FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.01.20, 23:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro  (Read 651 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« on: 13.01.20, 07:39 »


Continental Micronesia 957 PKWA Kwajalein Bucholz AAF - PKMJ Majuro Atoll, Marshall Islands International

Eletään vuosia ennen kuin Continental ja United yhdistyivät. Tähän hätään ei löytynyt täysin oikeaa painttia koneeseen, mutta aika lähellä.  Cool

Käynnistellään APU joka löytyy ohjaamon oven vierestä. (Malli on saanut vähän kritiikkiä tuosta takaseinästä, mihin on lätkäisty tuollainen huonohko tekstuuri... no sama mulle)


Kun APU tuottaa meille sähköä, niin INS laitteeseen täytyy syöttää tämänhetkiset koordinaatit. Align prosessi kestää noin 10 minuuttia.


Lastaaminen onnistuu kätevästi. Polttoainetta pitää ottaa reippaasti, koska varakenttänä toimii lähtökenttämme. MAX landing weight menee tällä hetkellä yli, mutta kyllä se siitä kun saa polttoainetta vähän poltettua vähemmäksi.


Edessä on aikamoinen hälytyshe****ti jos konetta ei paineisteta oikein. FLT altitude 31000 joka taulukon mukaan antaa kabiinille 4100ft, joten säädetään nämä. FLT-GRD namiska pitää muistaa laittaa asentoon FLT ennen lentoonlähtöä.


Nakkikannut ja kaikki.  Cool


INS on päässyt kartalle, tietää missä ollaan, ja olen tällä välin syöttänyt laatikkoon myös reitin, joten voidaan alkaa käynnistelemään kone.


FUEL BOOST PUMPS - ON


GALLEY POWER - OFF, BLEEDS - ON, PACKS - OFF


Nakit lähtevät helposti käyntiin.... mukava fiilis noissa mittareissa.  Smiley Tässä vielä 1 moottorin käynnistys meneillään


ALL GEN - CLOSE


HYDRAULICS SYSTEM A & B PUMPS - ON


Alkaa olla valmista


Tällä lennolla saa tupakoida, mutta kielletään se nyt näin lähdön aikana


Ja vihdoin pääsee liikkeelle....


Lähellä kiitotien päätä on tällainen viivahässäkkä, liekö joku "kohdistuspaikka".... X-Planessa on ihan mukava systeemi, että käyttäjät voivat tehdä lentokenttiä, jotka liitetään aina uusimpaan X-Plane versioon. Näitä Tyynenmeren kenttiäkin on tehty ihan kiitettävästi, latasin vain ilmakuvat.


Pikakelauksella eteenpäin...


Autopilotti on vähän rasittavassa paikassa näin nojatuolilentäjälle, ei kai tuo oikeassa koneessa sillai huonossa paikassa ole.


Flight director säädetään erikseen, Autopilot paneelin asetukset eivät vaikuta siihen. Asetin AI-liikennettä simuun, mutta ei näkyny virtuaali Matt Guthmilleriä.


Lyhyehkön cruise-osuuden jälkeen INS on hienosti joohdattanut meidät Majurolle...












Kaikki rojut ulkona © Tosin nakkireverssit eivät näytä mitenkään nauravan tässä. Ymmärsin, että joissain myöhemmissä moottoreissa oli selvästi näkyvät luukut, niin kuin Finnairillakin DC-9/MD80 koneissa.


Kiva kone.  Cool Ja mukava lentää noilla höyrymittareilla.
« Last Edit: 13.01.20, 08:19 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4553
Date Registered: 19.06.07

Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #1 on: 13.01.20, 08:45 »

Hieno setti  thmbup
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4428
Date Registered: 18.12.01

Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #2 on: 13.01.20, 16:48 »

Vanhaa rautaa Grin Kivaa vaihtelua. Muutama Kreikan reissu on 727 matkustamossa tullut heitettyä. aika legendaarista oli myös kävellä raput ylös / alas koneen peräkartiosta. Sterling oli yhtiö, ja ainakin muistan yksilöt OY-SBO / OY-SBI, ovat romutettu sittemmin...

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #3 on: 13.01.20, 17:58 »

Yritän kuumeisesti miettiä, olenko itse ollut 727 kyydissä missään, mutta varmaankaan en. Lufthansan Boeingit 733 ja 735, Braathens 737-200 on ehkä lähimpänä. Malev Tupolev 154 (?), se kolmimoottorinen härpäke. Sitten DC-9:t, joihin myös joskus kiivettiin takaportaita pitkin. Islannissakin aloin rampata vasta aikoihin, jolloin Icelandair lensi 737-400 ja 757-200 koneilla.
« Last Edit: 13.01.20, 18:06 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4428
Date Registered: 18.12.01

Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #4 on: 14.01.20, 06:26 »

Joensuussa taisi olla myös Finnairin DC-9 takaportaat käytössä, kun tulimme koneesta pois Grin

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5466
Date Registered: 14.12.05

Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #5 on: 14.01.20, 08:18 »

Kiitos Tatu mainiosta kuvasarjasta.

Finskin kalustoon ei muistaakseni kuulunut tuota konetta, joten sen kyydissä en sitten ole ollut. Sen sijaan lähes kaikissa muissa Finnairin koneissa kyllä lähtien vuodesta 1954 ja DC-3:sta (siihen aikaan yhtiön nimi taisi tosin olla Aero). Paljon myöhemmin sitten muidenkin yhtiöiden koneita tuli kokeiltua.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #6 on: 18.01.20, 08:57 »

Ei noita 727 koneita tainnut pohjolassa lentää muut kuin Sterling Tanskassa ja Icelandair Islannissa.

Tutkin, että ehkä tuo Micronesia ei olisi hankala maalattava, ja lähti sitten lapasesta koko homma.




Joku jännä yhteistyökuvio vissiin ollut DHL:n kanssa joskus. Kohtuu ruman maalauksenkin ovat koneeseen saaneet, mutta toisaalta jännä yksityiskohta.


Tällä ei sitten ole tietenkään mitään tekemistä Micronesian kanssa, mutta sattui tässä kerran silmiin tuo Braniff Ultra paint scheme. Minusta aika tyylikäs. Tämä on kuitenkin ensimmäisen Braniffin konkurssin jälkeinen Braniff  Tongue koska alkuperäisissä Ultra painteissa ei lukenut Braniff International, eikä tuolla fontilla.  Cool Eli tämä on joko Braniff II tai Braniff III (tai molemmat) arviolta 1988-1992 ajalta.

« Last Edit: 18.01.20, 09:02 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5466
Date Registered: 14.12.05

Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #7 on: 18.01.20, 09:12 »

Noissa kahdessa ylimmässä kuvassa peräsimen maapallokuvio näyttää suoraan United Airlinesilta kopioidulta.


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #8 on: 18.01.20, 09:29 »

Noissa kahdessa ylimmässä kuvassa peräsimen maapallokuvio näyttää suoraan United Airlinesilta kopioidulta.

 Grin Et ole tainnut seurata noita amerikanpoikien touhuja....

Continental ja United yhdistyivät tässä muutama vuosi sitten. United piti Continentalin maapallon pyrstössä jokseenkin, jos ei jopa ihan, samanlaisena kuin mitä se oli Continentalilla. Vastikään United esitteli uuden ilmeen, missä pyrstön maapallo on kokonaan sininen.

'Don't panic'
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5466
Date Registered: 14.12.05

Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #9 on: 18.01.20, 14:04 »

En tosiaankaan. Ei kiinnosta ja toisaalta maailma muuttuu nykyään sitä vauhtia, että ei tällainen vanha ukko enää perässä pysyisi vaikka yrittäisikin. Tuo peräsimen väritys vain vaikutti tutulta ja googlaus toi mainitsemani tuloksen.

Smiley


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #10 on: 18.01.20, 15:31 »

En tosiaankaan. Ei kiinnosta ja toisaalta maailma muuttuu nykyään sitä vauhtia, että ei tällainen vanha ukko enää perässä pysyisi vaikka yrittäisikin. Tuo peräsimen väritys vain vaikutti tutulta ja googlaus toi mainitsemani tuloksen.

 Smiley

Ihan huumorilla vain huutelen täältä....  Cheesy huomasin tuossa itse yks päivä, että maailmaan on syntynyt Airbus A220.  Shocked Ei ollut hajuakaan, että sellainen on olemassa.

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #11 on: Yesterday at 07:23:42 »

Roiskahti maalit vähän....  Roll Eyes



'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9571
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Air Mike 957 Kwajalein - Majuro
« Reply #12 on: Today at 19:31:23 »

Ihan mielenkiintoinen projekti, nuo Braniff maalaukset siis. En nyt muuten olisi jaksanutkaan alkaa koko hommaan, jos siinä ei jotain mielenkiintoista olisi. Olen tässä viime päivinä kääntänyt netin ympäri ja etsinyt tietoa Braniff Ultra Paint Scheme asioista. Tämä oli viimeinen maalaustyyli ennen Braniffin konkurssia 1982, saattoi jopa edesauttaakin konkurssia joiltain osin. Ei esim. ole kovin taloudellista pitää kovin monta eri väristä konetta ja niiden sisustuksia, vaikka vaihtelu ja erilaisuus olivatkin alkuperäisin Braniffin valtteja. Tällaiset maalaukset olivat kovin uutta tuohon aikaan, ja Braniff toimi omalta osaltaan koekaniinina.

Ilmeisesti alkuperäinen suunnitelma oli maalata koneet metallihohtoisiin väreihin. Toinen oli "Metallic Blue" ja toinen "Sparkling Burgundy". Varsin pian huomattiin, ettei maali pysy koneessa, vaan repeilee pois. Vain kaksi yksilöä maalattiin näillä metalliväreillä, loput perinteisemmin keinoin. Nämä metallimaalaukset kuitenkin lensivät loppuun saakka, eli noin 1978-1982, vaikka maalit repeilivät ja niitä ilmeisesti vähän paikkailtiin välillä.

Metallic Blue


Mercury Blue


Sparkling Burgundy


Burgundy

« Last Edit: Today at 19:40:31 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1