EFRO-EFHK
Kopjaak:
DA:n Cheyennessä on potkua lentää isommellekin kentille. Ja jos ihan oikeata lentokenttäelämää seuraa, kyllä sinne aina joku potkuriturbiini sekaan mahtuu. Itse olin 30 vuotta sitten mäntämoottori Cessnan kyydissä oikealla jakkaralla, kun tuupattiin lyhyeen finaaliin 747 ja DC10:n väliin San Fransiscossa. Tultiin sillain kivasti lahden yli ja oikea kaarto finaaliin... Aika nopea jarrutus ja ulos radalta pika pikaa ettei oltais jääty alle.
Cheyenne on myös yksi minun suosikkikoneistani PMDG JS-41:n ja Captain Simin 727 lisäksi. Hienot kuvat.
River:
Höpö, höpö Teemu ja Topias. Lennon pääasiallinen tarkoitus oli testata miten simu toimii kun asennettuna on Malmi ja Pirkkala - syy, joka vaivaa toisia ja toisia taas ei. Olen testaillut eri kiitoteitä EFHK:lla kuin myös vetänyt runtua ympäri kentän lennonjohdon pysytellessä hiljaa taustalla ymmärtäen tarkoitukseni. Jos oikein tarkasti olisi kuvia katsonut, niin olisi kenties voinut todeta, että varsinainen plaani oli tehty jonnein aivan muualle kuin 22R. Ja sitten - jos bisnesmies Rovaniemeltä haluaa Helsinki-Vantaalle vaikkapa jatkoyhteyksien tai jonkin muun syyn takia, niin bisnesmies viedään Helsinki-Vantaalle sen kummempia kyselemättä, eikä kysellä, että passaisiko Malmi, kun pojat on sitä mieltä, että liian pieni kone NIIIIIIN suurelle kentälle...
Mutta joo - odottelen vastaiskua
Niijjoo, se onkin totta että kun on Malmi ja Helsinki asennettuna niin FS9 (ainakin, FSX:stä en tiedä, en ole törmännyt X:n kanssa kyseiseen ongelmaan) välillä ryppyilee, itsellä kyseinen ongelma FS9:ssä, kaatuu melkein aina kun kääntyy mereltä päin finaaliin EFHK rwy 22L.
Ehkä se liikemies lennetään sinne isolle kentälle, mutta olisit voinut vaikka testailla ekana ja sitten lentää kunnolla ja ottaa kuvat, jos realistisuutta haetaan
Veikkaan että vaikka kiire olisikin ja halutaan päästä isolle kentälle, se liikemies ei kuitenkaan halua maksaa korvauksia työkoneiden mahdollisesta tuhoamisesta ja työmiehien säikyttelystä
Siinä sulle jonkunlainen vastaisku (en menisi sanomaan hirmu hyväksi vastaiskuksi mutta parempaan en pysty näin nopeasti)
Topias Rossi
Stumppi:
Onko sillä tosiaan minkään asteen merkitystä millä sitä laskeutuu ja mihinkin? Kyse kumminkin on tietokonepelistä...
River:
No eihän sillä mitään ihmeempää väliä ole että laskeutuuko oikeasti huollossa olevalle kiitotielle, mutta monet hakee realistisuutta lentoihin.
Äläkä ota noita juttuja siitä että sille kiitotielle ei saisi laskeuta vakavasti, vitsiähän tässä väännetään.
Topias Rossi
Joona:
No eihän sillä mitään ihmeempää väliä ole että laskeutuuko oikeasti huollossa olevalle kiitotielle, mutta monet hakee realistisuutta lentoihin.
Sekö on sitten epärealistista, että Piperillä lentää Vantaalle? Minä olen muistaakseni ollut C172:n kyydissä noustessa ja laskeutuessa Vantaalta useampaan otteeseen.
Navigation