AY355: EFHK-EFKK-EFVA
(1/1)
MasterBaziz:
Lentolistassani komeilee tällanen:
8 SA WORK AY355 EFHK 1220 EFKK 1330
9 SU WORK AY355 EFKK 1345 EFVA 1415
Lähetin jo mailia Salomonille, mutta sitten innostuin itse tutkimaan. Ja kas kummaa, molemmat lennot löytyvät Finnairin aikataulusta. Kysymys kuuluu: Miten noilla kahdella voi olla samat lennonnumerot? Ennenkin on kohdalleni osunut tuollasia "ympyrälentoja" (eli ei palata suoraan EFHK:lle), mutta aina niillä on eri numerot ollut..
sami:
Hömhömhöm.. Onkohan nyt ihan oikea aikataulu ollut käytössä, koska minun tietokanta kertoo 355:n olevan EFHK-EFOU. Varmaan tarkoitit 335..? Koska se täsmää.
En tosiaan tuon logiikkaa tiedä sen kummemmin. Mutta selkeä virhe tuossa on, koska yötaukoa tuolla Kokkolassa ei pidetä. Ovat näköjään pienentäneet kääntöaikaa 15 minuuttiin (!) ja meidän ohjelma pitää edelleen minimikääntönä 20 minuuttia, josta aiheutuu että tuohon laitetaan automaattisesti tauko tai etsitään muu jatkolento.
MasterBaziz:
Joo, typotin, eli lento on 335.
Eli ymmärsinkö oikein, että tuo AY335 on oikeastaan lento EFHK-EFVA, joka tekee välilaskun Vaasassa? Ilman sen kummempia tankkauksia. Vaihdetaan vain matkustajia ja lähdetään pois, vai?
Modiale:
Moi,
Väärin, katsomalla VF:n uutta aikataulua AY335 lennot ovat seuraavat:
AY335 EFHK EFKK 1220 1330 ATR 72 1----67
AY335 EFKK EFVA 1345 1415 ATR 72 1----67
AY335 EFVA EFHK 1430 1530 ATR 72 1----67
ATR-72:n max. lentomatkan laskemalla varmaan saa viitteitä, tankataanko vai ei. Itse en ole lentänyt kyseisellä lentokoneella, mutta Sami voinee varmasti tarkentaa asiaa.
sami:
Juu, no ei 15 minuutissa paljoa kyllä ehditä tankkailla. ja kyllä tuon varmaan yhdella tankkauksella läpi pitäisi päästä, mutta kannattaa laskea se
Navigation