Kokemuksia tableteista (kaiken värisistä)?
Juhak:
Tabletti-kuume on päässyt iskemään. Tunnen itseni vain todella vanhaksi, kun en tajua näistä laitteista juuri mitään .
Omat käyttötarpeeni tabletille olisivat suurinpiirtein tärkeysjärjestyksessä:
1. lehtien, kirjojen ja erilaisten dokumenttien (pdf) lukeminen
2. muistiinpanojen tekeminen
3. satunnainen nettisurffaus (sähköpostien lukeminen, aikataulujen etsiminen yms.)
4. pelaaminen yms. ajantappaminen
IPad on IPad, mutta onko hinnassa todella ilmaa miten paljon? Miten Ipadiin saa helposti tiedostoja sisään muuten kuin Wlanilla (kotikone on PC, tulee olemaan PC)? Haittaako Flashin puute nettisurffailua miten paljon?
Galaxy Tabista on kai tulossa uusi versio, mahtaako se olla miten paljon parempi kuin nyt myynnissä oleva versio?
Mites muut merkit? Kaikenlaisia tabletteja saa, esim. EBaysta irtoaa 10 tuuman kämmenmikro parilla sadalla taalalla. Mutta tekeekö näillä mitään?
Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia tableteista, ja niiden käytöstä
Juha
jlahtonen:
Minä ostin viime syksynä Samsung 10.1 tuumasen galaxy tabin. En ole vielä keksinyt siitä mitään pahaa sanottavaa. Sopii hyvin noihin sinun listallasi oleviin käyttötarkoituksiin. Toki tuo muistiinpanojen tekeminen on minkä tahansa tabletin näppäimistöllä hieman hankalampaa, kuin esimerkiksi läppärillä. Ei kuitenkaan mahdotonta. Olen minä sillä muutaman kerran tänne foorumillekin kirjoitellut. Akku kestää meikäläisen suht aktiivisella käytöllä koko päivän. Joskus jopa kaksi päivää.
Oikeastaa ainoa huono puoli siinä on se, että se ei mahdu takin taskuun. Pitäisi aina olla kaupungilla ollessa joku pieni laukku, enkä minä ole semmoista vielä tähän ikään mennessä oppinut mukanani kanniskelemaan. Joku hieman pienemi (n. 7 tuumainen) tabletti voisi olla siinä mielessä hieman kätevämpi.
Koneeseen liittäminen sujuu helposti USB kaapelilla. Laite näkyy kuin mikä tahansa muistitikku. Lisäksi siihen voi ostaa muistitikkua varten pienen adapterin, jolla tikun voi laittaa suoraan tabletin kylkeen kiinni.
-Juha
erkki.pulkkinen:
Olen Galaxy tabin kannalla, i-laitteet ovat ihan toimivia kunhan ei palelluta niitä jne., mutta eri asia on haluaako omistaa omenaa.
Windows-tabletteihin ei kannata sekaantua muuten kuin tekemällä siihen omia sovelluksia, jotka on suunniteltu sellaisella käytettäväksi.
Nuo halvat kiinalaitteet toimivat, mutta aina jossain ominaisuudesa on tingitty ja laatu ei ole sitä kuin esimerkiksi Samsungissa.
Jokapäiväisessä käytössä ja puhelimena minulla on Galaxy Note, josta ei oikein tiedä sanoa onko se puhelin vai tabletti, mutta tosi hyvä kompromissi kuitenkin. Notella surffaan jopa enemmän kuin läppärillä.
Tiinuski:
Pakko tähän väliin kysyä, että miksi valitsette juuri tabletin ettekä kannettavaa tahi miniläppäriä? Mikä tekee tabletista niin paljon paremman ja kätevämmän?
Itseltä löytyy macbook ja iPhone, ja kaverilta oli käyttökokeilussa pari päivää uusi iPad, enkä koko aikana keksinyt sille oikein järkevää käyttöä, eli minun käytössä ainakin vallan turha. Juuri samaa tuumailin kuin Juha, että sille pitäisi aina olla laukku kantamista varten ja sitten samalla vaivalla kantaakin jo läppäriä. Muistiinpanojakin on helpompi läpällä kirjoitella. Toki varmasti on lukemiseen kätevä tuo tabletti, mutta tuleeko niin paljon luettua, ettei sitä voisi läppärin kanssa tehdä? Ja kyllä sen flashin puutteen huomaa - sitä varmasti tarvisi niin monta kertaa, jos sitä ei ole!
Toki jokainen tekee omat valintansa, kunhan tässä olen jo jonkun tovin pohtinut, että miten erilainen käyttötarve pitää olla, että hankkisi tabletin..
Kari K.:
Mulla taas on ollut iPad 2:nen Joulusta saakka. En ole sen koommin läppäriin koskenut. Mielestäni tällä pystyy ihan hyvin kirjoitteleen dokumenttejakin. Ja saahan tähän ulkoisen näppiksen jos haluaa. Kyllä minä mielummin raahaan tätä kuin painavaa läppäriä laukussa - eihän iPadi ole paljoa isompi kuin jokin kirja. Ennekaikkea tää on kätevä ottaa mukaan lennolle
Navigation