737 Yokea väsäilemään

<< < (2/7) > >>

lekale20:
Kiitos paljon selventävästä vastauksesta. Luulen, että saan tuon rakennuspuolen kyllä hoidettua kotona. Työkalut löytyvät kyllä kotoa jo valmiiksi. Lähinnä elektroniikka jutuissa voisi apua tarvita. Kaasujousia olisi tarkoituksena tosiaan käyttää. Viikonloppuna täytyy hakea vähän vaneria ja muita tarvikkeita, joten silloin lisää.

Makoy:
Terve,

Mulla oli myös aiemmin ajatus käyttää putkea yokeen, mutta sitten päädyin puuhun.
Noissa oli kyllä kova homma sahailla ja hioa, mutta ei tarvinnut pakkelia.
En tiedä miten Suomessa onnistuisi noin paksun lankun hommaaminen, voi olla mahdotonta?
Vaneri varmaan on paras vaihtoehto.
Kuvassa lankku ja työkalu 

[ Attachment not found - or removed ]

lekale20:

Noiden muoviputkien liitokset ei tule kestämään ohjaimessa. Kittauksella ja riittävän hienolla vesihionnalla saat varmasti vähintään yhtä hyvän pinnan kuin millään lasikuituseoksella.
Tule vaikka käymään levyjen ja mittojen kanssa meidän "pajalla" seuraavaksi kun olen Porissa niin tehdään kaikki puuosat kerralla kuntoon. Meillä on työkalut valmiina.

Löysin varastosta n. 4cm paksun, 20 cm leveän ja 3m pitkän vanerinpalan, voisinko kenties sahata tästä kaksi palaa ja liimata(?)ne toisiinsa, vai olisko niiden välinen sidos liian heikko? Ei viitsisi turhaan käydä ostamassa vaneria, vaikkei se kauheen suurissa hinnoissa liikukkaan.

Transisto:
Puuliimaa väliin ja riittävästi ruuvipuristimia. Jos teet kahdesta palasta, kannattaa kaivertaa ennen liimaamista johdoille valmiiksi urat /läpiviennit ohjaimen sisään.
Varmista myös ennen liimaamista, että pinnat ovat puhtaat, ettei ole rasvaa tms.

Juhak:
Tärkeintä on, että varmistat kunnolliset kaapelikanavat yoken sisään. 737:n yokessa on sen verran paljon kytkintä yms. että ehkä aluksi kannattaisi kerätä tarvittavat elektroniikkakomponentit kasaan, ja sen jälkeen katsoa miten ne asennetaan ja kaapeloidaan. Kaapelien vetämisen helpottamiseksi en välttämättä hylkäisi heti putki-ideaakaan, vaikka kokovanerisesta rakenteesta tuleekin tukevampi.
Juha

Navigation

Up one level

Next page

Previous page