Lentokenttien turvatarkastuksista.

(1/51) > >>

westmi:
Sattuipa perjantaina Vienin kansainvälisellä lentokentällä.

Ystäväni oli viikon vierailulla Vienissä Finnairin siivillä ja pois tullessa oli päässyt koneeseen kokonaan ilman turvatarkastusta. Lähtiessä Helsingin päädyssä oli ollut normaalit metallinpaljastimet ja läpivalaisut, mutta Vienissä kävellyt repun kanssa ilman mitään kontrollia.

Onko muilla kokemuksia euroopan kentiltä vastaavasta menettelystä? Itseäni ainakin jäi mietityttämään näin Osaman jälkeisenä aikana.

AnttiH:
Muutama vuosi sitten tuli itse matkustettua Helsinki-Oulu-Helsinki-väliä jonkin verran, ja muistaakseni koskaan ei Oulun päässä ollut minkäänlaisia tarkastuksia. Sama homma myös muistaakseni Osaman "nimipäivän" jälkeisenä aikana.

MasterBaziz:

Transit-matkaajat voivat joillakin kentillä välttyä uudelta tarkastukselta, sekin tosin todella harvinaista nykyään

hmmm? En itse ainakaan ole koskaan joutunut HK:lla turvatarkastukseen lentojen välillä.

//basse

Jufernaut:
Viime vuonna jollain Kanarian kentällä turvaportti huuti
jokaisen matkustajan kohdalla kuin viimeistä päivää mutta
sitä valvonut heppu käski vain kaikkien kävellä ohi eikä
tehnyt kenellekään mitään tarkastuksia.

sami:

hmmm? En itse ainakaan ole koskaan joutunut HK:lla turvatarkastukseen lentojen välillä.

Riippuu mistä tulet. Jos esim. Venäjältä tai muista "vastaavista" maista, niin bussi tuo sellaiselle ovelle, josta pitää kävellä turvan läpi ennen kuin pääsee terminaalialueelle jatkolentoa varten. Esim. Tallinnasta, yleisesti Euroopasta tai kotimaasta tullessa pääsee suoraan terminaaliin.

Navigation

Up one level

Next page