Potkupallon EM-kisat

(1/15) > >>

svirkkul:
Olen aina tiennyt että potkupalloilijat ja niiden kannattajat ei ole niitä penaalin terävimpiä kyniä mutta homma alkaa menemään jo vähän liian pitkälle.

http://www.iltalehti.fi/emjalkapallo2012/2012061215700203_em.shtml

Koko pska laji pitäisi kieltää lailla.

Kreeta:
Tuotahan voisi jo pitää kiihotuksena kansanryhmää kohtaan vai mikäs tämä rikosnimike olikaan, jalkapalloa voi kannattaa ja pelailla ihan väkivallattomasti eikä siihen huipputasollakaan kuulu minkäänlainen väkivalta. Toisin kuin eräässä nimeltämainitsemattomassa suomalaisten suosiossa olevassa lajissa jossa pelin kuvaan kuuluu jatkuvasti väkivalta. Tämän illan pelienkin aikana selostaja sentään pahoitteli tapahtumia ja totesi että väkivalta ei jalkapalloon kuulu, jääkiekkoselostaja olisi varmaan kehunut kuinka lajin henki näkyy kaduillakin?

Ja jos hypätään tuon lempilajin (ja itse asiassa myös minun itseni) dissauksesta syntyneessä tunnekuohussa kirjoitettu tekstinpätkä ja siirrytään tosiasioihin niin jääkiekon mm-kisojen aikaankin helsingin kaduilla tapeltiin, yllätys yllätys silloinkin venäläiset asialla. Jalkapallo vaan vähän isompi laji ja stadioneillekin mahtuu moninkertaisesti enemmän porukkaa = enemmän kisaturisteja = katutappelutkin tapahtuu isommassa mittakaavassa.

AmiGo98:
Nyt on kyllä pakko tulla kommentoimaan. Harrastan itse fudista ja kaikk kommentit: "koko laji pitäisi laittaa kieltoon" on aika masentavan kuuloista. Voin lyödä vaikka vetoa, että ihmiset jotka dissaavat joitakin lajeja eivät ole itse ikinä harrastanut lajia. Toki mielipiteensä saa antaa...

"Koko pska laji pitäisi kieltää lailla". Aijaahas? Brasiliassa, Englannissa, Italiassa, Espanjassa ja monessa muussa maassa fudis on se ykköslaji, jota ei kyllä saa millään pois

En tiedä saiko kukaan selvää tekstistäni mut ei kiinnosta. Pointtini oli vaan se, että turha lajia dissata jos ei siitä Itse pidä.

matskupu:
Voisiko joku kuningaslajia seuraava ja siitä pitävä kertoa, miksi jalkapallon kannattajakulttuuriin kuuluu vahvana osana mellakointi ja väkivalta?
Tätä nimittäin kukaan ei pysty kieltää, kun katsoo kuinka usein jo ihan Suomessakin Veikkauliigassa tarvitaan poliisia potkupallo"kannattajia" kaitsemaan. Maailmalla sama meininki, mutta isommassa mittakaavassa.

Toppolino:

"Koko pska laji pitäisi kieltää lailla". Aijaahas? Brasiliassa, Englannissa, Italiassa, Espanjassa ja monessa muussa maassa fudis on se ykköslaji, jota ei kyllä saa millään pois

Kyllä! Kuningas-jalkapallo on koko maailman ykköslaji ja marginaalilajien ystävien kannattaa vain hyväksyä tämä fakta. Maailman suosituimman pelin tiimoille mahtuu tietysti ikäviä lieveilmiöitä,
joita ei tule hyväksyä. Kuitenkin huliganismi esim. Euroopan sarjoissa on valtaviin yleisö- ja kannattajamääriin nähden vähäistä. Määriin suhteutettuna, veikkaan pelikentän ulkopuolista väkivaltaa
esiintyy enemmän kotoisessa kumilätkä-liigassammekin. Puhumattakaan itse pelikenttien tapahtumista! Fudis on kuitenkin herrasmiesten peli.

Navigation

Up one level

Next page