QWsim Bae146 /Avro RJ 100 Släppt!

<< < (2/3) > >>

dogleg:
Tack för svaret ,det låter lovande då blir det nog ett köp
/M

thomashjelm:

Jag har flugit den lite mer och upptäckt några irriterade fel. Den kan omöjligen hålla sig på en ILS om det blåser lite sidvind. Maskinen kommer in helt snett mot banan och enda sättet att rädda det är att flyga manuellt. Den följer inte själv FDns kommendering. Autopiloten är helt klart maskinens största problem.

Annars känns den lite motorstark på höjd och lite motorsvag nära marken, speciellt vid start.

Men det är fantastiskt att sjunka brant in mot London City och ändå lyckas få till en finfin landning.

/T

Johnny86:
finns en fsx version ute nu, någon som hunnit testa nått?

mgerner:

finns en fsx version ute nu, någon som hunnit testa nått?

Har testat den några flighter
Precis som Thomas har sagt tidigare är modellen riktigt bra gjort, ursnygg. Dock har jag väldigt svårt för 2d-panelen; allt känns väldigt litet och plottrigt. Men det kan vara en vanesak för någon som är van vid NGX:ens stora skärmar. VC:n är jättesnygg gjord, hög upplösning. Dock tycker jag att det är lite jobbigt att snurra på rattar (fart, kurs och höjd) i just VC:n - vet inte om jag gör något fel, men i 2d:n funkar det mycket bättre.

Flygmässigt går den fantastiskt fint, både i form av FPS men också hur flygplanet svarar på rörelser från min joystick. Dock hade jag problem med ILS:en på Arlandas bana 26 igår; kommer inte ihåg vinden men tänkte på det nu när Thomas nämnde sina problem. Ska simulera lite hårdare sidvindar när jag kommer hem, och se vad som händer.

Mikael

Johnny86:
Okej, men det lilla kan man leva med om allt annat funkar, hur är det med fmc;en?, läste att man använder fs standard flightplaner för att skapa rutter och flyga, funkar det bra eller bör man invänta sista del 3 uppdateringen där det kommer en ny fmc?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page