Lentokouluun Floridaan
Ilkka:
Voihan nökö mitkä sivut....No, etsin FAA:n pikkukonedatapuolelta incidenttejä enkä löytänyt tuolla nimellä yhtään, mutta firmahan on voinut vaikka vaihtaa nimensä montakin kertaa joten siitä ei voi vielä mitään päätellä.
Muuten yhdyn edellisten kirjoittajien kommentteihin siitä, että kannattaapi olla varovainen. Olipa kerran suomalaisia värvääjiä, jotka suorittivat Suomessa haastatteluja jenkkilän lentokouluun ja ottivat siitä välityspalkkion. Ja ko. kouluun "päässeitä" ja rahat etukäteen maksaneita tuli sitten maitojunalla takaisin saamatta rahojaan pois. Sillälailla 90-luvulla. Kirjoitin jopa asiasta Ilta-Sanomien tutkivalle rikosjournalistipuolelle mutta totesivat asiaan tutustuttuaan, että kaikki oli mennyt rimaa hipoen pykälien mukaan eikä ketään olisi pystytty syyttämään joten eivät asiasta juttua julkaisseet. Oli kuitenkin tavallisen härski se huijauskuvio. Pitäkää varanne ettei omat rahat mene kankkulan kaivoon.
sami:
Viimeksi joskus 1-2v muistan nähneeni HS:ssä pikkumainoksen, jossa värvättiin suomalaisia johonkin lentokouluun. Alla luki, että infotilaisuus siellä-ja-siellä Helsingissä, hinta 50 eur (tuota luokkaa).
Eli pelkkä tietojen saaminen / infotilaisuuteen osallistuminenkin olisi maksanut, joten kyllä erilaisia yrittäjiä vieläkin on. (tässä nimenomaisessa tapauksessa koulutus olisi ollut Australiassa asti, ja muutenkin vähän omituisen kuuloinen kuvio.)
Niin, ja ylipäätänsä mihin tahansa lentokouluun mennessä, kannattaa varmistaa, että kurssimaksut suoritetaan erissä eikä yhdessä isossa köntsässä (siis jos kyse on jostain useamman kymppitonnin isosta/pitkästä koulutuksesta). Ettei käy juuri niin, että maksat itsesi kipeäksi seuraavan parinkymmenen vuoden ajaksi, ja pum - firma onkin nurin ja itse ehdit jo istua ensimmäiset kaksi teoriatuntiasi.
karrik:
Tuosta sivusta sen verran, että melkein saa jopa selvää
Joskus muistan jossain päin nettiä olleen sanakirjan, jossa pystyi kääntämään yli sadalle kielelle tekstiä toisesta kielestä, suomi mukaan luettuna. Sanakirja oli tehty, mitä ilmeisemmin, vitsinä, jälki oli juuri tuollaista.
teemuv:
Onkohan minulla tylsä elämä vai miksi minä meinasin nauraa itseni kuoliaaksi...
Kyllä tähän aikaan päivästä jo täälläkin naurattaa
Luin tuo läpi ja WTF!!
Mitäköhän tuossa yritetään sanoa:
Ajaksi enemmän ilmianto, haluta katsella meidän Ahkeraan Kallellaan Asia ajaksi Kansainvälinen Lukupää, eli asettua yhteyteen objektimuoto suoraan.
msokero:
Kyllä minä lähtisin tuollaiseen lentokouluun, jos siellä todellakin tarjotaan tätä:
"Me tavallinen huikea luettelo -lta ilma-alus ja kanisteri kaupata heidät aikaa alentaa arvioida. Kimmoisuus meidän departementti koetus Edes tokko te aari unsure -lta eritä te kaivata, meidän ylänkömaa opetettu esikunta kanisteri auttaa troubleshoot arvoitus ja hahmottaa eritä te kaivata."
Aikamoinen referenssi! Kimmoisuus meidän!
Tuohan on kuin suoraan Suomen Suuriruhtinas Kunnan Waltion Julistuksesta Herran Wuonna 1845, paitsi että silloisetkin almanakat olivat parempaa suomea...
Oi, aikoja.
Navigation