Test av svensk/skånsk LandClass
bpahe:
Hej Björn!
Det här är en fråga som vi har dryftat mycket i SDT. Man kan säga såhär - SR & W ligger rätt enligt verkliga världens koordinater, men skiljer sig en aning jämfört med hur MS har byggt upp sin värld. Så sålänge som man inte gör tex. en LC anpassad för SR & W, så blir det "fel". Tyvärr.
Denna LC görs enligt MS värld. En anpassning sker förmodligen så att det skall bli rätt om man använder Lennart Arvidssons texturpaket. Men en separat version för SR&W är inte aktuell just nu.
/hans
Biurn:
Hej hej
Hur mycket skiljer den riktiga världen från MS variant? Blir felet större med nordligare latituder?
Även om du inte funderar på att göra en anpassad variant för Scand. R&W, har du testat och sett hur det ser ut? (framförallt de korrekta vattenlinjerna är ju en dröm. Min bästa uppdatering av FS!)
Jobba på, ska bli kul att se slutresultatet
/Björn
bpahe:
Den version som finns för nedladdning är nu uppdaterad till att täcka Skåne + Blekinge, med delvis ny LC-definitioner (på gott och ont).
[ Attachment removed / expired ]
Testa, behöver input på vilka LC-typer som är "fel".
/hans
bpahe:
Även om du inte funderar på att göra en anpassad variant för Scand. R&W, har du testat och sett hur det ser ut? (framförallt de korrekta vattenlinjerna är ju en dröm. Min bästa uppdatering av FS!)
Hej!
Av de korta rapporter jag har fått verkar LCn passa relativt bra med SR&W.
/hans
bpahe:
Hej!
Här nedan finns en bild över Lund, med Scandinavian Roads & Waters aktiverat. Passar väl ganska bra ihop, eller hur?
/hans
Navigation