Ingen AGP-acceleration

<< < (3/4) > >>

soderfjarden:

Gå in på Asus site och klicka så att du har alla nyaste drivers framför dig, finns en flik där det står bios, överst ska det finnas ett program som flashar bios, tänk nu på att om du ska flasha ett moderkorts bios så att du har en säker strömkälla! Allt krimskrams urkopplat som kan störa! för misslyckas du med flashningen så är det lättare att köpa nytt moderkort än fösöka få tillbaka det gammla!

Ok, jag vet inte riktigt om jag törs göra detta, med flashningen.   Kanske jag låter det vara, som det är?  

Jag har en strömkälla på 360 W. Krimskrams menar du väl typ joystick, wheel osv?

PS: Jag tycker också att ASUS är ett mycket bra märke.

Lbt564:
Hej

Steve jag tycker också att du ska låta bli om du inte vill ta risken!Men har hört att 350w är inte mycket för ett sånt grafikkort!

iPEX:
med krims krams menar jag allt som inte behövs för att du ska kunna driva en dator, ljudkort, extrafläktar, CD, DVD, DVD-R, joystick, rattar, högtalare, extra grafikkort.

Du ska helst ha bara moderkort, CPU, ramminne och c: disken
Sen är det hur lugnt som helst!
360w nätagg är helt ok, kan driva en hel del på det!
Men man måste koppla det rätt! Det går inte koppla 9st 80mm fläktar i serie på en strömkontakt! Det säger sig själv!

soderfjarden:

Hej

Men har hört att 360w är inte mycket för ett sånt grafikkort!

Jag tycker att 360w strömkälla duger bra för tillfället.  

En sak som jag just kom att tänka på var att kräver grafikkortet och moderkortet mera ström, eller mycket mera ström om man kör på 4x eller 8x AGP speed? Det kanske är strömkällan som är för svag att inställningen hela tiden är på OFF, på AGP settings.  

Jag tror att jag avstår från BIOS-flashningen. Jag vill inte riskera att någonting skall hända med moderkortet.  

Lbt564:
Jag känner vänner som har haft problem med grafikkortet och det var för att de hade ett svagt nätagg!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page