Är det någon idé?
saabpilot:
Tord,
Det finns ju en hel rad olika 2D paneler till 737:an som du når med den lilla "bokstavsraden".
Zoomed Panel (Z) är den jag använder mest när jag flyger och där är det inga problem med mina 66 år att läsa vad det står.
Jag har även "hårdvara" till PMDG 737 = EFIS och MCP panel från www.cpflight.com
Lite dyrt, men 100 ggr roligare än att knäppa med musen. Fungerar 100% bra med PMDG 737/747.
Finns ett litet "bordställ" till dessa och dom tar minimal plats på skrivbordet nedanför skärmarna.
Är 85% av "originalet" och har samtliga funktioner som finns i en riktig B737 MCP och EFIS controller.
Just nu byter en hel del ut sin CP utrustning från generation 1 till generation 2 och du kan nog hitta ett beg. set till bra pris i deras forum.
Skillnaden är enbart lite i utseendet och att generation 2 är USB kopplad. Funktionaliteten är exakt densamma.
Björn
Nippegubbe:
En klart spännande pryl att samla damm med Det är de små indikeringarna som t ex när FMC låter och tänder en kvitteringsbara lampa, sen vad det står kan jag varken läsa eller zooma in.
Om vi då går över till ATC. Har jag där någon nytta av en större och bredare skärm eller blir det bara utdraget där också?
matte629:
I IvAc blir det större område att se med större skärm. Eller?
thomashjelm:
Javisst
/T
Nippegubbe:
Beror väl på zoomen man har inställd
Det ska väl i alla fall bli bättre med plats för fönstren som behöver vara öppna så de skymmer mindre.
Navigation