Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)

<< < (115/126) > >>

ovalila:

Kohta on taas ajokelit. Kaivelin vanhoja kuvia, ja alkoi kummasti kaasukättä kutitella...
Kuva otettu varmaan -79 Taipalsaaren Kirjamoinsalmessa. Olin juuri hommannut ensimmäisen isomman pyörän. (Pappatunturia ja Vespaa, eikä kai 350 Hondaakaan voi laskea niihin ?)

-Arto

Jopas muuten. Tuo Vesipyssyhän oli / on melko legendaarinen laite. Kunnioitettavaa sinänsä että moisen laitteen ensimmäiseksi isoksi pyöräksi hankkinut on vielä keskuudessamme kertomassa siitä, kun olen ollut siinä uskossa että ison Suzukin kulkua olisi piisannut vähän enemmän kuin mitä rungon ajo-ominaisuudet olisivat oikein sallineet.

arhiiva:
Joo.. ei ne tuon aikaiset rungot ja jousitukset kai olleet sitä mitä nykypyörissä. Muistan ainakin kaksi VATKAUS-tapausta meidän porukassa. (onneksi ei vakavampia vammoja) Minulla oli tuon vesipyssyn kanssa 9vuotta kestänyt suhde, ja ei mitään isompaa. Harmittaa, kun hänet hylkäsin. Olisi ollut säilyttämisen arvoinen laite.
Niin... ja siellä kun mennään ,niin pitää olla tolkku mukana !
-Arto

ovalila:

Joo.. ei ne tuon aikaiset rungot ja jousitukset kai olleet sitä mitä nykypyörissä. Muistan ainakin kaksi VATKAUS-tapausta meidän porukassa. (onneksi ei vakavampia vammoja) Minulla oli tuon vesipyssyn kanssa 9vuotta kestänyt suhde, ja ei mitään isompaa. Harmittaa, kun hänet hylkäsin. Olisi ollut säilyttämisen arvoinen laite.
 Niin... ja siellä kun mennään ,niin pitää olla tolkku mukana !
-Arto

Vatkaus, woblaus, tank slappe.... rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Eikähän tuo Suzuki varmaan juuri sen huonompi ollut kun muutkaan aikalaisensa kuten tuutti Hondat tai esim Yamahan triplat. Olenpa itse asiassa Yamahan triplan kanssa kokenutkin moisen, joskin siinä saattoi olla osasyynsä väärillä rengaspaineilla ja kinkkukätisellä kuskillakin. Vahingoista oppii.

Mutta tuon kolmisylinterisen kaksitahtisen tuottama äänimaailma on kyllä jotain aivan toista vaikka vesivaippa pahimpiä kilinöitä ja helinöitä tasoittaakin

http://www.youtube.com/watch?v=ni-a7YHajM4

TeroH:
  Kaasukahvan käyttö on ratkaisevassa asemassa, kun pohditaan pyörän "lapasesta lähtemistä".. Kyllä nykypyöristäkin löytyy enempi voimaa/nopeutta, kuin suomen teiltä ominaisuuksia. Tehokkaimmissa pyörissä käytetään nykyään myös iskunvaimenninta vähentämään woblauksen esiintymistä, eli ei se "ominaisuus" ole pyöristä poistunut.

Oma Rocketti on käypä esimerkki tästä. Kaasua ei voi pienemmillä vaihteilla vääntää ripeästi auki, jos haluaa pysyä pystyssä... Mainosvideot, jossa Rocketilla keulitaan sujuvasti, on kuitenkin tehty hyvin erilaisilla pyörän asetuksilla (ja kuskilla!), kuin vakiopyörästä (/kuskista) irtoaa.

juustoh:
Lentäjien Juhannuksessa on näemmä Hornet vastaan TFM Taxi -kiihdytyskisa (mailin matkalla) tulossa.
Ainakin Teamforcemajorin naamakirjasivulla näin kerrotaan ja Lentäjien Juhannuksen nettisivuillakin ohjelmassa on "kiihdytyskisa Hornet vastaan moottoripyörä".
Voi olla ihan kiintoisaa, on sen verran nopea mopo kyseessä.

Tuossa pari videota kyseisestä pyörästä siltä varalta, että joku ei tiennyt mistä on kyse:

http://www.youtube.com/watch?v=EL3VY-WS3B0

http://www.youtube.com/watch?v=7ITXU_1FBKk

Navigation

Up one level

Next page

Previous page