Kokemuksia tableteista (kaiken värisistä)?
Juhak:
Omalta kohdaltani perustelen tabletin tarpeen sillä, että jokapäiväisissä menoissa en tarvitse läppäriä. Minulla on luonnollisesti 13" läppäri sellaisia reissuja varten missä oikeasti tarvitsen "matkakirjoituskonetta". Mitä taas tulee laukun tarpeeseen, kuljetan käytännössä joka arkipäivä laukkua mukana työmatkoilla. Tarve olisikin järkeistää logistiikkaa. Siellä laukussa on tälläkin hetkellä pari lehteä tauko/matkalukemiseksi, pari isoa nippua erilaisia printtejä liittyen mm. Ilmailumuseon simuprojekteihin, ainakin yksi muistikirja jnejne. Olisi mukava kun laukussa olisi yksi lehden/kirjan kokoinen palikka. Samalla voisi järkeistää tuota laukkupuoltakin. Samoin olisi mukavaa illalla myöhään kotia tullessa vilkaista sähköpostit sohvalla, ilman että tarvitsee potkia pöytä-pc:tä käyntiin.
Onko kenelläkään kokemuksia tabletin käyttämisestä muistiinpanovälineenä? Saako noihin jotain "tekstin tunnistussoftaa", jonka avulla voisi tehdä muistiinpanoja "kynällä"? Tai miten hankala tabletin oma näppäimistö on käyttää?
Juha
skoda:
Ostin I -padin kevytversion Gigantista 349€ maanantaina ja sormet ei irtoo siitä enää ollenkaan.
svirkkul:
Suurin ja vaikein kysymys on, tarvitsetko fyysistä näppäimistöä? Tämän jälkeen hommaa helpottuu kummasti.
Itse olen joskus tehnyt ipadilla muistiinpanoja styluksella joka toimi ihan mallikkaast . Mutta koska olen muutenkin niin huono tekemään muistiinpanoja niin koko homma on jäänyt.
Se missä tabletti on hemmetin hyvä; mailien luvussa, sohva surffailu, lennoilla pelien, musiikin kuuntelussa ja leffojen katselussa, yleensäkin pirun kätevä kun olet liikkeellä. Itsellä kameralaukku painaa jo ennestään yli 10kg niin ei paljoa huvita kannella isoa ja painavaa läppäriä mukana. Itseasiassa sitäkään läppäriä ei ole lankun oston jälkeen (kesä 2010) kannettu kertaakaan talosta ulos. Oikealla tietokoneella tulee enään väännettyä valokuvia yms. hevi käyttöä eli kaikki kevyt surffailu on siirtynyt lankkuun.
Yksi varoituksen sana tableteista. Älä osta tablettia jos haluat että ulkomaiset ilmailulehtesi on paperisia. Ai miksi? No siksi koska ulkomaiset lehdet esim. air international maksaa ipad versiona 4,99€/kpl, R-kioskilla yli 10€
jlahtonen:
Pakko tähän väliin kysyä, että miksi valitsette juuri tabletin ettekä kannettavaa tahi miniläppäriä? Mikä tekee tabletista niin paljon paremman ja kätevämmän?
Itseltä löytyy macbook ja iPhone, ja kaverilta oli käyttökokeilussa pari päivää uusi iPad, enkä koko aikana keksinyt sille oikein järkevää käyttöä, eli minun käytössä ainakin vallan turha. Juuri samaa tuumailin kuin Juha, että sille pitäisi aina olla laukku kantamista varten ja sitten samalla vaivalla kantaakin jo läppäriä. Muistiinpanojakin on helpompi läpällä kirjoitella. Toki varmasti on lukemiseen kätevä tuo tabletti, mutta tuleeko niin paljon luettua, ettei sitä voisi läppärin kanssa tehdä? Ja kyllä sen flashin puutteen huomaa - sitä varmasti tarvisi niin monta kertaa, jos sitä ei ole!
Toki jokainen tekee omat valintansa, kunhan tässä olen jo jonkun tovin pohtinut, että miten erilainen käyttötarve pitää olla, että hankkisi tabletin..
1. Lukiessa ja nettisurffauksessa kosketusnäyttö on paljon kätevämpi kuin hiiri
2. keveys. Edes tuo sinun Macbookkisi ei paina puolta kiloa
3. Akun kesto. Kestää koko päivän niin, että laite on koko ajan päällä.
4. 3G. Wlan on ihan kiva, mutta ei aina saatavilla. Toki tuo löytyy myös joistain läppärimalleista, mutta ei kaikista.
5. Kun laite on koko ajan päällä, se tarkistelee saapuneet sähköpostit ja RSS feedit lennossa. Puhelin tekee saman asian, mutta mailien lukeminen on hauskempaa isommalta näytöltä.
6. Fyysinen koko on muutenkin pienempi, kuin läppäreillä. Laukkuun mahtuu muutakin. Läppärin kanssa tarvitsee olla myös poweri ja hiiri.
Riittääkö?
-Juha
mhatakka:
1. Lukiessa ja nettisurffauksessa kosketusnäyttö on paljon kätevämpi kuin hiiri
2. keveys. Edes tuo sinun Macbookkisi ei paina puolta kiloa
3. Akun kesto. Kestää koko päivän niin, että laite on koko ajan päällä.
4. 3G. Wlan on ihan kiva, mutta ei aina saatavilla. Toki tuo löytyy myös joistain läppärimalleista, mutta ei kaikista.
5. Kun laite on koko ajan päällä, se tarkistelee saapuneet sähköpostit ja RSS feedit lennossa. Puhelin tekee saman asian, mutta mailien lukeminen on hauskempaa isommalta näytöltä.
6. Fyysinen koko on muutenkin pienempi, kuin läppäreillä. Laukkuun mahtuu muutakin. Läppärin kanssa tarvitsee olla myös poweri ja hiiri.
Riittääkö?
-Juha
+ sisäänrakennettu GPS
Navigation