FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.01.20, 22:29

Login with username, password and session length
 1   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Kuvakaappaukset / Re: Sekalaisia screenshotteja..  on: Today at 17:39:20 
Started by Joona Väisänen | Last post by Toni Määttänen
EFHK 22L Xplane11





[ Not allowed to view attachments ]

 2   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Kuvakaappaukset / Re: Sekalaisia screenshotteja..  on: Today at 13:25:50 
Started by Joona Väisänen | Last post by Mikko Kärkkäinen
Fighting Swordsmen @ Iran

[ Not allowed to view attachments ]


Fiilistelyä tubessa: https://m.youtube.com/watch?v=LT0iLq711Kc

 3   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Kuvakaappaukset / Re: Sekalaisia screenshotteja..  on: Today at 10:32:48 
Started by Joona Väisänen | Last post by Kari Reinisalo
Tatulle tul joskus luvattua EFRO (flyx) shotteja.

[ Not allowed to view attachments ]

[ Not allowed to view attachments ]

[ Not allowed to view attachments ]

[ Not allowed to view attachments ]

[ Not allowed to view attachments ]

[ Not allowed to view attachments ]

[ Not allowed to view attachments ]

 4   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Kuvakaappaukset / Re: Sekalaisia screenshotteja..  on: Today at 10:21:47 
Started by Joona Väisänen | Last post by Kari Reinisalo
Jos sulla on FlyWithLua (luulis olevan) niin suosittelen https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/43281-3jfps-wizard11/

Ja jos sulla on Auto LOD niin heitä se mäkeen.

Ja tuolta AINAKIN se Truelights.lua haltuun
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/41411-fse/

FlyWithLua on ollu ajoittain käytössä. En ole pitänyt sitä aina päällä, jos pc on jaksanu simua muuten pyörittää.
Auto LOD:ia en ole käyttänyt. Kokeiltava sitä Truelight:sia joskus.

 5   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Kuvakaappaukset / Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro  on: Today at 10:12:30 
Started by Tatu Kantomaa | Last post by Kari Reinisalo

Continental Micronesia 957 PKWA Kwajalein Bucholz AAF - PKMJ Majuro Atoll, Marshall Islands International

Eletään vuosia ennen kuin Continental ja United yhdistyivät. Tähän hätään ei löytynyt täysin oikeaa painttia koneeseen, mutta aika lähellä.  Cool

Käynnistellään APU joka löytyy ohjaamon oven vierestä. (Malli on saanut vähän kritiikkiä tuosta takaseinästä, mihin on lätkäisty tuollainen huonohko tekstuuri... no sama mulle)

Kun APU tuottaa meille sähköä, niin INS laitteeseen täytyy syöttää tämänhetkiset koordinaatit. Align prosessi kestää noin 10 minuuttia.

Lastaaminen onnistuu kätevästi. Polttoainetta pitää ottaa reippaasti, koska varakenttänä toimii lähtökenttämme. MAX landing weight menee tällä hetkellä yli, mutta kyllä se siitä kun saa polttoainetta vähän poltettua vähemmäksi.

Edessä on aikamoinen hälytyshe****ti jos konetta ei paineisteta oikein. FLT altitude 31000 joka taulukon mukaan antaa kabiinille 4100ft, joten säädetään nämä. FLT-GRD namiska pitää muistaa laittaa asentoon FLT ennen lentoonlähtöä.

Nakkikannut ja kaikki.  Cool

INS on päässyt kartalle, tietää missä ollaan, ja olen tällä välin syöttänyt laatikkoon myös reitin, joten voidaan alkaa käynnistelemään kone.

FUEL BOOST PUMPS - ON

GALLEY POWER - OFF, BLEEDS - ON, PACKS - OFF

Nakit lähtevät helposti käyntiin.... mukava fiilis noissa mittareissa.  Smiley Tässä vielä 1 moottorin käynnistys meneillään

ALL GEN - CLOSE

HYDRAULICS SYSTEM A & B PUMPS - ON

Alkaa olla valmista

Tällä lennolla saa tupakoida, mutta kielletään se nyt näin lähdön aikana

Ja vihdoin pääsee liikkeelle....

Lähellä kiitotien päätä on tällainen viivahässäkkä, liekö joku "kohdistuspaikka".... X-Planessa on ihan mukava systeemi, että käyttäjät voivat tehdä lentokenttiä, jotka liitetään aina uusimpaan X-Plane versioon. Näitä Tyynenmeren kenttiäkin on tehty ihan kiitettävästi, latasin vain ilmakuvat.

Pikakelauksella eteenpäin...

Autopilotti on vähän rasittavassa paikassa näin nojatuolilentäjälle, ei kai tuo oikeassa koneessa sillai huonossa paikassa ole.

Flight director säädetään erikseen, Autopilot paneelin asetukset eivät vaikuta siihen. Asetin AI-liikennettä simuun, mutta ei näkyny virtuaali Matt Guthmilleriä.

Lyhyehkön cruise-osuuden jälkeen INS on hienosti joohdattanut meidät Majurolle...

Kaikki rojut ulkona © Tosin nakkireverssit eivät näytä mitenkään nauravan tässä. Ymmärsin, että joissain myöhemmissä moottoreissa oli selvästi näkyvät luukut, niin kuin Finnairillakin DC-9/MD80 koneissa.

Kiva kone.  Cool Ja mukava lentää noilla höyrymittareilla.

On siinä nappuloita ja säätöjä räplättäväksi ennen jokaista lentoa! No "clist" voi tuossa avittaa, jos ei itse kaikkea halua aina tehdä. On ollu värikkäitä nuo Braniff:n paintit.
Tais joskus moisen leijan kyydissä tullu oltua Dubai-Colombo reitillä. Koneen ikä kyllä näkyi kajuutassa, mutta hyvinhän keitenni lenteli.

 6   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Kuvakaappaukset / Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro  on: Yesterday at 19:31:23 
Started by Tatu Kantomaa | Last post by Tatu Kantomaa
Ihan mielenkiintoinen projekti, nuo Braniff maalaukset siis. En nyt muuten olisi jaksanutkaan alkaa koko hommaan, jos siinä ei jotain mielenkiintoista olisi. Olen tässä viime päivinä kääntänyt netin ympäri ja etsinyt tietoa Braniff Ultra Paint Scheme asioista. Tämä oli viimeinen maalaustyyli ennen Braniffin konkurssia 1982, saattoi jopa edesauttaakin konkurssia joiltain osin. Ei esim. ole kovin taloudellista pitää kovin monta eri väristä konetta ja niiden sisustuksia, vaikka vaihtelu ja erilaisuus olivatkin alkuperäisin Braniffin valtteja. Tällaiset maalaukset olivat kovin uutta tuohon aikaan, ja Braniff toimi omalta osaltaan koekaniinina.

Ilmeisesti alkuperäinen suunnitelma oli maalata koneet metallihohtoisiin väreihin. Toinen oli "Metallic Blue" ja toinen "Sparkling Burgundy". Varsin pian huomattiin, ettei maali pysy koneessa, vaan repeilee pois. Vain kaksi yksilöä maalattiin näillä metalliväreillä, loput perinteisemmin keinoin. Nämä metallimaalaukset kuitenkin lensivät loppuun saakka, eli noin 1978-1982, vaikka maalit repeilivät ja niitä ilmeisesti vähän paikkailtiin välillä.

Metallic Blue
[ Not allowed to view attachments ]

Mercury Blue
[ Not allowed to view attachments ]

Sparkling Burgundy
[ Not allowed to view attachments ]

Burgundy
[ Not allowed to view attachments ]

 7   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Yleinen simulaattorikeskustelu / Re: Microsoft Flight Simulator tulossa 2020  on: Yesterday at 18:31:13 
Started by Kalle Heinonen | Last post by Jari Kaskelin
Jossakin videossa kehuivat, että simu skaalautuu automaattisesti käytettävissä oleviin resursseihin. Siksi PC:n tehovaatimusten määrittely ei ole ihan suoraviivaista. Simu vain näyttää ja tuntuu sitä paremmalta mitä tehokkaampi kone sitä pyörittää. Asetuksia ei tarvitse viilata itse.

 8   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Yleinen simulaattorikeskustelu / Re: Ilmoitus.  on: Yesterday at 17:54:44 
Started by Jaakko Pyrrö | Last post by Toni Määttänen
Eikai tässä kauheen kauas ole eksytty siitä kun Jaakko keroi että omistaa FSX:n nykyään....... Cheesy

 9   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Yleinen simulaattorikeskustelu / Re: Ilmoitus.  on: Yesterday at 17:52:44 
Started by Jaakko Pyrrö | Last post by Tomi Renberg
Kuis sä sen kirjotat?

Heprea.

Tää nyt meni ihan vihkoon, kun piti typerästi vain ohimennen viisastella toisesta kotimaista ja ties mistä että mikä kieli tuo sitten on. Boldasin sen Bn siitä alkuperäisestä viestistä, mutta näköjään tää lähti ihan laukalle koko juttu  Embarrassed

 10   Finnish Discussion / Lentosimulaattorit / Yleinen simulaattorikeskustelu / Re: Microsoft Flight Simulator tulossa 2020  on: Yesterday at 13:50:05 
Started by Kalle Heinonen | Last post by Bamce Fabricius

Mihinköhän tämäkin perustuu? Edelleen: Alpha-versioon, joka ei ole valmis tai optimoitu. Ja vähän ihmetyttää koko juttu, kun vasta ensimmäiset alpha-testaajat ovat saaneet pääsyn simuun ja niillä luultavasti on suht tiukka NDA... En usko noita lukuja ennenkuin simu on julkaistu....

Return to the board index.
1