Vinkkejä aloittelevalle simupilotille?

<< < (5/5)

Fisumisa:
Tervetuloa Toni.

Tämä on oikea foorumi simupilootille.

jhyv:
Up. Nostan tän keskustelun ylös, koska omat "ongelmani" ovat hyvin samanlaisia kun tässä käsitellyt.

Olen melko tuore FS9-pilotti (kokemusta jonkin verran sotapuolelta). Ohjaimina käytän X45:sta ja tärinaratti-polkimet yhdistelmästä polkimia sivuperäsinkontrollina. Polkimet ei ole kovin hyvät tähän tarkoitukseen, mutta kyllä niillä koneet kiitoradalla nousussa pitää.

Ongelmani koskee sivuperäsimen trimmiä tai sen puutetta. Aloitin lento-opettelun cessna 182:lla, koska siinä on ko. trimmi ja potkurin lapakulmien säätömahdollisuus. Trimmi ei vaan tunnut toimivan kovin hyvin. Kun sitä hipaiseekin, niin kone on aivan "poskellaan" ja kaartaa järkästi. Onkohan kyseessä mikropehmeen mallintama ominaisuus vai onko minun ohjaimien säädöissä vikaa ?

Ja loppuun vielä että tarkoitus on joskun tulevaisuudessa lentää VATSIM:ssä. Ensiksi on kuitenkin opeteltava lisää ja hommattava enemmän kaistanleveyttä.

motojuzzi:
Millä/mistä sä sitä rimmiä säädät? Kokeile ihan vaan hiirellä klikata/kiskoa sitä peräsintrimmivipua siinä paneelissa ja ainaskin pitäis toimia paremmin.

Mutta siis, jos et oo sotapuolella keskittynyt tekemään mitään kauheen hallittuja laskeutumisia, odotuskuvioita ym. kannattaa käydä ne fs9:n koulutustunnit hyvin läpi.

jhyv:

Millä/mistä sä sitä rimmiä säädät? Kokeile ihan vaan hiirellä klikata/kiskoa sitä peräsintrimmivipua siinä paneelissa ja ainaskin pitäis toimia paremmin.

Muistaakseni sillä ei ole merkitystä miten sitä trimmiä säädän. Lopputulos (=kone kaartaa aivan liian paljon) on sama jos klikkaan trimmipyörää hiirellä tai säädän trimmiä ohjainen napeilla. Siinä pyörässä on kyllä reilusti liikevaraa mutta aivan minimaalinenkin säätö pistää koneen uuteen suuntaan. Tarkastan tän säätöjutun illalla, koska muisti voi pettää.

Mutta siis, jos et oo sotapuolella keskittynyt tekemään mitään kauheen hallittuja laskeutumisia, odotuskuvioita ym. kannattaa käydä ne fs9:n koulutustunnit hyvin läpi.

Tuota juuri olen tällä hetkellä tekemässä. Laskeutumis + lentotreeniä ja opettelemassa suunnistusta yms. Paaaaaaljon on vielä treenattavaa, mutta onneksi ei ole kiire  

Navigation

Up one level

Previous page