Lentokenttien turvatarkastuksista.

<< < (39/51) > >>

karantan:

En astuisi koneeseen missä matkustajat ei olisi turvatarkastettu. Vajaa 10v niin se on jo junissa arkipäivää (kaukojunat)

Ainoa mikä tuohon voisi johtaa olisi junissa tapahtuvien terrori-iskujen valtava lisääntyminen ja silloinkin tarkastukset rajoittuisivat maihin joissa on suurin riski. On vaikea nähdä mistä tällainen valtava lisääntyminen tulisi kun tähän mennessä junat eivät nähtävästi ole olleet terroristeille kovin houkuttelevia kohteita. Ja hyöty tarkastuksista on silloinkin melko kyseenalainen kun sabotaasin voi kohdistaa yhtä hyvin itse rataan kuin junaan.

koylijarvi:

En astuisi koneeseen missä matkustajat ei olisi turvatarkastettu. Vajaa 10v niin se on jo junissa arkipäivää (kaukojunat)

Eipä löytyne 10 vuodessa sitä rahaa, joka tarvitaan kaikien juna-asemien muuttamiseen esim. Euroopassa sellaisiksi, että edes jonkilainen turvatarkastus onnistuisi. Euroopassa useimmiten samoja laitureita käyttävät sekä kauko-, että lähijunat. Samalla pitäisi huomattavasti lisätä henkilökuntaa, jotta nuo tarkastukset saadaan suoritetuksi. Kaukojunien matkustajamäärät ovat kuitenkin monikymmenkertaiset lentomatkustajamääriin verrattuna (ja matkan keskipituus lyhyempi). Ja kuten edellisessä viestissä todetaan, pitäisi toteutuneen uhan kasvaa huomattavasti. Niinhän se oli aikanaan lentomatkustuksessakin. Mutta jos pommeja alkaisi päivittäin paukkua, niin tulisihan se jollain muotoa.

AYFF:
Olen nyt muutamana aamuna käyttänyt Priority -kaistaa EFHK:n T2:sessa ja olen huomannut että sillä kaistalla on paljon ystävällisempää henkilökuntaa kun toisella.

Oisko se taas oikeusasiamiehen paikka ? Pitäisikö tuosta valittaa? Eihän Suomessa tuollainen yksinkertaiseti vaan käy.

lkallio:

Jos meinaat islannin sisällä kulkea, niin suosittelen junalla matkustamisista. Ainakaan vuosi sitten Air Icelandilla ei ollut minkäänlaista turvatarkastusta.

koylijarvi:

Jos meinaat islannin sisällä kulkea, niin suosittelen junalla matkustamisista...

Sillä ei onnistu senkään vertaa, kun maassa ei ole rautateitä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page