Maanmittauslaitos aikoo julkaista karttansa ilmaiseksi netissä
Wanhis:
Ja tervemenoa käräjille...
No eihän sitä nyt sentään ilman lupia mitään myytäisi . . . mutta eipä ostava yleisö, konsernin johto tai Esakaan tähän loistavaan bisnesideaani mitään kommentoi niin mitäpä minäkään asiasta sitten senkummemmin . . . .
mmniemi:
No eihän sitä nyt sentään ilman lupia mitään myytäisi . . . mutta eipä ostava yleisö, konsernin johto tai Esakaan tähän loistavaan bisnesideaani mitään kommentoi niin mitäpä minäkään asiasta sitten senkummemmin . . . .
Meinasitko, että niiden kuvien jälleenmyyntilupien lunastaminen olisi sen verran halpaa, että suomalaisessa simubisneksessä pääsisi rikastumaan?
Wanhis:
Meinasitko, että niiden kuvien jälleenmyyntilupien lunastaminen olisi sen verran halpaa, että suomalaisessa simubisneksessä pääsisi rikastumaan?
Juu . . Maanmittauslaitoksen ilmaisten aineistojen käyttöehdoissa lukee, että . . " voi vapaasti kopioida, muokata ja hyödyntää kaupallisesti, jatkolisensoimalla" (mitä lie tarkoittaa)
Ehdotuksessa maastotietojen avaamiseksi niiden käyttöoikeudet olisivat samat kuin jo aiemmin avattujen kartta-aineistojen ehdot. Lieneekö sitten niin, että myös ilmakuvat sisältyisivät näihin vapautuviin "kartta-aineistoihin" ?
Kannattaa varmaan odottaa ja varmistaa asia, nythän on vasta tehty ehdotus, kuten aloitusviestistä ilmenee.
kummis:
Minua kiinnostaa, kuinka suomalaisessa simubisneksessä voisi ansaita rahaa (rikastua sillä ei voi, jos aktiiviharrastajia on noin 10000 ja FSN:ssä jäseniä puolet siitä), koska olen vailla työtä. Ei oikein enää kiinnosta tehdä photosceneryjä ilmaiseksi vaikka siitä on hyvin paljon kehuja ja kiitosta saanutkin sekä itsellekin hyvää mieltä.
Jos on ehdotuksia niin tiedoksi vaan minulle!
yES
mmniemi:
Minua kiinnostaa, kuinka suomalaisessa simubisneksessä voisi ansaita rahaa (rikastua sillä ei voi, jos aktiiviharrastajia on noin 10000 ja FSN:ssä jäseniä puolet siitä), koska olen vailla työtä. Ei oikein enää kiinnosta tehdä photosceneryjä ilmaiseksi vaikka siitä on hyvin paljon kehuja ja kiitosta saanutkin sekä itsellekin hyvää mieltä.
Jos on ehdotuksia niin tiedoksi vaan minulle!
yES
Kyllähän se nyt kuitenkin niin on, että FSN:n reilusta viidestä tuhannesta jäsenestä on nykyään aika pieni osa simuharrastajia. Samoin tuo 10000 aktiivisimulaattoriharrastajaa Suomessa on kyllä täyttä utopiaa. Minä heittäisin, että potentiaalisia ostajia photosceneryille koko maan harrastajista voisi olla ehkä sata tai pari. Siltä pohjalta ei paljon lähdetä rahaa vielä tekemään, kun voit olla varma, että et niitä ilmakuvia kaupalliseen käyttötarkoitukseesi ilmaiseksi saa...
Taitaa karu fakta olla, että oli sitten kyse sceneryistä tai lentokoneista, tienatakseen jotain simuhommilla pitää tehdä sellaisia lisäosia, joilla on kansainväliset markkinat. Suomi-sceneryillä sitä ei valitettavasti ole...
Navigation