SSD-Disk

<< < (2/3) > >>

Nizmo0:

Jag har provat FSX Booster som gav bra resultat under testperioden, men inte när jag betalt för det. Jag har till punkt och pricka följt PMDGs NGX rekommendationer utan att få bättre resultat. Ska söka efter FPS-limiter och testa. Blir det sämmre kan jag ju alltid gå tillbaka till PMDGs inställningar för de fungrerar acceptabelt.

låter som en sund inställning. Bara hojta till om du inte hittar programmet så kan jag skicka det!

Nippegubbe:
Hittade programmet, men har bara fått med readme filer på portogisiska och tyska så nu vet jag inte vad jag ska göra med programmet.

kitte:

hmm det känns inte som det ska lagga. Har du provat och lägga in FPS_limiter? Jag hade lagg fast jag har en splitter ny dator som är en quadcore med dubbla grafikkort et.c. Sen fick jag höra talas om det programmet och nu flyter FSX som en dröm fastän jag har massa tillägg till FSX som massa scenerys och sånt. Se om du kan hitta det programet annars kan jag skicka över det till din mail eller nått!

MVH:Peter

Jag fick tidigare omkring 60 fps med FSX och default flygplan men det åtföljdes av konstanta microstutters som förtog allt nöjefullständigt. Efter att jag ha lagt in FPS_limiter så blev det som en helt ny simulator! Visserligen måste jag avaktivera den andra skärmen före jag startar FSX för annars får jag svart skärm på båda, men allt flyter på väldigt bra, även med ORBX's underbara sceneries, och alla texturer är klara och laddar snabbt.

Jag har funderat på en Corsair GT120 SSD-disk också då texturerna vid Aerosoft Madeira däremot kan vara tröga att ladda, men om man ställer de fördelar en SSD-disk ger mot kostnaden/tillgängliga resurser, så tror jag att jag avaktar.

Lite roligt när jag nu nämner hårddiskar och pris - jag köpte två stycken 2 TB WD diskar för ca 60 euro styck för tre månader sedan. Sedan kom översvämningarna i Thailand och samma diskar kostar nu 180 euro styck! Snacka om marknadsekonomi!

Nippegubbe:
Jag använder mig utav tre skärmar så jag bör tydligen undvika FPS-Limiter då jag inte vill hålla på och meka utan bara starta datorn och köra.

saabpilot:
Hej på er,

Jag har FS9 på en Core2Duo dator med en 120 GB Intel SSD disk kopplad till SATA6 kort.
Inte ett smack bättre för FS än en WD Velociraptor men tre ggr så dyr.   
"Alla" tunga FS9 scenerier installerade.

OP systemet (WIN XP) däremot startar upp på halva tiden 

Slutsats: Western Digital Velociraptor 300 GB är den optimala disken i ett FS system.

Björn

Navigation

Up one level

Next page

Previous page