IvAp transponder och iFly 737NG?

(1/5) > >>

Dson:
Hej allihopa!
Provade idag att flyga på IVAO igen för första gången på sisådär 2,5 år... Grymt kul att vara tillbaka! Efter att ha startat ville ATC ha mig att sätta på transpondern. Först fattade jag ingenting och kollade radiostacken, transpondern stod ju på TA/RA!
Men så kom jag på, att det var ju IvAps transponder det gällde. Tidigare flög jag PMDGs gamla 737NG och där hade jag på något vänster fixat så att IvAp läste av planets transponder, vilket den ju inte gör med iFlys...

Så till frågan - finns det något sätt att få IvAp att läsa av transpondern i cockpit? Eller är det bara till att aktivera den manuellt? Planets transponder sätts ju av andreföraren...

mgerner:
Hej! Kul att första flygningen var till belåtenhet

Det enda jag vet fungerar när det gäller transpondern på iFlys 737 är att man kan ställa in själva transponderkoden. Att sätta läget från standby till TA/RA fungerar alltså inte, utan det måste du göra i IvAp. Sedan finns det säkert någon där ute som ägnar sig åt att mixtra med panelerna och har fått det att funka, men det har jag ingen vetskap om. Det bästa är kanske att ställa frågan på IVAOs forum.

Dson:

Hej! Kul att första flygningen var till belåtenhet

Det enda jag vet fungerar när det gäller transpondern på iFlys 737 är att man kan ställa in själva transponderkoden. Att sätta läget från standby till TA/RA fungerar alltså inte, utan det måste du göra i IvAp. Sedan finns det säkert någon där ute som ägnar sig åt att mixtra med panelerna och har fått det att funka, men det har jag ingen vetskap om. Det bästa är kanske att ställa frågan på IVAOs forum.

Haha, belåtenhet och belåtenhet. CTD efter sisådär 20 minuter i luften. Tanken var att flyga Köpenhamn - Edinburgh - Köpenhamn men det sket sig

Tacl för svar i alla fall. Får fråga på IVAOs forum

mgerner:

Haha, belåtenhet och belåtenhet. CTD efter sisådär 20 minuter i luften. Tanken var att flyga Köpenhamn - Edinburgh - Köpenhamn men det sket sig

Haha, låter ju bra

Dson:

Haha, låter ju bra

Note to self (jag kör på två skärmar så det blir ännu tydligare);
Inte köra Firefox, FSCommander, TOPCAT, FS Real time, Virtual Norwegian ACARS, IvAp, Joy-to-key, iTunes och FS9 på ett tungt scenery - samtidigt! Med bara 4gb minne blev det visst för mycket...

Navigation

Up one level

Next page