09.08.13, 16:27
Montako mahtuu mukaan?


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Olli Keijonen on 09.08.13, 21:59
PPL-teoriakoetta on päivitetty uusilla, kiperillä kysymyksillä. Onnea koulutukseen uusille lentäjille!

Haku on edelleen auki ja uusia pilotteja mahtuu mukaan vielä runsaasti. Koulutustakaan ei kannata pelätä, se käsittää kaikkein kriittisimpiä perusasioita joita jokainen lentäjä tarvitsee jokapäiväisessä toiminnassa. Kokeneet virtuaalipilotit voivat tehdä kokeet 10 minuutissa, aloitteleville lentäjille se opettaa lentämisen perusasiat ja tarjoaa edellytykset harrastuksen syventämiseen.


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Santeri Lehtonen on 10.08.13, 08:06
Quote from: Jarkko Kautto on 09.08.13, 16:27
Montako mahtuu mukaan?
Haku on toistaiseksi auki eli kaikki halukkaat pääsevät varmasti.


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Santeri Lehtonen on 10.08.13, 19:27
Ja muistutetaan nyt vielä hakijoita. Vaikka haku onkin auki pidempään, on haku silti sama. Jos siis saat kaksi hylsyä kokeista, ei sinua hyväksytä saman haun puitteissa uudestaan yhtiöön.


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Santeri Lehtonen on 18.08.13, 20:33
Lentäjähaku on nyt kiinni. Sisään otettiin 32 hakijaa, joista tosin osa onnistui jo ensimmäisten päivien aikana ottamaan kaksi hylsyä putkeen teoriakokeista. Lukekaa oikeasti huolella ne materiaalit, kokeista ei pääse ilman pohjatietoja läpi. Kiire ei ole mihinkään.

Mutta haku aukeaa seuraavan kerran seuraavalla kerralla, jolloin luvassa saattaa olla myös jotain spesiaalia. Stay tuned! ;)


Title: Re: Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013
Post by: Heikki Tyni on 03.10.13, 19:30
Sain ravistettua peikon selästä ja rupesin opiskelemaan itteni lentäjäksi :-) PPL teoria meni läpi ensimmäisellä yrityksellä ja lentokoe on tehty ja lähetetty tutkittavaksi... Saas nähdä mitä mieltä ovat mun kierroksesta :-)


1