X-plane 10
mikced:
ESSA ligger ute i vattnet för att du antingen kör demo versionen som finns att ladda hem på www.x-plane.com som endast innhåller landskapet kring Seattle i Washington. Alternativt har du inte installerat X-plane 10 korrekt, du måste välja vilka regioner du vill ska installeras, kanske lade du aldrig till Sverige?
Jag har kört X-plane i flera år och X-plane 10 är den bästa hittills. Det enda som är lite synd är att utbudet av freeware och payware är ganska minimalt vilket betyder att man ofta lämnas utan fina flygplatsdetaljer och snygga flygplan (default X-plane har tex inga flygplatsbyggnader alls). Det har dock blivit bättre med åren och Carenado har tex börjat utveckla för X-plane nu. Aerosoft har ju också hängt på tåget.
Mikael
kitte:
Min enda erfarenhet är av X-plane 9 men den försvann snabbt från min hårddisk. Märkliga menyer (såklart jämför man med det man är van vid, dvs msfs), väldigt oengagerande cockpitpaneler och väldigt svårt att få TrackIR att fungera vettigt, gjorde att det inte var värt besväret när jag samtidigt hade en väl fungerande MSFS-upplevelse en knapptryckning ifrån.
Nu har ju läget i viss mån ändrats, då MSFS uppenbarligen inte längre utvecklas till den skepnad vi önskar - vilket såklart inte förhindrar en att njuta av det man redan har! Men för mig är A och O om de stora utvecklarna anser att X-plane erbjuder tillräckligt mycket för att de skall haka på. OM PMDG skulle börja utveckla för X-plane också så tror jag nog att proppen dras ur!
Vet någon hur det blir med X-plane 10 och VATSIM? Om jag inte helt missförstått det använder X-plane en processorkärna per AI-plan men är VATSIM-objekten då likställda med ett AI-plan? I så fall låter det inte så kul...
Navigation