Uutta tietokonetta ostamassa :))
thai99:
Moikka! Ajattelin kysästä onko kenelläkään tämmöstä konetta että jos jollain olisi kokemuksia kertoa?
Katselin että vaikuttaa ihan hyvältä koneelta päivittäiseen Simulaattorilla lentelyyn FS9 :llä ja joihinkin lisäosiin.
Itselläni nyt on joku vanha romuläjä joka ei edes jaksa pyörittää fs9:ä ja jos lentelen suomessa niin se kaatuu.
Lentokoneetkin välkkyy koko ajan.
Linkki tuohon koneeseen : http://www.verkkokauppa.com/fi/product/20523/dgmsd/Asus-Essentio-CG8350-i5-2320-8-GB-1-TB-90GB-SSD-GTX550
pho201:
FS9:n pyörittämiseen tuo laitteisto riittää oikein hyvin. Tuon simun kaatuminen ei kuitenkaan yleensä johdu laitteistosta vaan monista muista seikoista. Suomi-maisemissa on muutamia tunnettuja, mutta ei paikallistettuja ongelmia kuten esimerkiksi lähestyttäessä Tamperetta pohjoisen suunnasta. Malmin maisemassa on myös pari tiedostoa, jotka aiheuttavat kaatumisen joissakin koneissa.
Tässä pieni luettelo muista mahdollisista kaatumisen syistä:
-texture-kansio landclass-maisemissa
-tupla afcad jollekin kentälle
-vanha ei-yhteensopiva mittari jossain koneessa (FS9 ei tarkista niitä toisin kuin FSX)
-vaadittu textuuri maisemassa puuttuu
-kaksi samannimistä maisemaa
-ongelmallinen effect-tiedosto (tai muu tiedosto)
-näytön väärät asetukset
-viallinen AI-kone, maisema, afcad, bgl-tiedosto tai fsg.cfg-tiedosto (asetus siellä)
-tyhjä texture-kansio
-ongelma dll-tiedoston kanssa (FS9 ei tarkista toisin kuin FSX) - jotkut pitää laittaa fs9.cfg-tiedostoon otsikon [old modules] alle
ja sitten voihan se vika olla myös hardwaressa
esimerkiksi:
-viallinen näytönohjaimen, äänikortin tai muu ajuri
-video cashing päällä koneen setupissa
-muu hardis-ongelma
Pekka
thai99:
Mä ajattelinki että tuo kone pyörittäisi fs9 :ä. Kiitos näistä vinkeistä. Mulla on sitten taas että se kaatu kun lähestyn Tamperetta etelä suunnasta.
Vantaata lähestyessä se kaatuu ja Malmilla kaatuu. Kun lennän vaikka pinnoilla 180 - 370 niin maisemat ihan täyttä ouuroa ja sitten kun lähen laskuun niin se ei
välttämättä lainkaan palauta sitä ennalleen.
Wanhis:
Mä ajattelinki että tuo kone pyörittäisi fs9 :ä. Kiitos näistä vinkeistä. Mulla on sitten taas että se kaatu kun lähestyn Tamperetta etelä suunnasta.
Vantaata lähestyessä se kaatuu ja Malmilla kaatuu. Kun lennän vaikka pinnoilla 180 - 370 niin maisemat ihan täyttä ouuroa ja sitten kun lähen laskuun niin se ei
välttämättä lainkaan palauta sitä ennalleen.
Kuulostaa tutulta, Meikäläisen ikivanha "pena 4:nen" tekee myös välillä tuollaista. Puhti koneesta vain loppuu ja kun muistit, prosessorit ja mitkä lie, kuormittuvat liikaa niin siihen ei sitten enään paljon tarvita kun kaatuu koko kone.
Joku tuommoinen ehdottamasi superkone meikäläiselläkin pitäisi olla Fs9:ää varten niin pyörisi simu kunnolla. Tuossa vain arvelluttaa tuo 64bit-Win 7-käyttöjärjestelmä. Kuinka paljon on vanhoja hyviä lisureita ym. ohjelmia jotka eivät toimi 64-bit käyttiksessä? Minulle ainakin olisi katastrofi mikäli tutut maisemansuunnittelu työkalut ja ohjelmat eivät toimisikaan.
Saako tuommoiseen superkoneeseen asennettua vanhan kunnon Win-XP Homen rinnakkaiseksi käyttöjärjestelmäksi jolla sitten pyörittelisi Fs9:ä?
Vai olisikohan parempi vaihtoehto Fs9:ä varten hankkia joku käytetty tuplaydinprosessorilla ja Win XP-llä varustettu kone, Ilmeisesti semmoisellakin pyörisi ihan hyvin, vai?
thai99:
Mä en tiedä paljon mitää tommosista jutuista.
Tuli muuten mieleen että jaksaako kone pyörittää FSX ja esim aerosoftin arlanda lisuria?
Navigation