FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.08.20, 19:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Ilmoitus.
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: Ilmoitus.  (Read 3177 times)
Jaakko Pyrrö

Date Registered: 28.03.16

Ilmoitus.
« on: 12.01.20, 15:09 »

En ole käynyt pitkään aikaan, mutta nyt tulin kertomaan, että minulla on viimeinkin FSX: Steam edition peli.
Jaakko Pyrrö

Re: Ilmoitus.
« Reply #1 on: 12.01.20, 16:12 »

Olen ollut kauan poissa, kun on ollut paljon kiireitä  Cry , mutta kunhan kiireet hellittää, niin ehkä tuotan jotain omia lisäosia tähän peliin.
Juhani Pelli

Date Registered: 10.02.09

« Reply #2 on: 12.01.20, 16:26 »

Olen ollut kauan poissa, kun on ollut paljon kiireitä  Cry , mutta kunhan kiireet hellittää, niin ehkä tuotan jotain omia lisäosia tähän peliin.

Kiva kuulla...meitä on vielä muutamia sen käyttäjiä
Jaakko Pyrrö

« Reply #3 on: 12.01.20, 16:29 »

Itse pelaan paljon sitä FS9 peliä, kun siinä minulla on hyviä lisäkoneita, kuten: Norwegian Air Shuttle, Embraer E-120 ja Pilatus PC-12.
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #4 on: 12.01.20, 16:41 »

Itse pelaan paljon sitä FS9 peliä, kun siinä minulla on hyviä lisäkoneita, kuten: Norwegian Air Shuttle, Embraer E-120 ja Pilatus PC-12.

Minulla myös Fs9 edelleen käytössä. Ei ole oikein mitään syytä vaihtaa versiota uudempaan ja tuohon on niin paljon tullut hankittua noita kaupallisia lisäosia. Tongue
Itseasiassa niitä on jo riittävästi eikä ole tullut osteltua viimeaikoina lisää Smiley

« Last Edit: 12.01.20, 17:19 by Jari Vanhatupa »

Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

« Reply #5 on: 12.01.20, 18:10 »

Uskomatonta!

i7 6700K 4,6GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN10/3 x SSD/ Sony 55" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #6 on: 12.01.20, 20:20 »

Hiljaseksi vetää kyllä Grin

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #7 on: 15.01.20, 08:00 »

Noin 182 kpl - onhan siinä ollut tutustumista eri konetyyppeihin ja aikakin on oletettavasti kulunut rattoisasti  thmbup

Tapio Ehder

Date Registered: 10.09.16

« Reply #8 on: 15.01.20, 08:05 »

Ymmärrän hyvin fs9:n käyttäjiä, varsinkin jos on tuollainen arsenaali ostettuna. Fs9:n etuna on sen toimivuus huonossakin tietokoneessa, ei ole stuttereita eikä muitakaan harmeja. Latasin huvikseen tuon fs9:n uudestaan koneeseeni ja oli ilo pistää kaikki säädöt kaakkoon ja silti toimi sulavasti!  Koneet ovat kyllä ok ja niillä pystyy harrastamaan lentosuunnistusta yms, mutta maisemat tuntuvat nyt P3D:hen ja FSX:äänkin verrattuna surkeilta.  Jollakin tavalla oli nostalgista kokeilla tuota simua, ja jätinpä sen koneeseen, koska siellä on tosiaan sellaisia vanhoja konetyyppejä, joita ei uusimmissa ole.  Tsemppiä vaan Fs9:n , FSX:n, P3D:n, DCS:n , X-planen  harrastajille!  Jokaiselle riittää tietokoneen kykyjen mukaisia simuja. Huolestuttvalta tuntuu tulevaisuus kun tuo fs2020 julkaistaan koska tietoneen kapasiteettivaatimusten mukaan harrastuksen hinta kasvanee monelle mahdottomaksi.
« Last Edit: 15.01.20, 08:24 by Tapio Ehder »

HP h8-1111sc Intel(R) Core (TM) i5-2320 CPU@3.00 GHz, Muisti (RAM): 8,00 Gt Nvidia GT530
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #9 on: 15.01.20, 15:15 »

Siirryin FSX:stä Xplane 11- käyttäjäksi reilu vuosi sitten. Muuton yhteydessä sattui käteen FSX ja asensin sen ihan kokeilumielessä koneelle. Aika hirveän näköinen oli Cheesy Toki puuttuihan siitä kaikki lisäosat mitkä sen tekee nätimmäksi, mutta silti. FSX:stä kaipaan ATC:ta, koko maailman karttaa ja AI- liikennettä. (En simun omaa vaan sitä ilmaista minkä nimeäkään en muista enää). Nyt kun löysin Xplaneen vuodenajatkin niin ei ole FSX:ää enää ikävä. 
Jari Vanhatupa

« Reply #10 on: 16.01.20, 15:07 »

Noin 182 kpl - onhan siinä ollut tutustumista eri konetyyppeihin ja aikakin on oletettavasti kulunut rattoisasti  thmbup

Olet oikeassa, juuri niin on tapahtunut. Ilmailuhistoria ja tekniikka on tullut tutuksi kiehtovalla tavalla. Smiley

Jari Vanhatupa

« Reply #11 on: 16.01.20, 15:13 »

Aikoinaan kun siirryin pitkän harkinnan jälkeen Fs2002:ta  Fs2004:seen. niin tiesin, että suhteesta tulee pitkä.  Maisemanäkymät olivat nyt riittävän hyvät ja varsinkin sitten kun olin saanut viriteltyä simun mieleiseksi ja totuin näkymiin niin aloin panostamaan noihin lisälentsikoihin ja muuten vaan simun käyttämiseen.
Simulaattorin vaihto uudempaan on tuntunut vieraalta ajatukselta "enhän minä nyt pelkkien grafiikoiden takia" sillä puuttuvat yksityiskohdat maisemassa pystyy kyllä kuvittelemaan. En sitäpaitsi pidä muutoksista muutenkaan vaan haluan, että kaikki on koko ajan samanlaista.  Mielessäni lentosimun piti näyttää siltä kuin Fs 2004, siinä on se oma tunnelmansa ja se on ollut ihan ok.
Tongue
Olisi hienoa jos suomessakin viriäisi innostus käyttää Fs2004:ta retro ja nostalgia mielessä, se saattaisi tuoda lisäväriä ja rentoa meininkiä muuten tuohon aika "kliiniseen" todellisuuden tavoitteluun. Vaikkei lentosimuja saisikaan kutsua "peleiksi" niin jokatapauksessa vanhoilla "retropeleillä" on omat vankat harrastajapiirinsä. Tuntuu vain jotenkin siltä, että suomessa ns. "retrosimuilu" on ihan lapsenkengissään, suorastaan jopa siltä kuin se olisi jonkin "kirouksen" alla.
Undecided

Toni Määttänen

« Reply #12 on: 16.01.20, 16:10 »

Mulla on fs98 varastossa. "As real as it gets" lukee kannessa Smiley Toimiikohan nykykoneilla ja win kympissä ollenkaan...
« Last Edit: 16.01.20, 16:18 by Toni Määttänen »
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #13 on: 17.01.20, 07:15 »

...
kuvittelemaan. En sitäpaitsi pidä muutoksista muutenkaan vaan haluan, että kaikki on koko ajan samanlaista.  Mielessäni lentosimun piti näyttää siltä kuin Fs 2004, siinä on se oma tunnelmansa ja se on ollut ihan ok.
...

Kun aloitin tämän harrastuksen 2005, oli FS2004 minustakin parasta simumaailmassa (en pahemmin välitä sotakonesimuista ja muista räiskintäpeleistä vielä vähemmän). Hyvää siinä edelleenkin ovat mainiot FISDin maisemat Suomeen. Nostalgiasta en sano mitään. Se on vähän kuin makuasia. Ei siitä kannata kiistellä. Minulle ei tuosta FS2004:sta jäänyt mitään sellaista kaipausta elämään. Kun latasin sen täyteen (n. 200 GB tiedostoja), oli sen pystyssä pitäminen kuin nuoralla tanssia. Enemmän stressiä kuin hupia.  Grin

FSX hakkasi FS9:n jokseenkin kaikessa (paitsi aluksi Suomi-maisemissa), mutta sen maisemat  kolmansien osapuolten tekemiä lukuun ottamatta olivat surkean ja onnettoman välimaastosta. Tatun ja Karin Suomi-lisäosat paransivat kokemusta Suomen osalta huomattavasti myös kenttämaisemien ulkopuolella, mutta edelleenkin eron reaalimaailmaan huomasi liian helposti eikä tahtonut millään tunnistaa edes omia kotiseutujaan, vaikka tiet, järvet ja muu sellainen nyt olivatkin jokseenkin kohdallaan.

Mikäli FS2020 lunastaa edes sunnilleen lupauksiaan, siirryn ilman muuta sen käyttäjäksi enkä jää tippaakaan kaipamaan näitä vanhentuneita simuja.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #14 on: 17.01.20, 07:16 »

Mulla on fs98 varastossa. "As real as it gets" lukee kannessa Smiley Toimiikohan nykykoneilla ja win kympissä ollenkaan...

Jos se on 32-bittinen softa (en muista koska minulla ei tuota ole koskaan ollut), niin toimii. 16-bittiset ohjelmat eivät toimi 64-bittisissä käyttiksissä (tosin käyttiksen pro-version omaavat voivat halutessaan hankkia lisämoduulin, jolla nuo vanhemmatkin softat saa toimimaan).

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Toni Määttänen

« Reply #15 on: 19.01.20, 08:06 »

Jos se on 32-bittinen softa (en muista koska minulla ei tuota ole koskaan ollut), niin toimii. 16-bittiset ohjelmat eivät toimi 64-bittisissä käyttiksissä (tosin käyttiksen pro-version omaavat voivat halutessaan hankkia lisämoduulin, jolla nuo vanhemmatkin softat saa toimimaan).

Itseasiassa löysin myös fs 2000:n. Se ei toiminut missään yhteensopivuustilassa, joten tuskin tuo ysikasikaan... Sad
Tapio Ehder

Date Registered: 10.09.16

« Reply #16 on: 19.01.20, 08:40 »

Kyllä fs9 toimii Windows 10:ssä, mutta vaatii pientä virittelyä. Netistä löytyy ohjeita. http://calclassic.proboards.com/thread/7470/fs2004-start-read

HP h8-1111sc Intel(R) Core (TM) i5-2320 CPU@3.00 GHz, Muisti (RAM): 8,00 Gt Nvidia GT530
Toni Määttänen

« Reply #17 on: 19.01.20, 09:05 »

Kyllä fs9 toimii Windows 10:ssä, mutta vaatii pientä virittelyä. Netistä löytyy ohjeita. http://calclassic.proboards.com/thread/7470/fs2004-start-read

Mutta fs9 on fs2004. Oli puhe fs 2000.
Pekka Holopainen

« Reply #18 on: 19.01.20, 09:46 »

Tuo edellä esittämäni oli absoluuttinen ehto ohjelmien toimivuudelle (alun perin rautapohjainen vaatimus). On lukuisia muita syitä miksi joku vanha ohjelma ei toimi uudessa käyttiksessä (edes yhteensopivuustilassa). Alla pikaisella googlauksella löydetty linkki tämän asian tiimoilta:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/flight-simulator-2000-on-windows-10/05c36e48-5f78-4104-a851-ef01a45d17bb

Edit:
Koska MS lopetti tuen Windows 7:lle 14.1.2020 (sain sieltä ihan virallisen ilmoituksen asiasta), päivitin koneeseen Windows 10:n. Hyvin toimii FSX myös tässä käyttiksessä ilman mitään lisätoimenpiteitä. Ainoa pikku ongelma minkä olen huomannut oli se, että FSX:n joystick-asetukset katosivat jonnekin, ja ne piti uudelleen asetella. Ei tuo päivitys ollut mitenkään välttämätön, mutta FS2020:n ilmestyttyä PC menee kuitenkin vaihtoon. On tässä nyt hyvää aikaa ennen sitä opetella W10:n saloja.

Windowsin ilmaisen päivityksen kymppiin saa edelleenkin seiskalle ja kasille MicroSoftin sivuilta: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 (kolmannella kotimaisella) ja https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 (Suomi-versiona).

Tämä vanha koneeni on edelleenkin suhteelisen nopea, kun vertaa esimerkiksi moniin nykyläppäreihin. Sen päivitys kesti n. 1,5 tuntia. Vaimon läppärin päivitys kymppiin kesti 4 tuntia. Ihan hyvin näillä vanhoillakin koneilla tekee kaikki muut hommat paitsi pelaamisen, joka on ainoa syy hankkia uutta rautaa.

Päivitykseen ei tarvitse varata mitään lisenssi- tai sarjanumeroita. Päivitysohjelma tunnistaa laitteen käyttöjärjestelmätiedot automaattisesti. Ainoastaan joihinkin kysymyksiin pitää vastata.

Pekka
« Last Edit: 19.01.20, 10:04 by Pekka Holopainen »

Toni Määttänen

« Reply #19 on: 19.01.20, 13:05 »

Juu, tuossa vaan kehoitetaan kokeilemaan niitä yhteensopuvuustiloja. Ei se auta. Pakko varmaan myöntää, että ei pääse retrotunnelmaan enää Sad
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1