IVAO Koulutuksesta

(1/2) > >>

woordi:
Moi!
Ja ensimmäisenä haluan sanoa, hienoa että tämäkin on totta. Paljon on vielä raatamista, joten jaksamisia. Mutta aiheeseen. Millainen tuo tsydeemi on, eli miten homma lähtee pyörimään koulutus/harjoitus pyynnön jälkeen? Lisäksi Minkä laajuisena on koulutusta/opastusta henk.koht. saatavissa? Nämä varmasti monia muitakin mietityttää, kuten itseänikin.
On meinaan jokunen aika kun viimoksi kävin IVAO taivaalla, ja tossa syksymmällä, kun rakentaminen hiipuu, niin olisi taas tarkoitus ryhdistäytyä taivaalle asti  .

edit: Kysytään täältäkin.
Mites IVAOssa? Onko mahdollisuus saada selvitys opastettuun ils lähestymiseen? Vaikka on ruuhkaa.

sami:
No jos minä nyt nopeimpana vastaan jotain....... Simo tarkentanee sitten piällysmiehenä.

Jos e-mailia laitat, niin oletettavasti siihen sitten meiltä joku vastaa     E-mailitse voidaan sitten tarkemmin sopia, että koska koulutetaan ja mitä koulutetaan. Itsenäisesti luettavaa materiaalia on tarkoitus tehdä (tai on tehtykin jo), joka olisi se ensimmäinen askel. Käytännön harjoitukset tietysti kouluttajan kanssa, joina tällä hetkellä toimimme minä, Aki ja Simo. Ja koulutuksen määrä tietysti riippuu "oppilaan" tiedoista/taidoista, mutta toivottavasti järjestelmä saadaan vakioitua melko pitkälle, eli että teoriamateriaali saadaan kattavaksi, koska se helpottaa sitten itse opastusta verkossa.

Ja mitä tarkoitat "opastetulla ils:llä" ......?  vektoreita lähestymiseen vai jotain muuta?

woordi:
Kiitoksia vastauksesta.
 Eli olisi hyvä myös koulutusta pyytäessä selventää hieman jo opittuja/ luettuja asioita (ei luulen osaavani asioita), josta sitten räätälöidään sellainen sopiva paketti. Hyvä näin jos ymmärsin oikein. Aikaisemmin tuota koulutusta ei saanutkaan kuin englanniksi, joten jäi koulutukset/opastukset pyytämättä. Mutta palataan astialle, täytyy katsoa sopiva ajankohta kun on aikaa paneutua asioihin. 

kenkku:
Jos opastetulla lähestymisellä tarkoitat vektorointia, voit olla lähes varma, että saat vektoreita (ainakin) pyynnöstä. Hiljaisessa liikennetilanteessa saat lähes aina vektoreita.

woordi:

Ja mitä tarkoitat "opastetulla ils:llä" ......?  vektoreita lähestymiseen vai jotain muuta?

Kiitokset. Sami Tätä tarkoitin. Kerkesin jo toisaallakin kysyä, mutta ompahan nyt homma selvä

Jos opastetulla lähestymisellä tarkoitat vektorointia, voit olla lähes varma, että saat vektoreita (ainakin) pyynnöstä (vaikka lj antaisikin ensin STAR-reittejä). Hiljaisessa liikennetilanteessa saat lähes aina vektoreita.

Kun viimoksi lensin IVAOssa, niin käytin tuota "trainee" huomautusta plaanissa. Sen käyttö on vissiin yhä sallittua, jopa suotavaa? No nythän tämä menee vallan koulutukseksi Palaan koulutus pyynnöllä tuonnempana.

Edit: Ei liity asiaan, mutta viiveksi jäi kummastuttamaan, kun plaaniin laitetaan konetyyppi millä lennetään, niin silloin en  löytänyt Beech A36 mallia. Ainoastaan lähempänä oli Beech B58 ja B350 jne. Mites tuollaisessa tapauksessa toimitaan jos ei lentämääsi tyyppiä löydy

Navigation

Up one level

Next page