Mikä mittarivarustus tarvitaan?

<< < (3/6) > >>

juice:

Akiitivisena lennonjohtajana haluan taas muistuttaa lentäjiä, että se SID ei ole vain reitti, vaan myös ohjeet kartan reunassa. Tärkein näistä ohjeista on ohje radioyhteyden siirtoon.

Muistuttaisin vielä, että EFHK:n SIDeissä alkuselvityskorkeus on 4000 jalkaa. About joka toinen luulee, että saavat nousta matkalentopinnalle suoraan... Tuohonkin on hyvä kiinnittää huomiota.

phedlund:
Ja etteikö nettipilotti löydä tietoa mistään? VACC Finlandin sivuille vaan ja Tutorials->Pilot->Pilot's guide to EFHK. Suositeltavaa lukemista kaikille VATSIM-lentäjille jotka aikovat lentää EFHK:lle/:lta.

phedlund:
PVO5C selostettuna :

Yleistä:
- Kun rullaat kiitotielle, varmista että transponderissa on oikea koodi ja laita transponderi päälle asentoon ALT.
- Lentoonlähdön jälkeen lennä kiitotien suunnan mukaisesti kunnes läpäiset 700ft. Säilytä vähintään 300ft/NM nousugradientti (vastaa 5.0%) kunnes saavutat 4000ft.
- Kun läpäiset 1500ft, ota yhteys Helsingin tutkaan taajuudella 119.10
- Läpäise 2000ft mahdollisimman nopeasti meluhaittojen vähentämiseksi.
- MAX Nopeus 250KTS IAS kunnes 4000ft ellet saa muita ohjeita.

PVO5C :
- Kun läpäiset 700ft, kaarra vasempaan ja seuraa Helsingin VORin (HEL, 114.20) radiaalia 193 ulospäin. Kun ohitat 7 NM DME HEL, kaarra vasempaan ja seuraa Porvoon VORin (PVO,112.80) radiaalia 245 sisäänpäin (ruuvaa siis HSI:n neula suuntaan 065). Ohita 19DME PVO korkeudella 4000ft.

Flyer:

Monet väylistä ovat vain yksisuuntaisia, mutta tuota tietoa ei kyllä minun mielestä nettipilotti mistään löydä. Ellei osta AIP:tä tai Jeppeseniä. Jostain "preferred routes" hakemistosta kyllä löytää suositellut väylät mutta mistään ei tiedä että miksei toista täysin vastaavaa väylää voisi käyttää. .. Huono homma, koska tuo sama ongelma on ollut jo iät ja ajat.
Y78 ei ole yksisuuntainen väylä, vaan rajoitus löytyy RAD:sta. Jokainen asioista hiemankin enemmän tietävä lennonsuunnittelija osaa viitsiessään tämän tapauksen huomioida kyllä toistakin kautta, mistäs löydät SID:n Orimaalle, kun sen sijaan saapuvat näyttäisivät tulevan sitä kautta?

http://www.cfmu.eurocontrol.be/rad/30oct/rad9.pdf

Olin tapahtumahetkellä Hesan tutkassa ja kämmi oli osittain myös minun vikani. Ilmeisesti jätin plaanin vilkaisematta ja annoin suoraan selvityksen, jonka lentäjä luki takaisin. Sitten vaihdettiin vektoreihin lähdössä ja tuli sekoiltua vielä lisää. Pahoittelen virhettäni.

Kimix:

Olin tapahtumahetkellä Hesan tutkassa ja kämmi oli osittain myös minun vikani. Ilmeisesti jätin plaanin vilkaisematta ja annoin suoraan selvityksen, jonka lentäjä luki takaisin. Sitten vaihdettiin vektoreihin lähdössä ja tuli sekoiltua vielä lisää. Pahoittelen virhettäni.

Moi.

Eipä tuo mitään. Hyvinhän tuosta selvittiin. Mä ainakin opin tuosta taas paljon uusia juttuja.

Lensin äsken uudelleen tuon saman reitin ja nyt tuo GPS toimi oikein. Auttoi kummasti kun latasin FS2002:n alussa tuon lentosuunnitelman koneen sisuksiin  

T:Kimmo

Navigation

Up one level

Next page

Previous page