FSnordic.net Forums

Finnish Discussion / Lentosimulaattorit => Yleinen simulaattorikeskustelu => Topic started by: Teo Karvonen on 09.02.16, 21:43



Title: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle *UUSI KYSYMYS*
Post by: Teo Karvonen on 09.02.16, 21:43
Tervehdys!

Ostin tuon Aerosoftin Airbus bundlen ja pikkuhiljaa alan jokseenkin oppia tätä laitosta (PMDG 737:n jälkeen).
Yhden ongelman huomasin, auto-throttele ei pysy "kurissa". Vaikka säädän nopeuden manuaalisesti todella alas.
Kone puskee nopeuden tuonne johonkin 0.8 machiin vaikka olen säätänyt manuaalisesti nopeuden pysyväksi esim 0.69 machiin.

Osaako joku jelppailla mistä johtuisi, että kone nostaa nopeuttaan kokoajan. Ja ihan cruising modella ollaan, ei laskuvaiheessa.

edit: Ainoa tapa miten saan nopeuden taas hetkellisesti normaaliksi, on että laittaa moottorit idlelle hetkeksi kunnes nopeus laskee.


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle
Post by: Santeri Saikkonen on 09.02.16, 22:35
Pitkästä aikaa viestiä tälle foorumille.

Kai sulla on autothrottlea käyttäessä tehoasetus ''CL'' moodissa?


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle
Post by: Lauri FIN918 on 09.02.16, 23:58
Alla linkki kuvaan siitä, missä paikassa tehoasetus pitää olla koko lennon ajan (paitsi lentoonlähtö). Jos tehoasetus on yhtään edempänä, niin Aerosoftin Airbussi pitää tehot maksimissa.

http://2.bp.blogspot.com/-x0G4UGBOqdU/TZ0waSQa8uI/AAAAAAAACIg/Yxv6vzx1C24/s1600/SAM_4093.JPG


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle
Post by: Teo Karvonen on 10.02.16, 05:47
Quote from: Santeri Saikkonen on 09.02.16, 22:35
Pitkästä aikaa viestiä tälle foorumille.

Kai sulla on autothrottlea käyttäessä tehoasetus ''CL'' moodissa?


Kyllä ja katsoin yhden full flight tutoriaalin, että pääsisin hommaan mukaan. Tehoasetus on heti nousun jälkeen oikean korkeuden jälkeen asetettu kohtaan "CL".


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle
Post by: Mikko Westerlund on 10.02.16, 08:45
Autopilotin asetusten aktivoinnissa pitää muistaa myös vetää säätimestä pilotin asetukselle tai painaa säädintä automatiikan asetukselle.


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle
Post by: Lauri FIN918 on 10.02.16, 10:13
Muistitko vetää (oikea hiiren painike) sitä nopeudensäätönuppia?


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle
Post by: Teo Karvonen on 11.02.16, 06:34
Morjes,

Kyseessä varmaan ollut jonkinsortin "bugi." Eilen tapahtui kerran, ja laitoin auto-throttlen pois päältä ja takais CL asentoon niin alkoi toimimaan..
Olenko ymmärtänyt myös oikein, että nämä Aerosoftin bussit ovat hiukan bugisia vähän väliä.

PS. Toinen ongelma jonka huomasin joka ehkä rassaa enemmän kuin tehobugi.

Kone ei nappaa Glideslopeen. Taajuudet on laitettu (tai Bussi on laittanut ne itse) ym ym. Ja kone menee ihan linjaan kiitoradan kanssa, mutta primary displayhyn tulee viel "ALT G/S"



En viitsi uutta topikkia tehdä, vaan kysyn tässä samassa.


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle *UUSI KYSYMYS*
Post by: Lauri FIN918 on 11.02.16, 07:41
ILS:n GS pitäisi ottaa kiinni sen alapuolelta. Olet painanut APPR-nappia lian kirkealta/liian myöhään ja näin kone ei ehtinyt ottaa liukupolkua kiinni. Kannattaa painaa sitä APPR-nappia heti kun käännyt kiitotien suuntaan :).

Aerosoftin Airbussissa on läjä pieniä bugeja, mutta peruskäyttäjältä ne menee helposti ohi (perustoiminnot toimivat jokseenkin tyydyttävästi).

Ps. Jos teksti lukee keinohorisontin yläreunassa (=nimeltään FMA) sinisellä, niin kyseinen toiminto autopilotista on armattu. Vain vihreällä olevat toiminnot ovat aktiivisia.


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle *UUSI KYSYMYS*
Post by: Teo Karvonen on 11.02.16, 10:11
Quote from: Lauri Sivuoja on 11.02.16, 07:41
ILS:n GS pitäisi ottaa kiinni sen alapuolelta. Olet painanut APPR-nappia lian kirkealta/liian myöhään ja näin kone ei ehtinyt ottaa liukupolkua kiinni. Kannattaa painaa sitä APPR-nappia heti kun käännyt kiitotien suuntaan :).

Aerosoftin Airbussissa on läjä pieniä bugeja, mutta peruskäyttäjältä ne menee helposti ohi (perustoiminnot toimivat jokseenkin tyydyttävästi).

Ps. Jos teksti lukee keinohorisontin yläreunassa (=nimeltään FMA) sinisellä, niin kyseinen toiminto autopilotista on armattu. Vain vihreällä olevat toiminnot ovat aktiivisia.


Okei! Kiitos. :) Täytyy kokeilla heti kun pääsee kotio. Eli siis kokeilen armata "APP" - Napin aikaisemmin jolloin nappaisi todennäköisemmin kiinni.


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle *UUSI KYSYMYS*
Post by: Mika Virolainen on 14.02.16, 08:52
1. Kun ei käytä kaupallista lisäosaa, niin onko jokin mahdollisuus säätää VC:n zoomia siten että se olisi aina sama kun lennon aloittaa?
2. mielestäni asennuksen jälkeen oli defaulttina virtual cocpit? Kun sitten selailin ohjekirjaa, niin siellä kerrottiin "muista" näkymistä, joita sitten kokeilin :-[ Nyt kun haluaisi aloittaa lennon VC-näkymästä, niin kuva on aina se "leveämpi" ohjaamonäkymä ja aina se sama :-\  kun painaa F9, niin se "leveämpi" näkymä tulee aina näkyviin  erittäin ärsyttävää kun joutuu joka kerta painamaan SHIFT + A jotta pääsisi "normaali näkymään"? Onko jotain keinoa saada defaultti VC näkymään aina?

Edit: vaikeasti selitetty, toivottavasti joku tajuaa?


Title: Re: Aerosoft Airbus A319 Auto-Throttle *UUSI KYSYMYS*
Post by: Alex Lund on 14.02.16, 09:04
Quote from: Mika Virolainen on 14.02.16, 08:52
1. Kun ei käytä kaupallista lisäosaa, niin onko jokin mahdollisuus säätää VC:n zoomia siten että se olisi aina sama kun lennon aloittaa?
2. mielestäni asennuksen jälkeen oli defaulttina virtual cocpit? Kun sitten selailin ohjekirjaa, niin siellä kerrottiin "muista" näkymistä, joita sitten kokeilin :-[ Nyt kun haluaisi aloittaa lennon VC-näkymästä, niin kuva on aina se "leveämpi" ohjaamonäkymä ja aina se sama :-\  kun painaa F9, niin se "leveämpi" näkymä tulee aina näkyviin  erittäin ärsyttävää kun joutuu joka kerta painamaan SHIFT + A jotta pääsisi "normaali näkymään"? Onko jotain keinoa saada defaultti VC näkymään aina?

Edit: vaikeasti selitetty, toivottavasti joku tajuaa?


Itse en käytä muita näkymiä ollenkaan. Ja jos käytän niin  Rightclick, cockpit,virtual cockpit eli en käytä F9:ää näkymän vaihdossa.


1