Hyviä armeijatarinoita
Joona:
Etutähtäin oli keskellesäädettynä kun menimme ensimmäistä kertaa ampumaradalle. Ei osunut 150 metristä edes siihen isoon tauluun.
En osunut minäkään. En koskaan opetellut ampumaan tai säätämään tähtäimiä ja yleensä ampumaan lähtiessä muistutin kotiin Helsinkiin jääneistä silmälaseista
Valojuovia lippaaseen, alikersantti tähystämään ja laukaus, laukaus - tähtäimen siirtoa enemmän kuin alokasajan aseella ikinä. Naksumäärää en muista, mutta ruuvata sai ihan tosissaan. Pari laukausta lisää, sitten lisää naksuja, edelleen samaan suuntaan. Sitten rupesi taulu löytymään.
Näin se meni munkin aseella kun ammuin muutaman kymmenen kertaa ohi taulusta. Kapiaiset testasivat aseen ja lopulta totesivat sen moitteettomaksi ja etten vain osaa ampua.
arttula:
Minä vietin juuri äskettäin Afganistanissa puolisen vuotta ilman, että olin kohdistanut asettani. Minusta aseessa oli pääasia, että se pitää pahaa ääntä, ja minä pääsen karkuun, kun vihulainen painaa päänsä matalaksi.
passat:
Intissä pistäysi sähköttämässä, tii ta ti taa taa, hän oli ässä..."
Juice Leskinen pistäysi sähköttämässä 2. Erillisessä Viestikomppaniassa Turussa. Pääskyvuorelaisen perimätiedon mukaan myös Rauli Badding Somerjoki olisi palvellut 2. ErVK:n varusvarastossa.
Ilmeisesti muusikot ovat rytmitajunsa ansiosta joskus ässiä sähkötyksessä. Vastaanoton Suomen ennätyksen kerrotaan olevan edelleen Viestirykmentissä 1955 palvelleen Lasse Mårtensonin nimissä.
mikojan:
Juice Leskinen pistäysi sähköttämässä 2. Erillisessä Viestikomppaniassa Turussa. Pääskyvuorelaisen perimätiedon mukaan myös Rauli Badding Somerjoki olisi palvellut 2. ErVK:n varusvarastossa.
Oliko se muka Juice, minä kun olen luullut, ettei hän ole edes ollut ruodiksessa. Se intissä sähköttämässä pistäytynyt kaveri on minun käsitykseni mukaan kosketinsoittaja Eero "Safka" Pekkonen, Haetarirock-biisin haetarinsoittaja. Voinhan minä väärässäkin olla.
t. Mikko
Transisto:
Kaverini suoritti asepalveluksensa Turussa ja samaan tupaan oli majoittunut vain muutaman vuoden Suomessa asunut, vielä huonosti suomenkieltä ymmärtävä kaveri.
Päivystäjän pöydälle piti kiireessä viedä omat henkkarit. Kaveri vei kaapistaan kaikki henkarit.
Navigation