Esa saaut simunsa takaisin
pho201:
Ei siinä FSX:lle tehdyssä Superbug-koneessa mitään vikaa ole (vaikka en itse sitä ole kokeillutkaan). Turhaan sinä sen poistit ja yritit vaihtaa FS2004-koneeseen. Se FSX:lle tehtyhän on kaupallinen tuote? Eivät ne laske markkinoille keskentekoisia - siis niin paljon, että niissä olisi mainitsemasi kaltaisia ongelmia. Vika on jossain muualla. Sitä on vain vaikea täältä käsin selvittää näillä tiedoilla. Sinuna kutsuisin taas sen ruotsalaisen tietokoneasiantuntijatuttusi kylään ja pyytäisin selvittämään ongelmaa.
Sillä välin voisit ainakin yrittää kalibroida sen joystickisi/kaasukahvasi vai yokeko sinulla on (vai mikä ohjainlaiteyhdistelmä)? Kai sen mukana tuli sitä varten ohjelma? Jos ei, niin löytyy se käyttöjärjestelmästäkin - tosin minä en sitä käyttiksen ohjelmaa omaan tikkuuni käytä, koska se on puutteellinen sen tikun ominaisuuksien suhteen. Ohjaimen valmistajan sivuilta löytänee ohjelman, jolla sen voi kalibroida. Sieltä hain omanikin. Minulla on CH Products'in Fighterstick (toiminut moitteetta jo 7 vuotta).
Jos kalibrointi ei auta, niin sitten syytä pitää etsiä muualta. Laitteet eivät ehkä ole asentuneet simuun oikein.
FS2004:lle tehdyt koneet eivät yleensä toimi ainakaan 100%:sesti FSX:ssä. Jotta ne toimisivat, ne pitää yleensä muokata eli "portata" FSX:lle. Senkin jälkeen on tyypillistä, että tämä "portattu" kone vie tietokoneen tehoja enemmän kuin FSX-natiivi eli suoraan FSX:lle tehty kone. Tämä näkyy FPS-lukemien pienenemisesnä eli ruudunpäivitys on hitaampaa. Poikkeuksen "säännöstä" tekevät Microsoftin omat FS2004:lle tekemät koneet. Ne voi siirtää suoraan ilman muokkausta FSX:ään ja toimivat siinä. Taitavat nekin tosin viedä tehoja enemmän kuin FSX:lle tehdyt koneet. En tosin ole mitään vertailevaa tutkimusta tehnyt.
Pekka
Navigation