FSnordic.net Forums

Finnish Discussion / Lentosimulaattorit => FSNSquad => Topic started by: Kari Makkonen on 23.11.08, 18:41



Title: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 23.11.08, 18:41
Tuossa syksyllä juttelin Stoken kanssa ja ajattelin kirjoitella hieman tuosta WWII Onlinesta yleensäkin ja tulevasta 1.29 päivityksestä.

1.29 patch on ns. Kiina päivitys, joku ilmeisesti entinen pelaaja on pistämässä WWII Online - serverin pystyyn Kiinan maalle. Eli rotat toimittaa softan ja saavat sitten mahdollisesti provikkaa ja näin pois päin.
Ehkä parasta tässä on se että vihdoin ja viimein on peliin tulossa kunnon tutoriaali. Kun peli on niin hankala omaksuttava uusille pelaajille niin tällainen tutoriaali auttaa huomattavasti. Se käsittää alkuun ainakin yleisiä asioita ja maasodassa tarvittavat perustoiminnot. Ilmapuolelle tulee sitten myöhemmin.

Pelin ulkonäkö paranee pikkuhiljaa kun rakennuksia ja yksiköitä päivitellään, uusi grafiikkaengine on näillä näkymin tulossa alkuvuodesta 2009.

1.29 Uusi rauniomalli.

[img width=405 height=304]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/farmhouse_small.jpg[/img]


1.29:ssä tulee myös muutama uusi kone. Sakuille bf-109e1 ja briteille Spit Mk.1b.

[img width=405 height=367]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/spitfiremk1b_1_small.jpg[/img]

[img width=800 height=616]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/wwiiol_misc/bf109e1new.jpg[/img]


1.29 Yaw fix.

WWII Onlinea pitkään vaivannut ns. Yaw-bugi on nyt poistumassa. Käytännössä tämä on tarkoittanut sitä että koneet tippuvat taivaalta ennalta-arvaamattomasti, esim. pieni rudderin liikakäyttö väärässä kohtaa aiheutti tämän ns. flopin. 09-sarja, 110 ja p39 ovat perinteisesti "kärsineet" tästä pahiten. Käytän heittomerkkejä sen takia koska suurin osa kokeneista mersukuskeista arvostaa nykyistä rudderia kun ovat sitä oppineet käyttämään.

Kuitenkin betasta on sellaista palautetta tullut että fixin jälkeen rudderit on nyt tavallaan hitaita. Toisissa koneissa kuulemma toimii paremmin ja toisissa ei. Itse kävin muutaman kerran kokeilemassa ja ei aiheuttanut minulle sen suurempia tunteita. Uusia pelaajia luultavasti auttaa mukavasti, se on ainakin positiivista.

Siinäpä nyt jotain juttua tulevasta päivityksestä. Tietysti kyseessä on erityyppinen peli kuin IL2, mutta pelinä kuitenkin varsin mahtava. Yksi serveri, toimintaa enemmän ja vähemmän 24/7 riippuen timezoneista. Maasota on kokeilemisen arvoinen juttu jos ei ilmasodan heikkouksista pääse yli eikä ympäri.

Jos kiinnostaa kokeilla niin ehkä kannattaa odotella hieman tuota 1.29 julkaisua. Nimenomaan sen takia koska tulee tutoriaali joka auttaa ymmärtämään perusasiat (ja minähän auttelen tietty no problem). Tällä hetkellä livellä pyörii "käännetty" kartta eli axis tulee lännestä ja toisinpäin. Populaatio on varmaan huomattavasti parempi serverillä patchin jälkeen.

Suomiyhteisö on aika pitkälti edelleen keskittynyt axis puolelle ja kanava on pelissä edelleen 94.

GOPHURIN mietteitä 1.29:stä.

http://www.battlegroundeurope.com/index.php/component/content/article/10-production-notes/715-129-open-test-coming


S!





Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Juha Nuutinen on 23.11.08, 21:56
S!

Kiitoksia infosta. Eilen mietittiinkin jo accountin tekoa.

Täytyy ottaa asioikseen ainakin kokeilla kunhan tuo päivitys tulee valmiiksi. Tuossahan juurikin tuo monipuolisuus on valttia, taistella ilmassa tai maassa ja merilläkin vissiinkin. Toisekseen odottelen mieluusti kunnon tutoriaalia ennen kuin lähden soheltamaan täytenä noobina :)


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: ckur on 25.11.08, 07:35
Mites tuossa noin niinkuin yleensä on ne vaikeusasetukset? Tarkoitan sitä että yleensä lentelen sellaisilla servuilla missä ne ovat "tapissa" eli ei koneiden ikoneja, GPS:ää ym. helpotuksia. Jos ikonit ym ovat päällä niin on aika vaikea päästä yllättämään ketään ja ainakin 1/2 pudotuksista on sellaisia ettei vihulla ole aavistusta mitä tapahtui. Oltiin pari-kolme vuotta sitten urban blitzissä (siis 3 illu lentäjää) ja porukat (warbird ja ww2 online porukat) ihmetteli että miten te Illu lentäjät löydätte vihollisia tuolta ilman tutkaa ja ikoneita? Noo, pidetään silmät auki ja käännellään päätä...

-CH-


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Pihi on 25.11.08, 13:51
CH, mä olen jotenkin ymmärtänyt, että sä löydät niitä vihuja aika harvoin nykyään ;D ja kuulemma suurin aika menee kun huollat  sitä konettas..... 8)


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: ckur on 26.11.08, 13:45
Quote from: Jari Välkkynen on 25.11.08, 13:51
CH, mä olen jotenkin ymmärtänyt, että sä löydät niitä vihuja aika harvoin nykyään ;D ja kuulemma suurin aika menee kun huollat  sitä konettas..... 8)


Tjaa, riippuu mistä vihuista puhuu  ;D Ei kai sitä sovi olla sun maalitauluna jatkuvasti...

Aika ei mee vielä konetta huoltaessa, vaan rakentaessa...

http://www.kolumbus.fi/nina_ch.kurkio/polkukone/index.html

Tjaa, niitä kerhon purjekoneita tulee kyllä käytyä huoltamassa, joten menee sitä aikaa siihenkin.

Että tälläistä

-CH-


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Juha Nuutinen on 27.11.08, 08:43
Juuh, 1.29 on sitten näemmä julkaistu. Pitänee trialia kokeilla mutta ei vaan taida aika kaikkeen riittää vaikka sitä olisikin.

http://forum.virtualpilots.fi/app/forum/viewtopic.php?f=13&t=149

Tosin hieman ollaan menty kokeelliseen suuntaan nykyaikaisemmassa touhussa.


Vihukenttää vulchaamaan lähdössä.
[ attachment removed / expired ]


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: OPe on 29.11.08, 08:22
Sanohan Frantic, että miten kuski pääsee ajoneuvosta ulos?  Jos painaa  J:tä niin chattiin tulee teksti "loc.ui.502", eikä muuta tapahdu.

OPEx


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 29.11.08, 17:13
Kuski ei pääse ajoneuvosta ulos  ;D. J-näppäin toimii sillä tavoin että esimerkiksi jalkaväki pääsee rekkojen ja tankkien kyytiin, mutta jos ajat vaikka tankkia niin ei sieltä hyppimään pääse ulos (miehistö siis).

Varsinaista "bail outtia" ei siis ole vielä olemassa. Tulossa tämäkin on itse asiassa,  joku kaunis päivä. Tuo "loc.ui" homma ei kuulosta hyvältä, tapahtuuko toi training - tehtävissä vai ihan muutenkin?.


Ja CH:lle,

Joo kyllähän se on homma sillä tavoin että ultimate realismia ei ww2ollin taivailta ikinä tule löytymään. Suuntaus on ollut aika tasaiseen tahtiin juuri sinne toiseen suuntaan. Totta on tosin sekin, että tyhmät pilotit on tyhmiä pilotteja vaikka voissa paistettaisi. Systeemit on samat kumpaankiin suuntaan ja pilot skilliä ne ei korvaa, sen voin luvata  ;D. Eli kyllä siellä yllättämään pääsee.

AWS = Air Warning System, ei ole lähellekään niin paha kun monet antavat ymmärtää. Esim. barcap onnistuu edelleen varsin hyvin. Ruudut päivittyy sen verran hitaasti että pelkästään ruutuja seuraamalla on hankala jäljittää. Pommittajat tarttee kyllä saattoa jos keskellä ei mitään menevät, mutta tämä nyt ei mikään yllätys ole. Järjestelmän heikkous on siinä että kattaa koko kartan, toivottavasti muuttuu tulevaisuudessa sen osalta. Omaan lentämiseen ei vaikuta juuri mitenkään, tehdaspommittajiin vaikuttaa mutta tuskin ylitsepääsemättömästi.

http://wiki.wwiionline.com/index.php/Air_Warning_System


GPS on sitten omasta mielestä se pahempi koska se näyttää samassa missiossa olevat pelaajat kartalla. Tämä mahdollistaa helpon paikantamisen ja omien auttamisen.


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: OPe on 29.11.08, 17:33
Quote from: Kari Makkonen on 29.11.08, 17:13
Kuski ei pääse ajoneuvosta ulos  ;D. J-näppäin toimii sillä tavoin että esimerkiksi jalkaväki pääsee rekkojen ja tankkien kyytiin, mutta jos ajat vaikka tankkia niin ei sieltä hyppimään pääse ulos (miehistö siis).

Varsinaista "bail outtia" ei siis ole vielä olemassa. Tulossa tämäkin on itse asiassa,  joku kaunis päivä. Tuo "loc.ui" homma ei kuulosta hyvältä, tapahtuuko toi training - tehtävissä vai ihan muutenkin?.



Ok. Ei sitten auta kuin istua Opelin ratissa kun joku onneton vihulentäjä tulee räiskimään  :)

Loc.ui teksti tulee online ja offline tilassa. Stokella heitti myös samaa..



Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 29.11.08, 18:47
Quote from: Olli Peranto on 29.11.08, 17:33
Ok. Ei sitten auta kuin istua Opelin ratissa kun joku onneton vihulentäjä tulee räiskimään  :)

Loc.ui teksti tulee online ja offline tilassa. Stokella heitti myös samaa..




Jaahas tuota siis mihinkäs tää teksti sitten ilmantuu ja toimiiko tämä j-näppäin siis ollenkaan? Että oletteko koittanu esim. tykkiä vetää HT:lla tai hypätä tankin kyytiin?

Edit: Ja eihän se J - näppäin edes toimi jos atg:ta tai boforsia kytkee Halftrackiin, komento taitaa olla T tällä hetkellä. En itsekään tiedä näitä uusia komentoja kun tässä patchissa muuteltiin niin paljon. Eli j-napilla hypitään noihin kyyteihin ja pois mutta ainakin raskaille tykeille on oma komento.

Sen verran tiedän kun itte ihmettelin että kun valitaan yksikköä niin "reserve" nappi ei toimi, eli esim. jos valitsee vaikka kiväärimiehen niin täytyy tuplaklikata sitä että saa sen valituksi. Kyseessä on bugi.

Kertokaas vaan suosiolla jos uskallatte käydä kokeilee peliä niin tulen selittää kaiken maan ja taivaan väliltä  :). Ja tietysti jos chattia osaa käyttää niin 94 kanava axiksella löytyy kotimaisella kielellä apuja.

Yks tärkee nappi monella yksiköllä on Z eli deploy. Esim. ilmatorjunta vermeet, atg ja lmg tarttee tätä nappia että pystyy ampumaan. Paitti lmg kyllä ampuu lonkalta, mutta kuitenkin.......

Prikaatin valinta onnistuu kätevästi kartalta kun klikkaa haluttua kaupunkia vasemmalla hiiren napilla (join brigade-valikko).

WW2 Onlinessa käytetään paljon näitä Mobile Spawneja, eli esim. opelilla saa MS:n pystyyn (perinteinen jossa kuski jää istumaan rekkaan sisään tai UMS (Unmanned Mobile Spawn) josta voi Escilla despawnata ja Spawnata itse vaikka siihen rekkaan). Tässäkin tarvitaan sitä deploy nappia. MS:n tunnistaa prikaati-valikossa rekan kuvasta (ylhäällä lukee MS ja jos rekka on siinä kolumnissa niin siellä on MS).

Eli valitettavan usein näkee greentageja juoksemassa jostain omalta FB:ltä (Forward Base) vihukaupunkiin tai jotain vastaavaa. Eivät edes tiedä että pelissä on tollasiakin juttuja.

Suoraan kaupunkiin pääsee myös spawnaamaan jalkaväkeä ja jotain tykkejä kun on vallattu niinsanottu Spawnable depotti. Ja tuhat muuta asiaa...





Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 29.11.08, 19:07
Tässäpä varsin pätevä peliopas suomeksi. Saattaa olla hieman vanhentunut mutta paljon siinä on pureskeltavaa silti. Lagukselta löytyy myös jotain vastaavaa tuotosta (http://www.lagus.org[/url]).


[url]http://www.susipartio.com/peliopas/


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: OPe on 29.11.08, 19:14
Quote from: Kari Makkonen on 29.11.08, 18:47
Jaahas tuota siis mihinkäs tää teksti sitten ilmantuu ja toimiiko tämä j-näppäin siis ollenkaan?



J-namiska toimii jos hyppäät kyytiin. Kuskilla tulee kuvassa oleva teksti näkyville, jos painaa jiitä.

[ attachment removed / expired ]


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 29.11.08, 19:22
Ok, thanks. Kyseessä on luultavasti bugi tai betasta julkasuversioon jäänyt ominaisuus. Ei varmaan ole edes kukaan huomannut niin pistän reporttia foorumille jossain välissä.

Joillakin on myös kartan latautumisen kanssa ongelmia, sanoovat että affinityn asettaminen kahdelle corelle auttaa (ww2_sse2.exe) jos on sse2 build käytössä. SSE2 kannattaa olla päällä jos prossu vaan tukee.


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Erkki on 09.12.08, 19:12
Vaikutti viimekeväisen testin perusteella ihan pätevältä peliltä. Hieman jäi hymistyttämään joidenkin koneiden optimistiset mallinnukset sekä mielestäni, varsinkin väärin tehtynä, typerä "tasapainottaminen" kalustossa. Into meni, kun olisi mukamas pitänyt pudottaa puolensataa Spitfirea Me110:llä ennen Emilin rattiin pääsyä, ja tappohan lasketaan vain puolikkaaksi ellei jonkin ihmeen kautta pääse kotiin.  :P


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 20.12.08, 20:06
Quote:
Show Santa how it's done and give the gift of free gaming this Christmas! From December 22nd, 2008 to January 6th, 2009 any premium subscriber can send an E-gift card to a friend (non-subscriber) for 2 months of game play, a $30 value, at absolutely no cost to you or them.  The best part is you can send this gift to as many people as you like, there is no limit to the number you send.

This FREE offer is available only to active premium subscribers.  Not available to trial account holders. Inactive accounts cannot be reactivated with gift card. Inactive premium account holders are not eligible for new accounts with gift card. There is no limit to the number of gift cards sent. Multiple gift cards may not be sent to a single recipient. Valid Billing Credit Card information is not required to redeem gift card. Gift cards may be redeemed through February 1st, 2009. This offer may not be combined with any other offer or promotion.


Olisi tarjolla 2kk peliaikaa uusille pelaajille (ilmeisesti täytyy tehdä uusi account). Ei ole rajaa montako "lahjaa" lähettää, jos kiinnostusta löytyy niin ottakaa yhteyttä meikäläiseen.


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Erkki on 22.12.08, 10:06
Hep.


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 22.12.08, 16:58
Tartten sähköposti-osoitteen että voin lähettää, ja voi olla että tarttee olla sellanen joka ei ole missään tilissä ennestään käytössä. Kokeilemalla selviää..


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Lonkka on 23.12.08, 08:42
Moro!

Ketkäs meillä tätä harrastaa ja mitä se maksaa kuussa ja mitenkä......huh

Ja onko se hyvä?

MT


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Lonkka on 24.12.08, 12:25
Moro!

Offtopic mutta mikäs tämä on?

http://www.talvisota.net/

[ attachment removed / expired ]

MT


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Juha Nuutinen on 24.12.08, 15:21
Talvisotahan on Blitzkrieg pelin tyylinen nopea RTS-mättö. Ei oikein iskenyt minuun vaikka aihealue onkin mitä loistavin.

http://plaza.fi/edome/arvostelut/talvisota

Itse aiheeseen. Tuli tuota WW2OL:a kokeiltua se pari viikkoinen nurmiporan ominaisuudessa. Ei oikein napannut sekään. Illulla ja punaorkesterilla voi olla osuutta asiaan tietty :) Peli on karu mutta en minä mikään kultasilmä olekaan jolle grafiikan on oltava pikselilleen kaunista karkkia. Tietty tuota pitäisi pelata pitempään ja isolla porukalla, silloin siitä saa varmaan kaiken irti.

Hinta taisi olla hiukka alle 15 euroa kuussa.

Edit. VP foorumilta löysin linkin juutuupi videoon jossa WW2Onlinea maassa, merellä ja ilmassa:

http://www.youtube.com/watch?v=FPOAPIWTzwM&feature=related


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 07.06.10, 05:21
Heps,

Patch 1.31 julkaistu, kopioin readme:n tänne BE:n sivuilta jos jotakuta kiinnostaa. Paljon on tapahtunut, pitkään sitä odotettiinkin. Muun muassa sadekeli, ragdoll efektit, grafiikkapäivitykset, maaston muutokset ja capture systeemin muutos.

Kesäkelejä toivotellen, jos sataa niin tässä on loman ajaksi tekemistä  :).



1.31.0.255 README


Game Engine:
Many core system re-writes supporting new graphics tech and terrain build.

System Specs:
- GPU - Shader Model 2.0 is now the minimum requirement to play (older graphics cards may no longer be supported)
- CPU - SSE2 is now the minimum requirement to plat (older CPUs may no longer be supported)
- Added new physics engine for infantry and trees
- Added new effects engine
- Broadband connection speeds are now required
- All visible player limits have been increased

Capture:
Removal of tables and radios with new timers and capture start/stop feature

- All new capture mechanism
- There are no longer any tables to hump
- Attackers now capture buildings by standing in them
- Firing weapons no longer interrupts capture timer
- More attackers capture faster
- Defenders can liberate a partially captured facility by killing all the attackers and then holding the facility
- More defenders liberate faster
- Partially captured facilities will liberate automatically over time
- All players present when a capture or liberate event happens should be scored

Castle

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/1_31_capture_preview_2/original/capture_castle3.jpg[/img]]

Weather:
Server-wide, variable weather including clear, cloudy and rainy periods.

- Added a new weather system
- Some days will be cloudy
- On cloudy days it may rain
- Weather effects will have a ceiling (planes can climb above it)
- Players can use the ".rain" command to cycle the weather (offline)
- On rainy days there are several separate rain patterns
- Rain should generally last no more than 30 minutes (game time)
- It will rain several times throughout the game day
- Rain slants with speed
- During bad weather days you may hear thunder

Rain

[img width=400 height=300]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/131beta/rain4tn.jpg[/img]

No Fire Zone:
Infantry spawn points now contain a no fire zone. These zones are limited to the immediate area where players spawn. For instance the garage area of the depot spawn building and the roof are not no fore zones, neither is the vehicle garage.

This zone prevents other players from killing enemies as they spawn in. In the past we have chosen not to manually police these areas however, in the course of normal play it should be difficult (read on purpose) for players to find themselves in a no fire zone. If you enter a no fire zone you will receive an alert. If you attempt to fire in a no fire zone you will receive an additional alert and a head shake instead of firing your weapon. These zones only apply to infantry and infantry spawn points.

- All spawnables should now have no fire for enemy infantry
- This is usually limited to the areas where spawn happens not the entire building
- Players should receive an Alert when entering a spawnable held by the enemy
- Players should receive an Alert and a head shake when attempting to fire in a no fire zone

Effects:
New effects systems and art utilizing Shader 3.0

- New infantry shadows
- New vehicle shadows
- New fire and explosions
- New hit effects
- New muzzle flashes
- New water effects
- New explosions
- New tracers and tracer smoke

Water

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/1_31_beta_gallery_2/original/water4.jpg[/img]

Infantry:
- Updated animation blending for smoother third-person movement
- Added new idle animations
- Tired or injured infantry now have audible breathing and heart beat
- Prone infantry will now properly stick to the ground
- Several improvements to weapon switching and using binoculars
- Can now use the map while auto running
- Eye height adjusted in all stances
- Increased third person weapon direction resolution
- Infantry colliders have been adjusted (some climbing still needs to be restored)

Infantry Weapons:
- SMG recoil has been reduced
- Removed odd bit from German LMG reload
- Boyes ATR now cycles bolt after reload
- ATR recoil no longer changes your deployed position
- Added tracer to all infantry LMG

Infantry Combat Stance:
- Infantry recently in combat will now hunker down in to a combat stance
- Combat stance does not affect aiming

Infantry Stamina:
- Quick pose changes are now limited over time
- Breathing kicks in at about 70% of total stamina
- Heartbeat kicks in at about 55% of total stamina
- Sprint ends at about 50%
- While heartbeat is playing you are fatigued and regen at the old recovery rate until heartbeat doesn't play (55% of total stamina)

Deployed Infantry Weapons:
- Weapons now undeploy when you move
- The undeploy animation no longer stops movement
- Weapons may now be deployed on a wider range of objects

Infantry Hit Effects:
- Infantry now spray more blood when hit
- Infantry now leave blood splats on walls and objects when they are hit

Infantry Ragdoll:
- Ragdoll physics applied to infantry death animations
- Nearby recent explosions have an effect on ragdolls
- These can be controlled in Preferences

Infantry Corpses:
- Corpses now remain in the position they dies at
- Corpses dropped weapons expire after 30 seconds (no you can't pick them up)
- Corpses do not timeout offline
- No corpses are created if in contact with a vehicle or under water

Paratroopers:
- Paratroopers now spawn in the control tower

Ragdoll

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/v1_31_beta/original/ragdoll7.jpg[/img]

Vehicles:
- Vehicles that deswpawn while critically damaged may now explode and hulk
- Crew unable to work control inputs after death
- Invalid crew positions are no longer available
- Weapons will no longer fire after switching positions
- New effects including firing, explosins, hits and damage
- Closed interiors should now appear shadowed

Army Vehicles:
- PzIIIH replaced APHE with APHEC (Capped)
- Crusader II replaced AP with APCBC
- H39 coax has been realigned
- Upgraded the Char model
- P38 fix to rear amour
- Reduced over-penetration against amour plate of 75mm, 76mm and 88 mm HE rounds
- M1a1-M5 ATG round changed from M79 solid shot to M62 APHE
- Flak 20 rain hood removed
- Fixed speedos on Laffly
- Fixed a sight error on the Churchill III
- Audited all trucks
* Laffly S-20
* Opel
* Bedford OY

Aircraft:
- Upgraded the Spitfire 1a model
- Upgraded the Spitfire Vb model
- Upgraded the Bf109 E4 model
- Blenheim IV now carries gp500 bombs
- Hurricane IIc now carries mc500 bombs
- Ju52 now has ammo counter for tail gunner
- Adjusted bomb penetration on sc250he, f200, gp500 and mc500 for improved direct hit kills on heavy tanks

Navy:
- EA detection now plays a ping
- Updated flag on German freighter
- Updated French naval flags
- Updated German Fairmile flag

Tank

[img width=800 height=640]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/player_screenshot_contest/original/10.jpg[/img]

AWS:
- Increased initial detection reporting time to >300 seconds
- Drastically increased threshold for heavy AWS

Death Cam:
- Modified death cam to circle target on death (old style WWIIOL)
- Vehicle exit pop-up now comes up when the death cam stops rotating

Decals:
- Added the builders and 1.31 patch decals to the available decal list


Terrain Build:

Very large internal code rewrite of all terrain merging functions. Several of the processes have been moved from run time to build. This should result in better performance. Included with this is an extensive redo of the art including buildings and foliage.

Terrain:
- Added new terrain instancing to aid performance
- Buildings have new multi-texture and specular effects
- Updated ground textures
- Roads, tracks, and bridges have been updated
- All AI and Facility markers have been upgraded
- New infantry and ATG revetments
- New army base walls
- New bunkers and capture buildings
- New urban building sets
- New castles and windmills
- New airfield tower
- New fuel tanks
- Many more new buildings
- Added several new posters

Courtyard

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/courtyard.jpg[/img]

Game World:
- Redid hundreds of towns and fire bases
- Removed all power lines, road signs and railings (for now...)
- Gussied up the barracks so Rafter doesn't get vertigo

Buildings:
- All new urban buildings

Foliage:
- SpeedTree has been upgraded with new models (over 1 million trees currently in game)
- Trees now have normal maps
- Trees will cast shadows
- Radial clutter has been upgraded
- Added new fields of grass as clutter objects
- Bushes have been redone
- Improved forest ground cover
- Improved tree performance issues (binos, bushes, etc.)
- Bushes now have mnore variation in size

Clutter

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/v1_31_beta/original/axisinfsquad11.jpg[/img]

UI/HUD:
- Added new world info element
- Players may need to reset HUD using 'shift-y'
- Support for ultra widescreen resolutions (greater than 16:9) should be mostly complete
- Updated some launch tips
- Mission orders now show both creation and current orders
- New flags added to persona select
- The readout view now shows more player information

Map:
- Updated mini-map
- Infantry autorun is no longer disabled when the map is opened
- Fixed a bug where players with the same name or similar would cause issues
- Updated all building markers

Zoom Keymaps:
- Keypad plus/minus no longer scale the map in game
- That key combo still works while in the UI
- Keymapped keys for those functions now work in game, but not in the UI

Chat:
- ".hc +<message>" no longer changes the HC MotD
- Revised language filter so that players can say pizza, muffin, Saturday, document and slut (who knew?)
- Improved font rendering (might help the pause on orders updates)
- Fixed orders just telling you town name instead of the details (ex. Diest-Aarschot FB has been destroyed)

Brigades:
- Added new brigades
- 20th Infanterie Division (DE)
- 3rd Infantry Division (UK)

Objectives:
- system will now attempt to ensure that there is always an AO placed
- System will try and place this AO as a counter attack objective near a defensive objective if there is one



Airstrike

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/1_31_beta_gallery_2/original/alliedairstrike1.jpg[/img]

Command:
- Use CP Names instead of generated IDs for hold/fall

Rank:
- Fixed a rank sharing bug with lower ranks

Tutorial:
- German Tank tutorial commander instructions revised.
- Adjusted external view of Fighter Pre-Flight Tutorial
- Ammo resupply is now mentioned more in tutorials

CS&R:
- Added paras and mortars (live)
- Added top 100 grenadiers (live)
- Hits are now shown
- Mortar and Paratrooper now listed under infantry

Manuals:
Several manuals have been updated or changed. Thank you for your feedback on these.

- Added revised and new vehicle images for:
    Bedford
    Spit Ia
    Spit Vb
    Char B1 bis
    Bf 109E-4
- Updated Pz.III
- Several vehicles updated to describe towing capacity and resupply ability, as well as accuracy
- Updated bomb descriptions
- French Pistol text revised to display correct model number (1935 A) and cartridge size (7.65 mm)
- Removed mortar rounds counts (whi knows what will happen!)

Crash Reporting:
- Added updated crash reporting
- Automated crash reports are in the errorinfo.dmp file
- All logs SHOULD write to the WW2_Log.txt file

Settings:
- Defaults to desktop resolution

Preferences:
- Preferences has been completely redone with new performance, balanced and performance settings
- Ctrl-x now used for offline external view
- Players may need to revisit their hardware/software sound selection

Keymapper:
There is a new input controller from DirectX shipping in this version to correct some multi-monitor mouse issues. In some cases testers have reported issues such as reversed controllers when using multiple input devices. Most of these issues can be resolved by setting the primary controller in the OS. In some instances you may need to redo your keymaps.

- The input controller has been upgraded
- Mouse now stays fixed to the game window when running multiple monitors
- This should fix the need to change compatibility mode to get the mouse to work in Vista and Windows 7

Installer:
- The game now uses an all new archive system
- The following files are no longer used by the game
    playarc.w2a
    playarc.w2d
    playarc.w2m
    playarc.w2s
    playarc.w2t
    playarc.w2v
    ww2_sse2.exe
    ww2_x86.exe

PlayGATE:
- Population levels are now shown
- Multiple region support added (for China)
- Added title link to original story
- Added read more to original story
- Removed feedburner added social networking site links
- Links now open a new browser window
- Removed version display

Axissquad

[img width=800 height=600]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/v1_31_beta/original/axiscolumn8.jpg[/img]

Pre-Launch Check:
- Machines who do not meet minimum RAM amounts and shader version will receive a warning at launch

Network:
- Enable netcode2 by default

Crash Reporting:
- Added updated crash reporting
- Automated crash reports are in the errorinfo.dmp file
- All logs SHOULD write to the WW2_Log.txt file

Mac:
- Rosetta no longer required to run installer
- Cmd-tab and cmd-h now correctly hide the app and move to the desktop
- Reminder that we no longer support PPC
- Fixed another 10 character bug in the UI
- Saitek X-52 support

Memorial of the Fallen additions:
- Russell "Easy45" Freeman
- Jerry "TexFritz" Baugh
- Adam "Retnuh" Hunter

Builders:
- Added new builders decal
- Plaques will no longer pop up within 30 seconds of comb


Title: Re: WWII Online 1.29
Post by: Kari Makkonen on 07.06.10, 05:25
Muutama shotti lisää BE:n sivuilta.

[img width=800 height=500]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/player_screenshot_contest/original/4.jpg[/img]

[img width=800 height=640]http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/igallery/player_screenshot_contest/original/7.jpg[/img]


1