Önskar tips på bra SK60 modell o panel

<< < (2/3) > >>

nisse55:
Något problem i SK60A?? Hade försökt med det, men det blev bara krasch i data
varje gång jag försökte klicka på OK, därefter tänkte jag klcka på FLY NOW! men icke!

SELECT ARICRAFT
Aircraft manufacturer:
SAAB AIRCRAFT

Aircraft model:
SAAB 105 - auto set up

Variation:
SAAB SK60A - C37

och nere i rutan var det bara svart. Inga bild.

Men jag klickade OK ändå, då blev det CRASCH I DATA....

Har jag gjort fel?
Conny
FS2004

grimnir:
Hm, det var ett bra tag sedan jag jobbade med denna modifikation men jag ska försöka... Har dock aldrig hört att någon annan har haft problem med krascher, så kanske något har blivit fel vid installationen?

För det första, så förutsätter jag att du redan har köpt FSQualitys SAAB105 från t.ex. simmarket.com Den krävs som grundinstallation.
För det andra så försöker du nog flyga en av de varianter som är tänkt att fungera enbart som AI-flyg.

Ser just att i zip-filen så är den ställd så att man ska kunna flyga den. Har för mig att jag fick önskemål om detta från någon som ville flyga de andra variationerna också. 

Jag testade just i min dator, och det funkar alldeles utmärkt att flyga C37 och övriga AI-flyg, bara man har FSQualitys SAAB 105 samt min grund-modifikation installerade.

Kanske har du inte laddat ner grundmodifikationen? http://www.paravoid.se/msfsprojects/dl/SK60a_v1_6_0.zip

Lycka till!

amadeus:
Tack Roger för en utomordentligt fint paket!

Det enda jag stör mig på nu är att planet är så lätt på backen för mina pedaler. Inställningen funkar bra på andra payware. Finns det några värden man kan ändra i aircraft.cfg för att få den att vara lite mindra känslig på broms och pedalrörelser?

grimnir:
Kul att ni gillar den. Originalet är ju gjort av en Österrikiskt SAAB 105-mekaniker som heter Christian Haiböck, så han borde ju ha rätt bra koll på hur deras litet starkare och äldre variant beter sig. Men sen ska den ju styras med en ratt på marken, så det gör det litet knepigt att simulera...

Ta en titt i aircraft.cfg på nedanstående rad:

point.0 = 1, 11.4, 0, -4.8, 1500, 0, 0.8, 55, 0.3, 2, 0.7, 3, 3, 0, 0, 220

"55" är max styrvinkel, om jag har förstått det rätt. Jag tror att markmotståndet ligger där också nånstans, men jag hinner inte kolla mer just nu.

nisse55:
Till Roger Norling, tack för tipset. 
Ska köpa från Simmarket.com efter semester.

Conny

Navigation

Up one level

Next page

Previous page