Styra ljudet i SB3 genom headset och högtalare?

(1/2) > >>

Tybbe:
Investerade i ett Logitech Premium USB 350 headset som jag är nöjd med, frågan är dock om det går att styra ljudet i Vatsim och SB3?
Vill gärna ha det i sådan konfig att endast ATC hörs i lurarna och resten i högtalarna, går detta att ordna och isåfall hur? Just nu ligger nämligen allt ljud i lurarna...

grimnir:
Jag vet att GoFlight har en modul för detta: www.goflightinc.com Kostar en del dock... drygt en tusenlapp.

kristerl:
Jag vet inte om jag förstår frågan rätt.

Om du menar att du vill höra ATC i ett USB headset och övrigt ljud från själva simulatorn i vanliga högtalare, så borde det räcka att ställa in ditt vanliga ljudkort som standardenhet för uppspelning av ljud i Windows kontrollpanel samt att i SB3 under "Options"->"Voice" och "Hardware" ange ditt headset på båda alternativen där. Du får antagligen starta om simulatorn för att ljudet ska hamna i de vanliga högtalarna. Så blir det i varje fall här.

mvh / Krister

grimnir:
Jag förhastade mig nog litet i mitt svar. GoFlights modul separerar alltså både offline- och online-ATC från resterande ljudmiljö och lägger det i hörlurarna. Kristers svar stämmer säkert bra för SB, även om jag inte har testat.

Litet fräck verkar den vara dock: http://www.goflightinc.com/order/product_info.php?cPath=1&products_id=33
Tyvärr inte 5.1 dock.

kristerl:
Jag håller med om att den där GoFlight-modulen ser fräck ut, men funkar den med ett USB-headset? De synliga anslutningarna på bilden ser inte ut som USB, men det kan ju finnas fler anslutningar.

Lösningen som jag beskriver fungerar både med SB3 och FSInn+AVC. I övrigt vet jag inte. Eftersom USB-headsetet ser ut som ett eget ljudkort i Windows ögon så är det lätt att peka om SB3- eller AVC-ljudet dit. Utan USB antar jag att det är krångligare. Har aldrig provat det.

mvh / Krister

Navigation

Up one level

Next page