Ingen AGP-acceleration
iPEX:
Vad har du för moderkort!!
Prova med nya drivers, inte de som följer med på CD för de är antagligen lastgammla! Kolla på moderkortstillverkarens hemsida om nya bios update, kan kanske stå nått där!
prova också och se om du kan ställa AGP som auto i bios och sen ställa in AGP4 eller 8 i drivers och se om det funkar!
Annars får man kolla om det finns nya bios updateringar på tillverkarens hemsida för moderkortet och se om det kanske finns någon text där som har med ditt problem att göra!
soderfjarden:
Hej!
steve vad har du för grafikkort?
Hej.
Jag har ett ASUS Radeon 9600XT 128.
Moderkortet, som jag har är ett ASUS A7V600.
Tack Tommy för tipset, skall kolla detta.
iPEX:
Med tanke på att 90% av min dator består av 90% av asus så känner jag mycket väl till och det är ett mycket bra märke! Så har jag kollat runder lite på deras site ang, ditt moderkort och grafikkort!
Moderkortet och grafikkortet stöder 8x så därför tycker jag att du ska köra på det istället, vad jag kunde utläsa av de bios updateringar som kommit till ditt kort!
om du nu är ett standard A7V600 och inte någon annan variant ty SE eller Deluxe så ska det inte vara några problem med AGP!
Så jag skulle nog föreslå nya drivers bara och sen se om du kan sätta AGP som auto i Bios och sedan 8x i drivers! prova detta med default inställningar i början på allt annat! Det är ju ändå windows vi snackar om!
soderfjarden:
Hej.
Jag har aldrig installerat några uppdateringar till BIOS:en förut, men jag skall försöka ändå.
När man skall installera en uppdatering till BIOS:en, är det någon exe-fil som man skall köra, eller hur gör man?
iPEX:
Gå in på Asus site och klicka så att du har alla nyaste drivers framför dig, finns en flik där det står bios, överst ska det finnas ett program som flashar bios, tänk nu på att om du ska flasha ett moderkorts bios så att du har en säker strömkälla! Allt krimskrams urkopplat som kan störa! för misslyckas du med flashningen så är det lättare att köpa nytt moderkort än fösöka få tillbaka det gammla!
Navigation