Önskar utlåtande på datorspec
Razeers:
Vänta nu, nu hänger jag inte riktigt med. Jag ska själv köpa en ny FSX burk under sommarens gång. Är det inte så att det bästa vore en Intel i7 dual core?
Minst 8 Gb RAM och 2048 Gb grafik?! - Eller är det så att i5:an slår i7an på vissa punkter? Isåfall vilka?!
M.v.h.
//Joel
Det är nog inte så att i5 slår i7, men eftersom spel inte kan använda sig av hälften av trådarna i en i7, så blir det 4 trådar, precis som i5. Men däremot har i7 mer cache, men jag själv skulle inte lägga de extra pengarna på en i7 bara för den lilla cache man vinner. Vill du vara ekonomisk, så duger verkligen en i5, för det nog den bästa CPU för pengarna idag kan jag tänka mig
ggustavsson:
Vänta nu, nu hänger jag inte riktigt med. Jag ska själv köpa en ny FSX burk under sommarens gång. Är det inte så att det bästa vore en Intel i7 dual core?
Minst 8 Gb RAM och 2048 Gb grafik?! - Eller är det så att i5:an slår i7an på vissa punkter? Isåfall vilka?!
M.v.h.
//Joel
i7 dual core, tror jag inte ens finns...ok kanske till laptop möjligen
Om vi säger så här då, en modern i5 tex 2500K är bättre än föra genrationens bästa i7 ok undantaget kanske 970, 980 990x som är 6 kärniga, men ingen jättefördel med 6 kärnor i FSX, så 2500K är i FSX bättre än dessa.
Jämför man nya i5 2500K och i7 2700K så ganska maginella skillnader då FSX inte tar tillvara HT specielt bra alls i i7 CPU
mgerner:
Sådär, dator beställt enligt ovan!
xylitolium:
Är på gång att skaffa en ny dator i princip samma prisklass. Vore kul att veta hur det har fungerat?
jonny:
Är på gång att skaffa en ny dator i princip samma prisklass. Vore kul att veta hur det har fungerat?
Har något liknande nämligen detta:
ASUS P8Z77-V PRO,
i5-2500K
8GB ram,
ASUS GeForce GTX 560Ti
Samsung SSD 256GB
Överclockat till 4,4 GHz
Jag är helt nöjd.
Dock tycker jag användandet av SSD diskar är överdrivet åtminstone för FSX.
Har FSX på SSD'n men inte tycker jag att FSX är snabbare för det. Det tar rätt lång tid att starta FSX trots SSD.
OS ligger på en traditionell HD.
Navigation