Ilmailumuseon kanssa yhteisprojekti?!

(1/2) > >>

kostiainen1:
Tulipa tuossa mieleen vanhana Ilmailumuseon työntekijänä että siellähän on varastossa useita koneiden ohjaamoja tai kokonaisia koneita joita ei ole esillä missään...
Mitäpä jos joku lähestyisi heitä ja kysyisi josko johonkin niistä voisi rakentaa kotiohjaamon jossa ajettaisiin esim. FS2004:sta? Siitä voisi sitten ottaa muutaman euron kävijöiltä ja naatiskella muuten sitten sulkemisajan jälkeen=) Olisiko mitään ideaa?
Ainakin siellä kakkoshallissa on Fokker Frienshipin ohjaamo, DC-8:n ohjaamoharjoittelulaite, DC-10 ohjaamoharjoittelulaite ja DC-6:n ohjaamo...

Lonkka:
Tommonen kasin flightdeck olisi oiva kotibaarin aihio,siinä pilotinpallilla voisi nallekin maistua

T:Harri

owenjr:
Quote

Tulipa tuossa mieleen vanhana Ilmailumuseon työntekijänä että siellähän on varastossa useita koneiden ohjaamoja tai kokonaisia koneita joita ei ole esillä missään...
Mitäpä jos joku lähestyisi heitä ja kysyisi josko johonkin niistä voisi rakentaa kotiohjaamon jossa ajettaisiin esim. FS2004:sta? Siitä voisi sitten ottaa muutaman euron kävijöiltä ja naatiskella muuten sitten sulkemisajan jälkeen=) Olisiko mitään ideaa?
Ainakin siellä kakkoshallissa on Fokker Frienshipin ohjaamo, DC-8:n ohjaamoharjoittelulaite, DC-10 ohjaamoharjoittelulaite ja DC-6:n ohjaamo...



Hieno idea, kannattaa ehdottomasti ensiksi tarkistella taustoja museon suunnalta, onko siihen heidän puolelta kiinnostusta! Mikäli olet siellä ollut töissä, olisiko tuo tarkistelu simun heiniäsi?

- Kaikki ohjaamot kuntoon ja eikun kimppasimuiltoja!

// Joni

kostiainen1:
Quote

Hieno idea, kannattaa ehdottomasti ensiksi tarkistella taustoja museon suunnalta, onko siihen heidän puolelta kiinnostusta! Mikäli olet siellä ollut töissä, olisiko tuo tarkistelu simun heiniäsi?

- Kaikki ohjaamot kuntoon ja eikun kimppasimuiltoja!

// Joni


No, kuten sanoin, olen OLLUT siellä töissä aikoinaan. Voinhan sitä kyllä kysyä, riippunee pitkälti siitä mitä se vaatisi ja kuinka suuria muutostöitä näytteillä olevat ohjaamot kokisivat. Kyseessähän on museotavara johon ei varmaankaan kauhean suuresti saa pysyviä moddauksia tehdä... Periaatteessa kai kyse olisi näyttöjen asentamisesta ikkunoitten taakse ja jonkinlaisten ohjauslaitteiden kytkemisestä ohjaamossa oleviin vitkuttimiin sekä compuutterin jemmaamisesta johonkin fiksuun paikkaan.
Voin alustavasti asiaa tiedustella ja ottakoot sitten oikeat tahot asiassa enemmän kantaa. Hienointahan olisi tehdä systeemi jossa kävijät voisivat itse laittaa euroja sisään ja kone käynnistyisi itse esim hesasta ja sillä voisi sitten kurvailla annetun ajan puitteissa. Näissä vaan tulee ongelmaksi se kuinka kauan ne käyttöä kestäisivät kun ketään ei olisi sivusta seuraamassa miten niitten kanssa touhutaan. No, idea heitetty, katsotaan eteneekö mihinkään.

AkiKettu:
Quote

Periaatteessa kai kyse olisi näyttöjen asentamisesta ikkunoitten taakse ja jonkinlaisten ohjauslaitteiden kytkemisestä ohjaamossa oleviin vitkuttimiin sekä compuutterin jemmaamisesta johonkin fiksuun paikkaan.


En halua olla ilonpilaaja koska tuo on hieno idea. Mutta oikean koneen runkoon toi ei oo ihan noin yksinkertaista. Etenkin historialliset koneet on pohjautunut analogisiin mittareihin ja siten niissä ei todennäköisesti ole tilaa näytöille (avioniikalle tarkoitettu tila liian pieni tai sielä on rakenteita jotka sen estää).  Ja on myös todennäköistä että kytkimiä ja muita on ympäri mittarien väleissäkin niin että näyttö pitäisi olla aika syvällä joka taas olisi tyhmän näköistä.  Joissain tapauksissa yosin pieniä LCD-näyttöjä voisi käyttää mutta sekin voi olla hankalaa/mahdotonta niiden muodon takia. Tietysti jos on yksinkertainen kone jossa on vähän mittareita....

Toivottavasti olen väärässä enkä pilaa hyvää ideaa!

- Aki

Navigation

Up one level

Next page