Är det någon idé?

(1/2) > >>

Nippegubbe:
Hej alla, jag var upp på en datorbutik idag och stod kikade på några 22" skärmar av den bredare sorten. De visade upp skärmen med 1024*någoting upplösning, men jag hade möjlighet att testa lite olika upplösningar och kunde att det blev en viss skillnad. Men har jag någon glädje av det i FS2004? Går det att nyttja skärmen fullt ut? Blir texter på instrumentpanelen tydligare eller förblir de lika oläsbara som de är nu på den skärm jag har nu?

Pona:
Ja, det beror på om ditt grafikkort fungerar som 1600x1200:s upplösning.... Tror nog att en 22":s skärm har 1600x1200:s upplösning. Så om du bara har ett grafikkort som kan ha en upplösning på 1600x1200 så lönar det nog sig att köpa en sån. Det blir mycket bättre kvalité på bilden då.

//P.L

FSsweden:
Fast 2D paneler mm blir utdragna.. då varken FS9 eller FSX stödjer widescreen skärmar men jag har hört insider vägen från FSX teamet att kommande uppdatering av FSX kanske kommer ha de stödet.. som jag tycker är guld i så fall men upp till bevis säger jag när uppdateringen finns att tanka.. till dess bara "rykten". Men blir det inget wide stöd så är de så lågt som de kan bli från FS teamets front!! ett modernt spel som inte har så hög standard som många andra spel.

Jag har 2st 22" widescreen skärmar och älskar det.. är som sagt bara 2D paneler som töjs ut inget annat! och de lever jag med:) fast du kan ju justera storleken på FS fönstret själv så de blir rätt men då används inte hela skärmens yta dock.

/Philip Nordlander,

ggustavsson:
22" skärmar "av den bredare sorten" wide screen alltså, har 1680x1050 16:10 förhållande
allihopa.
21" WS har samma 1680x1050, medans vanliga 21" har 1600x1200

Nippegubbe:

Jag har 2st 22" widescreen skärmar och älskar det.. är som sagt bara 2D paneler som töjs ut inget annat! och de lever jag med:) fast du kan ju justera storleken på FS fönstret själv så de blir rätt men då används inte hela skärmens yta dock.

/Philip Nordlander,

Om 2D panelerna dras ut lär det knappast öka läsbareheten på instrumenttxterna. Jag mödas med att kunna läsa vilket vred som går till vad i PMDGs 737a. Som exempel kan vi ta området (P02) där man ska vrida på några knappar för bl a zoomen på NB-skärmen.

Navigation

Up one level

Next page