Eikö kaksi Geforcen 9800GT näytönohjainta pitäisi riittää pyörittämään FSX?

(1/22) > >>

Juk_kis:
Hei, minulla on kolme vuotta vanha "tehomyllynä" aikoinaan mainostettu BACARD BELL:n kahdella Geforce 9800GT näytönohjailmella 512MB GDDR3 varustettu pöytäkone. Suoritin on Intel (R) Core (TM) Quad CPU Q600, Ram muisti 4,00Gt Widows Vista home premium 32-bit.
Koko tänä aikana tämä "tehomylly" ei ole pyörittänyt FSX:ää kovinkaan mallikkaasti. Framet eivät päätä huimaa, vaikka säädöt eivät ole lähelläkään max tappeja. Toki se pelittää melko hyvin FSX:n omat maisemat, mutta kun ostaa lisämaisemia/kenttiä, niin johan alkaa framet laskee ja meno on sen mukaista.  Nyt olen alkanut jo epäillä, että koneeni käyttää vain toista näytönohjainta lentelyn aikana? olisiko se mahdollista? Mistä voisin sen tarkistaa? Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, jos kaksi näytöohjainta ei suoriudu FSX:llä lentämisestä, niin millaisen koneen FSX oikein tarvitsee toimiakseen? Olen lisäksi ajatellut hankkia 3D lasit ja siihen soveltuvan näytön (NVidia:ssa on mahdollisuus muuttaa kone 3D toimivaksi), tosin kannataako, kun ei oikein pelitä ilman 3D -ominaisuuttakaan?

Tonppa:

Hei, minulla on kolme vuotta vanha "tehomyllynä" aikoinaan mainostettu BACARD BELL:n kahdella Geforce 9800GT näytönohjailmella 512MB GDDR3 varustettu pöytäkone. Suoritin on Intel (R) Core (TM) Quad CPU Q600, Ram muisti 4,00Gt Widows Vista home premium 32-bit.
Koko tänä aikana tämä "tehomylly" ei ole pyörittänyt FSX:ää kovinkaan mallikkaasti. Framet eivät päätä huimaa, vaikka säädöt eivät ole lähelläkään max tappeja. Toki se pelittää melko hyvin FSX:n omat maisemat, mutta kun ostaa lisämaisemia/kenttiä, niin johan alkaa framet laskee ja meno on sen mukaista.  Nyt olen alkanut jo epäillä, että koneeni käyttää vain toista näytönohjainta lentelyn aikana? olisiko se mahdollista? Mistä voisin sen tarkistaa? Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, jos kaksi näytöohjainta ei suoriudu FSX:llä lentämisestä, niin millaisen koneen FSX oikein tarvitsee toimiakseen? Olen lisäksi ajatellut hankkia 3D lasit ja siihen soveltuvan näytön (NVidia:ssa on mahdollisuus muuttaa kone 3D toimivaksi), tosin kannataako, kun ei oikein pelitä ilman 3D -ominaisuuttakaan?

Mobiililaitteella en jaksa kaivella linkkejä, mutta lue alkuun uusien koneiden hankintaan liittyvät ketjut. FSX tarvitsee prossutehoa.

tjh80:
No eipä noilla ole mitään hyötyä muutenkaan,  FSX kun ei tue multi GPU järjestelmiä yms. Sli tai CF viritelmiä.
Ja ei se juurikaan näyttikseltä vaadi simu järeitä resursseja, vaan prosessori on se pääjehu tässäkin tilanteessa. Eli riittävästi tehoa kun sieltä CPU osastolta löytyy, niin hyvin toimii.

Suosittelen siis päivittämään laitteistoasi tehokkaammaksi, voi olla että menee suurimmilta osin kokoonpano uusiksi.
Prossusi on LGA 775 kantainen ja jo aikaansa elänyttä tekniikkaa. Jos ei hirveää budjettia ole varaa pistää päivitykseen, ainakin LGA 1155 kantaa kannattaa harkita alustaksi ja sille 2500K mallinen prossu.

Juk_kis:
Hei Toni, kiitos vastauksesta ... jos päivittämisellä onnistuu, niin voin siihen rahallisestikin satsata... en oikein ymmärrä näistä tietsikka asioista, mutta miten pitäisi päivittää, jos haluun mahdollisimman paljon tehoa koneeseeni? ja jos sais sellaisen vastauksen, että ymmärtävät sen, kun vien koneeni "päivitettäväksi" . Ostin koneeni Gigantista ja siis sinne sen veisin! Pitäiskö samalla päivittää näytönohjaimet? ja onko niin, että kone automaattisesti käyttää noita kahta näyttistä samaan aikaan pelin aikana?

tjh80:
Gigantissa ne ei varmaan tuota koneen päivittelyä hoida, siihen erikoistuneet liikkeet kylläkin tekevät sen korvausta vastaan ja siellä ne osaavat aika pitkälti tarjota oikeita osia joita päivitellä.
Tietysti jos sinulta löytyy tuttavapiiristä kaveria, joka osaa kasailla tietokoneita. Säästää sitten siinäkin, ja kun vielä kerrot sen käyttötarpeen simulaattori versioineen päivineen niin varmasti osaa sen mukaan kamoja varailla ostoslistalle.
Mieluiten päivittäisin koko höskän, noissa marketti/valmiskoneissa ei hirveästi ole sitä omakohtaista päivittämisen mahdollisuutta joten suositeltavaa olisi tilata melkein koko keskusyksikkö omilla herkuilla.

Budjetti määrää aika paljon millaiset tehot kokoonpano sisältää, aina tehokkaampi maksaa enempi. Itse olen Intelin alustoja suositellut, ne on ainakin suorituskykyisempiä alustoja varsinkin simulaattori käyttöön, AMD suorittimilla ei paljoa saa irti.
Eli kun kerrot paljon on varaa laittaa koneeseen, niin voisin tuosta oman ehdotuksen vilkaista noiden nettikauppojen kautta.

Tuo Nvidian Sli toimintahan on aina käytössä, ellet sitä kytke pois päältä control panelin kautta.
Pelit jotka sitä tukevat, tietysti ajavat molempia kortteja. Niitä ei taida olla hirveästi markkinoilla, itse en ole tuota pelailua harrastellut, muutamat Multi GPU kortit olen omistanut AMD ja Nvidialta, mutta ei ole ollut hyötyä itselleni.

Navigation

Up one level

Next page