Eikö kaksi Geforcen 9800GT näytönohjainta pitäisi riittää pyörittämään FSX?
stnz:
No eipä noilla ole mitään hyötyä muutenkaan, FSX kun ei tue multi GPU järjestelmiä yms. Sli tai CF viritelmiä.
Ja ei se juurikaan näyttikseltä vaadi simu järeitä resursseja, vaan prosessori on se pääjehu tässäkin tilanteessa. Eli riittävästi tehoa kun sieltä CPU osastolta löytyy, niin hyvin toimii.
BeeEEEeep, wrong. Tukee kyllä, mutta ei tosin hyödy siitä merkittävästi paitsi korkeilla antialiasing-asetuksilla ja korkeilla resoluutioilla.
tjh80:
BeeEEEeep, wrong. Tukee kyllä, mutta ei tosin hyödy siitä merkittävästi paitsi korkeilla antialiasing-asetuksilla ja korkeilla resoluutioilla.
Kerroppas yksikin ohjeistus miten sen saat toimimaan. Itselleni ei GTX 295 2core rasittunut käytössä ollenkaan, vaikka se oli päällä. FSX ei tietääkseni tue kuin hitusesti moniydinprossuja, ei multi GPU näytönohjaimia.
Mulla on yleensä ollut käytössä korkeimmat asetusmahdollisuudet simussa/näyttis asetuksissa.
Sitä todellisuuttahan tuo ei kuitenkaan muuta, vaikka olisi 4 gpu yhdistelmä, ei se siitä simun sujuvuus parane.
Itse on tullut pyöriteltyä FSX:ää täysin asetuksin myös erittäin edullisella GF GT430 näyttiksellä, mitään muuta eroa en huomannut vaihdettuani nykyiseen että tekstuurit latautuu nopeammin, eli ihan perus 50€ näyttikselläkin jo pärjää, kohan prossusta vaan ne tehot löytyy.
stnz:
Kerroppas yksikin ohjeistus miten sen saat toimimaan. Itselleni ei GTX 295 2core rasittunut käytössä ollenkaan, vaikka se oli päällä. FSX ei tietääkseni tue kuin hitusesti moniydinprossuja, ei multi GPU näytönohjaimia.
Tuosta ainakin kehittäjän lausuntoa asiasta:
http://blogs.msdn.com/b/ptaylor/archive/2007/03/03/fsx-more-on-sli-and-multi-core.aspx
En ulkoa muista miten noita itse joskus räpläsin mutta toimii kyllä, pari kappaletta GTX470 kortteja ja 2560x1600 käytössä peliresona.
tjh80:
Tuosta ainakin kehittäjän lausuntoa asiasta:
http://blogs.msdn.com/b/ptaylor/archive/2007/03/03/fsx-more-on-sli-and-multi-core.aspx
En ulkoa muista miten noita itse joskus räpläsin mutta toimii kyllä, pari kappaletta GTX470 kortteja ja 2560x1600 käytössä peliresona.
Juu juu, mulla ei Radeon 4870 x2 eikä tuo Gtx 295 ainakaan soveltunut siten, että olisi toinen gpu:sta rasittunut.
No aina oppii uutta, mutta tuo nyt ei hyödytä kuitenkaan todellisuudessa simua yhtään. Itselleni on tuo single GPU osottautunut järkeväksi valinnaksi.
hannu87:
Jos kiinostaa pieni virittely niin ylikellotusta voi harkita. Yleensä siitä nyt ei hirveitä hyötyjä ole, mutta useimmat Q6600 prosessorit ovat osoittautuneet erittäin hyviksi ylikellottujiksi, varsinkin G0-versiot. Omakin yksilö kellottui 50% eli 2,4->3,6 Ghz. Varsinkin kun tuo prossu sisältää mukavasti välimuistiakin, niin nopeus skaalautuu myös oikeissa sovelluksissa kohtuu mukavasti. Tuo Q6600 pärjää kellotettuna esim. Intelin i7 prosessoreille (vakio kellotaajudella) melko hyvin. Lisäksi FS X on sen verran vanha peli että se ei sisällä optimointeja uusimmille prosessoreille, joten sekin tasoittaa eroja. Tietenkin pidemmässä käytössä kellotuksessa on omat riskinsä, mutta varsinkin vakiota tehokkaammalla jäähdyttimellä pitäisi olla kohtuu turvallista hommaa. Tietenkin jokainen tekee omat valintansa itse ja toki rahallakin pärjää tässä asiassa.
Hannu
Navigation